До змісту

Ми студенти і самі вирішуємо як нам вести лекції! Лайфхаки написання конспектів

Публікація від 18 вересня 2017.

Спосіб введення лекційного матеріалу прямо впливає на якість його засвоєння.
Ви можете нотувати кожне слово лектора, обираючи зошит в клітинку і синю ручку (до речі, доведено, що мозок найкраще запам’ятовує інформацію написану синьою ручкою), можете фіксувати лише тему, план і ті данні, на яких наголошується, можете писати слово через три – і в усіх цих випадках результат може бути однаковим. Через декілька років або навіть днів ви не згадаєте, що там було написано.
Тому варто звернути увагу на цей нюанс ще на початку.

Де писати?
Зошит на кільцях. Це дуже просто і мега зручно. Не потрібно заводити багато різних зошитів. Ти не хвилюєшся про те, що якийсь із них забувся. Уся інформація в одному місці, особливо зручно, коли предмети перегукуються між собою. Щоб лекційні матеріали не змішувались, варто використовувати роздільники, або папір різних кольорів. Тоді у кожної дисципліни буде свій колір. Чим писати?

Якщо бажаєте, щоб ваші записи виглядали охайно, то найкращим вибором буде ручка, яку можна стерти. Інакше прохання «позичте хтось коректор» ви будете говорити не менше двох разів за лекцію. Ще гірше, якщо коректор буде у вас.
А зробити записи яскравішими допоможуть маркери. Кольорові акценти звертають на себе увагу і краще запам’ятовуються.

Як писати?

1. Ділити листок на дві частини. Одна колонка ширша – для запису основної інформації, інша вужча – щоб фіксувати ключові поняття, запитання, додаткову інформацію. Такий розподіл допомагає швидко орієнтуватись у своїх записах під час підготовки до контрольних та іспитів.

2. Динамічний план. Цей метод пропонує використовувати дужки, блоки, круги  і різні кольори. Такий спосіб наочно відокремлює основну інформацію, тему і поняття.

3. Інтелект-карта. Спосіб для тих, хто не любить багато писати, зосереджує свою увагу на ключових поняттях та має візуальну пам’ять. Інформація утворює собою павутину, коли в центрі листка розташована тема, а від неї поширюються головні та менш важливі поняття.


4. Метод Корнелла. Пропонується розділити листок на три частини. Права – для головних думок, ліва – для нотаток, нижня – резюме. Головне правило методу Корнелла: менше – краще. В колонці для нотаток потрібно записувати усю поточну інформацію лекції, яку ви вважаєте необхідною, а колонку для головних думок варто заповнювати уже після прочитання свого конспекту та виписувати найголовніше. Резюме – це висновки, які ви зробили для себе, записані своїми словами.

І головне, запам’ятайте, що найефективнішим у вивченні та запам’ятовуванні інформації є розуміння для чого вона вам потрібна.

Вікторія Синиця