Практика – можливість проявити себе

Практика – можливість проявити себе

Упродовж чотирьох тижнів студенти 4 курсу факультету іноземної філології проходили виробничу практику на базі шкіл міста. Своїми враженнями від першого досвіду роботи вчителя ділиться Наталя-Таїсія Двулят, студентка спеціальності 014. “Середня освіта. Мова і література (англійська)”:

На мій погляд, педагогічна практика – це чудова можливість зрозуміти, що саме потрібно засвоїти під час навчання краще. Вона є поєднувальною ланкою між теоретичним навчанням майбутніх учителів та їх самостійною роботою в навчально-виховних закладах.

З 28 січня по 22 лютого я проходила практику в Кам’янець-Подільській загальноосвітній школі I-III ступенів №15. Все було по-справжньому з першого дня практики: знайомство з учнями, перші кроки до своєї професії, перші «професійні» хвилювання, а потім – довгі ранки та вечори, які минали в плануванні та підготовці до уроків.

Мені дуже сподобалося працювати з дітьми, оскільки вони дружні, відверті, щирі, старанні, прагнуть пізнати все нове, намагаються співпрацювати з учителями, допомагають одне одному. Коли я провела перший урок, то зрозуміла, щоб навчати інших, треба щодня вчитися самому, читати різну літературу, постійно шукати щось цікаве, оригінальне, переймати досвід кращих учителів, а також удосконалювати знання, професійні вміння та навички.

Ефективності роботи в класі сприяло те, що я змогла знайти спільну мову з дітьми, – це вважаю найбільшим своїм досягненням під час проходження практики. Коли діти висловлювали подяку за проведені мною уроки, я зрозуміла, що правильно обрала професію і фах.

 Упродовж усього періоду перебування в школі я мала змогу отримувати консультації від керівників практики з університету, вчителів-предметників, класного керівника та адміністрації школи.

Я щиро вдячна класному керівникові Голдибан Е.П. за можливість працювати з розумними та винахідливими учнями 6-А класу, вчителям-предметникам – Семенишен О.В., Шатровській І.В., керівникам практики від університету – Хохель Д.Ю, Яремчук І.М., Голубішко І.Ю., Дутко О.М., Чайковській О.М., викладачам-методистам Сторчовій Т.В. та Шулик П.Л. Завдяки їхнім порадам, прикладам та рекомендаціям я змогла подолати труднощі, які виникали під час роботи з дітьми.

На уроках я намагалася використовувати різноманітні форми та методи навчання, особливу увагу звертала на інтерактивні методи та наочність, зважала також на вікові та індивідуальні особливості учнів. Ця практика навчила мене бути відповідальною, гуманною у ставленні до кожної дитини проявляти чуйність, доброзичливість, прагнення допомогти учням, зрозуміти їх, підтримати. Перед тим як почати працювати з дітьми, згадаймо слова Миколи Сингаївського: «Вчитися важко, а навчати ще важче, але ти не повинен зупинятися. Якщо дітям віддаси все найкраще, то й сам досягнеш нових висот».

Наталя-Таїсія Двулят, студентка 4 курсу факультету іноземної філології