До змісту

Діти аутисти і інклюзія

Публікація від 19 лютого 2015.

autyzm

Відомо, що легка форма аутизму притаманна всім людям (мова йде про моменти,коли ми вперше бачимо незнайомі предмети і не знаємо, як ними користуватися, чи читаємо слова незнайомої мови, тощо), але ми про це навіть не підозрюємо.

Сьогодні вчені відносять цю «проблему» до первазивних порушень у розвитку (цілісних порушень функціонування організму людини) і вважають таке порушення невиліковним.

До кінця 1970-х років аутизм відносили до психічних захворювань і вважали формою дитячої шизофренії. Пережитки цього твердження сформували стереотип про те, що діти-аутисти небезпечні для суспільства, а значить навчання в звичайному класі шкодить не тільки їхній життєдіяльності і психічному здоров`ю, а й соціальній взаємодії всередині класу. Однак при розробці гіпотези, що включає це твердження не було враховано дію ефекту інгібіції (пришвидшення або сповільнення діяльності людини при присутності іншої людини).

Їхнє світосприйняття обмежене буквальністю значень пропонованих слів. Це пов`язано з порівнянням первинної ситуації. Простіше кажучи, вони мислять асоціативно, співставляють запам`ятовані слова, вирази та події з ситуації. Отже, перед нами постає логічне питання: як знайти підхід до розуміння і навчання дітей в інклюзивному класі?

Для цього  потрібно не тільки вчити їх, але й вчитись самим, потрібно заглибитись у суть проблеми. Для успішнішої інтеграції дітей в інклюзивний клас потрібно розвивати в них інтелектуальну пластичність (розуміння метафоричного змісту висловів,вміння правильно вести діалог тощо).

Ці діти є такими ж учнями й членами суспільства, як і інші, адже кожен має свої «вади». Але пам`ятайте, що вони набагато гостріше відчувають, хоча й не можуть пояснити багатьох речей…

Тетяна Дембіцька,
студентка факультету КСПП