До змісту

Використання краєзнавчого матеріалу в школі

Публікація від 16 березня 2018.

13 березня на базі Орининської ЗОШ І-ІІІ ступенів проведено семінар “Використання краєзнавчого матеріалу в позакласній роботі з історії як засіб формування пізнавальної активності учнів”. Актуальність теми не викликає сумнівів, так само як і доцільність. Основна мета такого семінару – підвищити рівень методичної грамотності вчителів історії з питань використання краєзнавчого матеріалу на уроках та в позаурочній діяльності.

Семінар розпочався проведенням позакласного заняття з історії “Від гетьмана Скоропадського до сучасності”, на якому вчителі Підгірний В.М. та Галущинський І.В. на основі використання матеріалів історичного краєзнавства довели, що вчитель не повинен обмежуватися лише передачею готових відомостей, а має організовувати учнів до самостійного пошуку краєзнавчих джерел, віднаходити з ними зв’язок історичного минулого з сучасністю.

Далі було презентовано виховний захід “Роль жінки в історії та літературі України”. Розпочали виступ учні, які розповіли присутнім про найвідоміших жінок України, починаючи з Київської Русі й до сьогодні.

Славко Полетинчук, голова Кам’янецької “Просвіти”, ознайомив учасників семінару з архівними матеріалами про приїзд доньки Павла Скоропадського до Кам’янця-Подільського.

У роботі семінару взяв участь доктор філологічних наук, завідувач кафедри історії української літератури та компаративістики К-ПНУ ім. І. Огієнка Олег Рарицький, який розкрив питання про вагомий внесок сучасної жінки в історію та літературу України. Йшлося про Михайлину Коцюбинську, котра влітку 2004 року перебувала в Оринині й написала тут низку літературознавчих праць, які стосувалися творчості шістдесятників. Михайлина Коцюбинська – український філолог та літературознавець, активна учасниця руху шістдесятників. Брала активну участь у культурному відродженні шістдесятих років, була членом відомого клубу творчої молоді, виступала на літературних вечорах разом з однодумцями Аллою Горською, Іваном Світличним, Євгеном Сверстюком, Василем Стусом, та іншими представниками українського руху Опори.

Надзвичайно цікавим був виступ кандидата філологічних наук, завідувача лабораторії етнології К-ПНУ ім. І. Огієнка Валерія Щегельського, який акцентував увагу присутніх на питанні про роль жінки як берегині фольклорних традицій села Оринин.

Насамкінець учасники семінару висловили щирі слова подяки за гарну організацію проведених заходів. Олег Рарицький відзначив, що робота вчителів історії є значущою в навчально-виховному процесі, він також висловив подяку всім за плідну роботу. Викладачі провели профорієнтаційну роботу в старших класах, спрямували уподобання, здібності, потреби випускників на правильний вибір професії. Декан факультету української філології та журналістики Борис Коваленко передав школі профорієнтаційні матеріали про факультет української філології та журналістики.

Проведення таких семінарів, активна співпраця колективу Орининської школи із викладачами К-ПНУ ім. І. Огієнка наочно продемонстрували, який значний, а головне, важливий обсяг роботи можна виконати, якщо працювати спільно, послідовно й організовано. Кожен із педагогів, учасник семінару, безперечно, зумів піднятися на ще одну сходинку вище у своїй педагогічній діяльності. Тож нехай цей шлях завжди увінчується успіхом, кількісними і якісними результатами.

Ольга Бельма, магістрантка факультету української філології та журналістики