До змісту

Художній підхід до наукової справи

Публікація від 17 травня 2017.

Відкинувши заїжджений метод обов’язкового захисту рефератів, студенти ІІ курсу 21 групи підготували з історії української культури науково-художній проект на тему: «Народне мистецтво та художні промисли ХХ ст.: культурно-мистецький код нації».

Суть такої спільної роботи полягала у висвітленні такої теми якнайширше, саме тому вона була розподілена в групі на 13 секторів, за кожен з яких відповідав один або декілька студентів. Номери секторів позначалися відповідно до латинського алфавіту й звучали так: «A. Вишивка; B. Ткацтво; C. Килимарство; D. Вбрання; E. Художня обробка шкіри; F. Гончарство; G. Художня обробка металу; H. Художнє різьблення; I. Плетіння з рослинного матеріалу; K. Витинанки; L. Образотворче мистецтво; M. Писанкарство; N. Іграшка».

Наприклад, сектор «А. Вишивка», презентувався Андоверовою Анастасією та Чабан Тетяною, які не тільки розповіли про види, стилі й особливості вишивання, але й майстерно продемонстрували предмети вишивання.

Ще одним прикладом є проект на тему писанкарства, підготовлений Савосто Вікторією.

Особливо в ньому мене вразила згадка про мозаїчне панно «Погляд у вічність» (із зображенням Божої Матері) Оксани Мась. Для створення цієї роботи українська художниця використала 3 млн. 480 тис. дерев’яних яєць, кожне з яких було розфарбоване на прохання автора людьми різних національностей і релігій, котрі живуть у різних країнах. На яйцях люди, які погодилися взяти участь у цьому проекті, ,зображували свої гріхи. Варто сказати,що серед цих людей були і пацієнти клінік, і ув’язнені. Відділ «D. Вбрання» представив Роман Щербань.

Цікавими та пізнавальними були також доповіді секторів «H. Художнє різьблення», автором якого є Скапчук Уля, «N. Іграшка»,який презентували Баглай О., Саранчук О. та «F. Гончарство», підготовлений Слободян А., Гук В.

Можна тільки додати, що це було дуже захопливе й цікаве заняття. Сподіваємося, що й інші курси та факультети змінять свої погляди щодо методики захисту рефератів й будуть намагатися робити навчання цікавим і змістовним.

Анастасія Дудик, студентка 2 курсу

історичного факультету