До змісту

“Ввімкни світло”. Богдан Щупак. #студенти

Публікація від 20 липня 2018.

Міжнародна діяльність Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка є широкою, досить різнобічною та міждисциплінарною. Студенти, аспіранти та викладачі університету мають змогу проходити стажування за програмами з обміну в близько двох десятках університетах Європи, з якими наш виш підписав двосторонні угоди про співпрацю в науково-практичній сфері.

Однією із таких організацій, партнером якої є наш університет – це Erasmus+ – програма Європейського Союзу на період 2014-2020 рр., яка підтримує проекти партнерства, заходи і мобільність у сфері освіти, молоді і спорту. Завдяки Програмі Erasmus+ українські студенти та університети можуть активно долучатись до програм освітньої співпраці та обміну знаннями. Кредитна мобільність для студентів – це короткострокове навчання студентів усіх освітніх рівнів (окрім бакалаврів першого року навчання) за попередньо визначеними курсами з отриманням кредитів в університетах країн-членів Програми Erasmus+ із обов’язковим визнанням результатів навчання (перезарахування кредитів) у період від 3 місяців (мінімально) до 12 місяців (максимально). Для стажування/практики – від 2 до 12 місяців.

Цьогоріч учасником цієї програми став Богдан Щупак, студент педагогічного факультету, спеціальності «реставрація творів мистецтва». Майже пів року він навчався у університеті ім. М. Коперника в Торуні (Польща). Редакції «Студентського меридіану» вдалось поспілкуватись із Богданом:

  • Скільки часу ти навчався в університеті Миколи Коперника за програмою Erasmus+?

Я там пробув 4 місяці і приблизно 10 днів. Програма розпочинається із 21-го лютого до 6 липня щорічно. Від того, коли ти виїжджаєш залежить твоя стипендія. Цей грант розрахований на цю кількість днів, і якщо ти поїхав раніше – тобі потрібно повернути частину стипендії /Тому бажано залишатись до кінця.

  • Розкажи про те, де ти проживав на період навчання?

Майже весь гуртожиток з 3-го по 6-й поверх був заповнений міжнародними студентами. В нас був блок: своя маленька кухня, туалет та ванна, і дві кімнати: двомісна та одномісна. Я жив в одній кімнаті з хлопцем з Туреччини, а нашим сусідом був іспанець. У нас не було конфліктів і я вважаю, що ми були досить добрими співмешканцями і навіть стали друзями. Також, в нас була одна загальна кухня на поверх, де кожного вечора ми збиралися та разом готували їжу та вечеряли. Ми запрошували один одного на тематичні вечори, де презентували національні кухні. Спочатку я познайомився лише з іспанцем, румуном і з французом. Коли ми почали спілкуватись англійською, я їх взагалі не розумів. Я одразу подумав, що це в мене проблеми з мовою, але згодом виявилось, що цією перепоною був їхній акцент.

Гуртожитки були дуже сучасно оснащені. В гуртожитках встановлене відео спостереження: 4 камери на поверх. Створені всі умови для комфортного проживання студентів, хоча кімнати спочатку здаютьсядоволі малими але згодом звикаєш і не звертаєш на це увагу. Також на території студ-містечка були спортивнімайданчики, місця для барбекю та відпочинку.

  • Як була побудована програма навчання?

Перший тиждень в нас був «orientation week»: ознайомлення із університетом, розказували про історію Польщі та розповідали про основні засади функціонування Erasmus +. Разом нас було десь близько 150 чоловік.

Цікавим було те, що всі Ерасмуси навчались англійською мовою, але не я. Я навчався польською, адже в мене були досить специфічні дисципліни. Майже всі лекції та практичні були польською мовою, але вчителі спілкувались зі мною англійською . Щодо предметів – то нам дається 4тижні для того, щоб ми обрали ті дисципліни, які бажаємо вивчати, головне – щоб наш університет погодив це. Великим плюсом програми Erasmus+ є те, що ти маєш змогу генерувати свій розклад. Програма побудована таким чином, що за семестр ти повинен набрати 30 кредитів.

Чим відрізняється освітній процес у Польщі в порівнянні з нашим саме з твого фаху ?

Кожен є зареєстрованим в системі, де можна переглядати свої оцінки. Одразу після перевірки роботи викладач вносить оцінку в електронну систему.

Рівень польських студентів досить високий, оскільки вони впродовж 1-го і 2-го курсу вивчають теорію, на 2 курсі вони всією групою реставрують одну роботу. І вже на 3-му курсі вони отримують індивідуальні роботи. На відміну від нашої методики, де викладач пропонує студенту методику реставрації – в Польщі студент пропонує викладачеві методи реставрування, які він вивчив  за попередні роки. В аудиторіях створені спеціальні умови: в приміщеннях, де проводяться реставраційні роботи підтримується відповідна температура та вологість повітря, що мінімізує негативні процеси під час реставрації витворів.

Варто сказати, що студенти на 2-му курсі вже мають змогу працювати за спеціальністю.

  • Скільки всього дисциплін тобі довелось опанувати?

Рисунок, живопис, курси Польської мови, малярство давніх майстрів, реставрація живопису на полотні, реставрація дерев’яних скульптур та 4 дисципліни з історії мистецтва.

  • В яких містах ти побував?

Місто, де в мене було навчання – Торун. Це місто вдвічі більше за Кам’янець, але з значно більшими можливостями.Також я відвідував Північну Польщу, Балтійське море та замок Мальборк.

         Діана Грушанська