Презентація наукового збірника “Іван Огієнко і сучасна наука та освіта”

Запрошуємо всіх охочих на презентацію наукового збірника “Іван Огієнко і сучасна наука та освіта”. Серія філологічна. XVIII випуск. Збірник видано за ініціативи науково-дослідного інституту української філології та журналістики та Центру огієнкознавства К-ПНУ. Головний редактор збірника – Людмила Марчук, відповідальний редактор – Олег Рарицький.

Зустріч відбудеться 09 червня о 15.00 на платформі Google Meet за покликанням: https://meet.google.com/cyu-omiw-nvm

Опитування учасників освітнього процесу щодо дотримання академічної доброчесності в К-ПНУ

З 07 до 10 червня 2022 року відповідно до Плану заходів з оцінювання якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка на ІІ семестр 2021-2022 н.р. навчальний відділ спільно з комісією з питань академічної доброчесності К-ПНУ проводить опитування здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників щодо дотримання академічної доброчесності в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка шляхом анкетування:

Читати далі

Консорціум DigEco у Гамбурзі: досягнення і перспективи

З 30 травня по 03 червня 2022 року в Університеті прикладних наук міста Гамбург (Німеччина) відбувалась конференція EJC 22, організована Prof. Dr. Marina Tropmann-Frick HAW Hamburg University of Applied Sciences. Зустріч було врочисто відкрито за участі поважних спікерів, серед яких Пітер Вульф, віцепрезидент з наукових досліджень та міжнародних зв’язків, Кікуто Като, Генеральний консул Японії у Гамбурзі, учені та дослідники Німеччини, Японії, Угорщини, Чехії, Словенії, Литви тощо.
Рівень наукових дискусій вражав своєю актуальністю щодо інноваційних технологій у сфері інформаційного моделювання та діджиталізації.
Робоча мова конференції – англійська.

Читати далі

Нові зустрічі в межах проєкту «Школа професійного розвитку викладачів К-ПНУ»

31 травня 2022 р. та 02 червня 2022 р. відбулися зустрічі учасників проєкту зі спікером Світланою МИРОНОВОЮ, проректором з наукової роботи, доктором педагогічних наук, професором, під час яких розглядали питання участі науково-педагогічних працівників у наданні освітніх послуг здобувачам освіти на рівній основі, без дискримінації, незалежно від віку, громадянства, місця проживання, статі, кольору шкіри, соціального і майнового стану, національності, мови, походження, стану здоров’я, ставлення до релігії тощо, а саме щодо організації інклюзивної освіти.

Читати далі

Магістранти К-ПНУ успішно виступили у складі національної збірної на Золотій Євролізі з волейболу

04 червня українські волейболісти провели останній матч групового раунду Золотої Євроліги.

Суперником стала Данія, яку напередодні наша команда перемогла з рахунком 3:2 й забезпечила собі перше місце та вихід у «Фінал чотирьох» турніру.

У складі національної збірної України з волейболу грали магістранти факультету фізичної культури К-ПНУ Олег Плотницький і Тимофій Полуян. Студенти стали одними із найрезультативніших гравців матчу, який відбувся 3 червня, здобувши 14 і 15 очок відповідно.

Вітаємо національну збірну й бажаємо успіхів на шляху до нових спортивних звершень!

За інформацією Федерації волейболу України

Відкрита онлайн-лекція Ярослава Сирника «Чи існує «третій шлях» в оцінці польсько-українського минулого?»

01 червня на історичному факультеті відбулася відкрита онлайн-лекція «Чи існує «третій шлях» в оцінці польсько-українського минулого?» пана Ярослава Сирника, доктора габілітованого, професора кафедри етнології та культурної антропології Вроцлавського університету. Організаторами заходу стали Українське історичне товариство в Польщі, Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка та Вроцлавський університет. Наші студенти та викладачі та всі зацікавлені особи отримали можливість ознайомитися з підходами та інтерпретаціями сучасної польської історіографії спільного польського-українського минулого.

Читати далі

Студентка факультету фізичної культури К-ПНУ здобула срібло й бронзу на чемпіонаті Європи-2022 з важкої атлетики

Тріумфально для української збірної завершився чемпіонат Європи з важкої атлетики, який проходив у м. Тірана, Албанія з 26 травня по 5 червня.

У складі української збірної успішно виступила студентка другого курсу спеціальності 017 Фізична культура і спорт. Тренер з видів спорту Аліна Марущак. Спортсменка продемонструвала другий результат у ривку, у поштовху стала третьою, а в сумі отримала 235 кг, виборовши срібну й бронзову медалі.

Пишаємося нашими спортсменами! Уперед до перемоги!

Пресцентр,
за інформацією
Федерації важкої атлетики України

Нові можливості отримати стипендію на навчання в ЗВО Італії

Міністерство закордонних справ та міжнародного співробітництва Італії надає здобувачам вищої освіти стипендію на навчання в ЗВО Італії у 2022/2023 навчальному році.

Кандидати можуть обирати серед таких напрямів:
1. Навчання в магістратурі
2. Навчання за напрямом Мистецтво, музика та хореографія
3. Програма для аспірантів
4. Дослідницькі проєкти під науковим керівництвом італійського університету
5. Курси італійської мови та культури

Читати далі

КАВА З РЕКТОРОМ

Неформальна зустріч із ректором у межах проєкту «КАВА З РЕКТОРОМ» online! Участь у проєкті можуть узяти всі охочі представники студентства. Чергова зустріч відбудеться за участі відповідального секретаря приймальної комісії К-ПНУ ВАСИЛЯ ЧАБАНОВА.
Ви матимете можливість поспілкуватися з ректором К-ПНУ СЕРГІЄМ КОПИЛОВИМ, відповідальним секретарем приймальної комісії ВАСИЛЕМ ЧАБАНОВИМ, висловити свої думки щодо організації освітнього процесу в університеті в умовах воєнного стану, зокрема обговорити особливості проведення атестації, новації цьогорічної вступної кампанії 2022, а також почути відповіді на питання, які вас цікавитимуть. ВАСИЛЬ ЧАБАНОВ дасть відповіді на актуальні питання щодо вступної кампанії-2022, зокрема для вступників ступеня вищої освіти «магістр».
Зустріч відбудеться 08 червня о 14.00 (платформа Google Meet) і транслюватиметься в соціальній мережі Instagram (прямий ефір на сторінці ректора).

Свої питання ректорові та відповідальному секретареві приймальної комісії К-ПНУ вносьте до анонімної Google-форми.
Покликання на зустріч.

“Праця у ЗМІ та викладання у закладі вищої освіти – це як два крила…”: інтерв’ю з викладачами кафедри журналістики до професійного свята

Традиційно 6 червня відзначають свято всіх тих, хто пов’язав своє життя з журналістикою. Незважаючи на складність та ризикованість професії, журналісти щоденно шукають інформаційні підстави, борються із дедлайнами та полюють на найцікавіші факти. На базі навчально-наукового інституту української філології та журналістики не один рік готують фахівців цієї творчої спеціальності. А про те, як починали свій професійний шлях викладачі кафедри журналістики, та як досягти успіху у цій сфері, читайте в нашому інтерв’ю.

 

Колупаєва Олена Миколаївна

 кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри журналістики, завідувач навчальної лабораторії мультимедійних засобів і медіадизайну

Поділіться, будь ласка, міркуваннями, що вплинуло на вибір майбутньої професії та як розпочали свою діяльність на кафедрі журналістики?

Вважаю, що журналістика є правильною сферою для сміливих, активних людей, які люблять пригоди, прагнуть досліджувати світ, висвітлювати проблеми і досягнення. Переконана, що мені вдалося перетворити дві мої найбільші пристрасті – спорт і кінематограф – на частинку роботи. З початку роботи на кафедрі журналістики я зосередила своє наукове дослідження на сфері спортивної журналістики, зокрема футболі, а також у режисерському секторі, працюючи разом із групою студентів над створенням короткометражних фільмів для участі у фестивалі «Кіномедіа».

Що, на вашу думку, складніше: професійно займатися журналістикою, тобто працювати у ЗМІ, чи викладати?

Думаю, важче працювати у ЗМІ, оскільки викладання відбувається в умовах, наближених до реальних, де є право на помилку, де є можливість перезаписати, перезняти. Викладач – це той, хто моделює, проєктує ситуацію в майбутньому, журналіст, у свою чергу, відтворює  поточні події.

Якими рисами має володіти хороший журналіст?

Хороший журналіст постійно ставить собі питання про події у світі і завжди шукає правду в кожній історії. З огляду на конкурентноспроможність журналістики та нові виклики часу, хороший журналіст – це той, хто вміє збалансувати етичні принципи та прагне розкрити таємниці. Хороший журналіст має володіти навичками 21 століття: критичним мисленням, творчим підходом, емоційним інтелектом та знанням роботи із соціальними мережами, які є вимогою часу.

Дайте поради студентам: що потрібно, аби досягти успіху в журналістиці?

Будьте оригінальними, мисліть нестандартно, знайдіть власний стиль. Не бійтеся бути собою, знайдіть свою нішу в журналістиці, де цінуватиметься ваша творча енергія і ваше бачення. Читайте, розвивайтеся, проходьте онлайн-курси, скористайтеся можливостями, які особливо зараз доступні українцям. Будьте тими, кому будуть довіряти! Будьте тими, хто буде давати надію і хто буде надихати!

Насмінчук Ірина Анатоліївна

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри журналістики, член Національної спілки журналістів України

Поділіться, будь ласка, міркуваннями, що вплинуло на вибір майбутньої професії та як розпочали свою діяльність на кафедрі журналістики?

Українська філологія – це наше родинне захоплення і, мабуть, тяжіння до слова в мене на генетичному рівні. Тому проблем із вибором професії я практично не відчула. Філологічний факультет був питомо моїм. Після захисту кандидатської дисертації я почала працювати на кафедрі української літератури і журналістики. З часом кафедра журналістики стала самостійним структурним підрозділом, відтоді це моя рідна кафедра.

Що, на вашу думку, складніше: професійно займатися журналістикою, тобто працювати у ЗМІ, чи викладати?

Журналістика – це моя «сродна праця». І праця у ЗМІ та викладання у ЗВО – це як два крила. Добре, коли є змога викладацький набуток доповнити практичними студіями. Власне заради цього я вступила до НСЖУ. Робота в ЗМІ, мабуть, не важча, ніж викладацька, але вона значно небезпечніша, ризикованіша, особливо з огляду на медійну працю в умовах теперішньої війни з російським агресором.

Якими рисами має володіти хороший журналіст?

Хороший журналіст має бути здатним до боротьби на інформаційному фронті, вільно «плавати» в потоці інформації. А щоб бути переконливим, треба відточувати аналітику і дбати про свою очитаність.

Дайте поради студентам: що потрібно, аби досягти успіху в журналістиці?

По-перше, не намагатися сподобатися всім, бо цього не вдасться ніколи. По-друге, ловити кайф від кожної зустрічі, кожної розмови, навіть кожної невдачі. По-третє, не дозволяти душі старіти.

Почапська Оксана Іванівна

кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент, доцент кафедри журналістики, медіатренер, член Національної спілки журналістів України, член Національної спілки письменників України, член Національної спілки краєзнавців України

Поділіться, будь ласка, міркуваннями, що вплинуло на вибір майбутньої професії та як розпочали свою діяльність на кафедрі журналістики?

Складно сказати. Якщо про професію педагога, то тут все якось із дитинства. Просто подобалось. А от щодо журналістики, то це вже було дещо інакше. Просто було цікаво, як люди, яких я бачу щодня по телевізору, чую по радіо чи читаю в газетах, працюють. Уперше я потрапила в редакцію газети в класі, мабуть, дев’ятому, коли переможців конкурсу шкільних газет запросили на екскурсію до редакції «Подільських вістей». Мені тоді здавалося, що журналісти знають все і журналістів знають усі. І це дуже зацікавило. На кафедру журналістики я прийшла вже після того, як вступила до аспірантури Львівського національного університету імені Івана Франка. Я тоді перший рік працювала на посаді старшого диспетчера факультету української філології та журналістики. І коли мене запитали, чи хочу я піти навчатися на факультет журналістики, навіть не було роздумів. Потім захистила кандидатську дисертацію. І так далі, поволі – до доцента кафедри журналістики.

Що, на вашу думку, складніше: професійно займатися журналістикою, тобто працювати у ЗМІ, чи викладати?

Важко все, якщо працювати якісно. І легко все, якщо ти отримуєш задоволення від того, що ти робиш. Я дуже не люблю велику кількість папірців, які незмінно супроводжують професію педагога, але страшенно люблю студентів (навіть тих, які частенько прогулюють заняття). Не тільки педагоги навчають студентів, але і студенти навчають педагогів. До речі,  основам роботи із програмами для створення векторної графіки мене навчив наш колишній студент, якого таки відрахували через те, що він просто перестав відвідувати заняття (у додистанційну епоху).

Якими рисами має володіти хороший журналіст?

Хороший журналіст – це журналіст, який точно усвідомлює наслідки своєї діяльності. Перше питання, яке повинен ставити собі журналіст: від мого матеріалу більше користі чи шкоди? І от якщо шкоди таки більше, то варто зупинятися. Ну, а далі – це Етичний кодекс, це стандарти журналістики.

Дайте поради студентам: що потрібно, аби досягти успіху в журналістиці?

Щоб досягти успіху в журналістиці, потрібно над собою весь час працювати. Журналіст – це, в першу чергу, розуміння контексту подій, а вже тоді – змісту самих подій. Журналіст – це інтелектуал.

Загоруйко Наталія Анатоліївна

кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри журналістики, член Національної спілки журналістів України

Поділіться, будь ласка, міркуваннями, що вплинуло на вибір майбутньої професії та як розпочали свою діяльність на кафедрі журналістики?

Вибір професії був зумовлений прагненням реалізувати свою мрію – працювати в університеті та здобути науковий ступінь. Це був мій особистий вибір, а наші викладачі були достойними прикладами для наслідування. Кафедра журналістики – моя рідна кафедра, адже я була аспіранткою цієї кафедри, де й почала працювати відразу після закінчення аспірантури.

Що, на вашу думку, складніше: професійно займатися журналістикою, тобто працювати у ЗМІ, чи викладати?

Наша викладацька робота з кожним роком все більше ускладнюється різними бюрократичними процедурами, однак її перевагою є  спілкування з креативною молоддю. Професія журналіста, попри те, що є однією з найцікавіших та найзатребуваніших професій у наш час, несе водночас і серйозні безпекові ризики та загрози для представників цього фаху, особливо для розслідувачів та тих, хто працює в гарячих точках. Тому вважаю, що важче професійно займатися журналістикою. Щодо мене, то я намагаюсь досягти золотої середини, поєднуючи викладацьку роботу з журналістською.

Якими рисами має володіти хороший журналіст?

Журналіст має володіти комплексом особистих та професійних здібностей, аби бути хорошим фахівцем та виконувати на належному рівні  роль інфлуенсера в суспільстві, визначаючи пріоритетні вектори його розвитку.   Назву найголовніші: сміливість, допитливість, об’єктивність, ерудованість, патріотизм та прагнення зробити світ кращим.

Дайте поради студентам: що потрібно, аби досягти успіху в журналістиці?

Хочу наголосити лише на одному – потрібно багато читати високоякісної інтелектуальної літератури, адже журналіст має орієнтуватися у всьому, зокрема добре знати історію та культуру своєї країни.

Олена Валяровська
студентка 1 курсу ос “магістр”
спеціальності 061Журналістика