Студентка факультету фізичної культури К-ПНУ здобула срібло й бронзу на чемпіонаті Європи-2022 з важкої атлетики

Тріумфально для української збірної завершився чемпіонат Європи з важкої атлетики, який проходив у м. Тірана, Албанія з 26 травня по 5 червня.

У складі української збірної успішно виступила студентка другого курсу спеціальності 017 Фізична культура і спорт. Тренер з видів спорту Аліна Марущак. Спортсменка продемонструвала другий результат у ривку, у поштовху стала третьою, а в сумі отримала 235 кг, виборовши срібну й бронзову медалі.

Пишаємося нашими спортсменами! Уперед до перемоги!

Пресцентр,
за інформацією
Федерації важкої атлетики України

Нові можливості отримати стипендію на навчання в ЗВО Італії

Міністерство закордонних справ та міжнародного співробітництва Італії надає здобувачам вищої освіти стипендію на навчання в ЗВО Італії у 2022/2023 навчальному році.

Кандидати можуть обирати серед таких напрямів:
1. Навчання в магістратурі
2. Навчання за напрямом Мистецтво, музика та хореографія
3. Програма для аспірантів
4. Дослідницькі проєкти під науковим керівництвом італійського університету
5. Курси італійської мови та культури

Читати далі

КАВА З РЕКТОРОМ

Неформальна зустріч із ректором у межах проєкту «КАВА З РЕКТОРОМ» online! Участь у проєкті можуть узяти всі охочі представники студентства. Чергова зустріч відбудеться за участі відповідального секретаря приймальної комісії К-ПНУ ВАСИЛЯ ЧАБАНОВА.
Ви матимете можливість поспілкуватися з ректором К-ПНУ СЕРГІЄМ КОПИЛОВИМ, відповідальним секретарем приймальної комісії ВАСИЛЕМ ЧАБАНОВИМ, висловити свої думки щодо організації освітнього процесу в університеті в умовах воєнного стану, зокрема обговорити особливості проведення атестації, новації цьогорічної вступної кампанії 2022, а також почути відповіді на питання, які вас цікавитимуть. ВАСИЛЬ ЧАБАНОВ дасть відповіді на актуальні питання щодо вступної кампанії-2022, зокрема для вступників ступеня вищої освіти «магістр».
Зустріч відбудеться 08 червня о 14.00 (платформа Google Meet) і транслюватиметься в соціальній мережі Instagram (прямий ефір на сторінці ректора).

Свої питання ректорові та відповідальному секретареві приймальної комісії К-ПНУ вносьте до анонімної Google-форми.
Покликання на зустріч.

“Праця у ЗМІ та викладання у закладі вищої освіти – це як два крила…”: інтерв’ю з викладачами кафедри журналістики до професійного свята

Традиційно 6 червня відзначають свято всіх тих, хто пов’язав своє життя з журналістикою. Незважаючи на складність та ризикованість професії, журналісти щоденно шукають інформаційні підстави, борються із дедлайнами та полюють на найцікавіші факти. На базі навчально-наукового інституту української філології та журналістики не один рік готують фахівців цієї творчої спеціальності. А про те, як починали свій професійний шлях викладачі кафедри журналістики, та як досягти успіху у цій сфері, читайте в нашому інтерв’ю.

 

Колупаєва Олена Миколаївна

 кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри журналістики, завідувач навчальної лабораторії мультимедійних засобів і медіадизайну

Поділіться, будь ласка, міркуваннями, що вплинуло на вибір майбутньої професії та як розпочали свою діяльність на кафедрі журналістики?

Вважаю, що журналістика є правильною сферою для сміливих, активних людей, які люблять пригоди, прагнуть досліджувати світ, висвітлювати проблеми і досягнення. Переконана, що мені вдалося перетворити дві мої найбільші пристрасті – спорт і кінематограф – на частинку роботи. З початку роботи на кафедрі журналістики я зосередила своє наукове дослідження на сфері спортивної журналістики, зокрема футболі, а також у режисерському секторі, працюючи разом із групою студентів над створенням короткометражних фільмів для участі у фестивалі «Кіномедіа».

Що, на вашу думку, складніше: професійно займатися журналістикою, тобто працювати у ЗМІ, чи викладати?

Думаю, важче працювати у ЗМІ, оскільки викладання відбувається в умовах, наближених до реальних, де є право на помилку, де є можливість перезаписати, перезняти. Викладач – це той, хто моделює, проєктує ситуацію в майбутньому, журналіст, у свою чергу, відтворює  поточні події.

Якими рисами має володіти хороший журналіст?

Хороший журналіст постійно ставить собі питання про події у світі і завжди шукає правду в кожній історії. З огляду на конкурентноспроможність журналістики та нові виклики часу, хороший журналіст – це той, хто вміє збалансувати етичні принципи та прагне розкрити таємниці. Хороший журналіст має володіти навичками 21 століття: критичним мисленням, творчим підходом, емоційним інтелектом та знанням роботи із соціальними мережами, які є вимогою часу.

Дайте поради студентам: що потрібно, аби досягти успіху в журналістиці?

Будьте оригінальними, мисліть нестандартно, знайдіть власний стиль. Не бійтеся бути собою, знайдіть свою нішу в журналістиці, де цінуватиметься ваша творча енергія і ваше бачення. Читайте, розвивайтеся, проходьте онлайн-курси, скористайтеся можливостями, які особливо зараз доступні українцям. Будьте тими, кому будуть довіряти! Будьте тими, хто буде давати надію і хто буде надихати!

Насмінчук Ірина Анатоліївна

кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри журналістики, член Національної спілки журналістів України

Поділіться, будь ласка, міркуваннями, що вплинуло на вибір майбутньої професії та як розпочали свою діяльність на кафедрі журналістики?

Українська філологія – це наше родинне захоплення і, мабуть, тяжіння до слова в мене на генетичному рівні. Тому проблем із вибором професії я практично не відчула. Філологічний факультет був питомо моїм. Після захисту кандидатської дисертації я почала працювати на кафедрі української літератури і журналістики. З часом кафедра журналістики стала самостійним структурним підрозділом, відтоді це моя рідна кафедра.

Що, на вашу думку, складніше: професійно займатися журналістикою, тобто працювати у ЗМІ, чи викладати?

Журналістика – це моя «сродна праця». І праця у ЗМІ та викладання у ЗВО – це як два крила. Добре, коли є змога викладацький набуток доповнити практичними студіями. Власне заради цього я вступила до НСЖУ. Робота в ЗМІ, мабуть, не важча, ніж викладацька, але вона значно небезпечніша, ризикованіша, особливо з огляду на медійну працю в умовах теперішньої війни з російським агресором.

Якими рисами має володіти хороший журналіст?

Хороший журналіст має бути здатним до боротьби на інформаційному фронті, вільно «плавати» в потоці інформації. А щоб бути переконливим, треба відточувати аналітику і дбати про свою очитаність.

Дайте поради студентам: що потрібно, аби досягти успіху в журналістиці?

По-перше, не намагатися сподобатися всім, бо цього не вдасться ніколи. По-друге, ловити кайф від кожної зустрічі, кожної розмови, навіть кожної невдачі. По-третє, не дозволяти душі старіти.

Почапська Оксана Іванівна

кандидат наук із соціальних комунікацій, доцент, доцент кафедри журналістики, медіатренер, член Національної спілки журналістів України, член Національної спілки письменників України, член Національної спілки краєзнавців України

Поділіться, будь ласка, міркуваннями, що вплинуло на вибір майбутньої професії та як розпочали свою діяльність на кафедрі журналістики?

Складно сказати. Якщо про професію педагога, то тут все якось із дитинства. Просто подобалось. А от щодо журналістики, то це вже було дещо інакше. Просто було цікаво, як люди, яких я бачу щодня по телевізору, чую по радіо чи читаю в газетах, працюють. Уперше я потрапила в редакцію газети в класі, мабуть, дев’ятому, коли переможців конкурсу шкільних газет запросили на екскурсію до редакції «Подільських вістей». Мені тоді здавалося, що журналісти знають все і журналістів знають усі. І це дуже зацікавило. На кафедру журналістики я прийшла вже після того, як вступила до аспірантури Львівського національного університету імені Івана Франка. Я тоді перший рік працювала на посаді старшого диспетчера факультету української філології та журналістики. І коли мене запитали, чи хочу я піти навчатися на факультет журналістики, навіть не було роздумів. Потім захистила кандидатську дисертацію. І так далі, поволі – до доцента кафедри журналістики.

Що, на вашу думку, складніше: професійно займатися журналістикою, тобто працювати у ЗМІ, чи викладати?

Важко все, якщо працювати якісно. І легко все, якщо ти отримуєш задоволення від того, що ти робиш. Я дуже не люблю велику кількість папірців, які незмінно супроводжують професію педагога, але страшенно люблю студентів (навіть тих, які частенько прогулюють заняття). Не тільки педагоги навчають студентів, але і студенти навчають педагогів. До речі,  основам роботи із програмами для створення векторної графіки мене навчив наш колишній студент, якого таки відрахували через те, що він просто перестав відвідувати заняття (у додистанційну епоху).

Якими рисами має володіти хороший журналіст?

Хороший журналіст – це журналіст, який точно усвідомлює наслідки своєї діяльності. Перше питання, яке повинен ставити собі журналіст: від мого матеріалу більше користі чи шкоди? І от якщо шкоди таки більше, то варто зупинятися. Ну, а далі – це Етичний кодекс, це стандарти журналістики.

Дайте поради студентам: що потрібно, аби досягти успіху в журналістиці?

Щоб досягти успіху в журналістиці, потрібно над собою весь час працювати. Журналіст – це, в першу чергу, розуміння контексту подій, а вже тоді – змісту самих подій. Журналіст – це інтелектуал.

Загоруйко Наталія Анатоліївна

кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри журналістики, член Національної спілки журналістів України

Поділіться, будь ласка, міркуваннями, що вплинуло на вибір майбутньої професії та як розпочали свою діяльність на кафедрі журналістики?

Вибір професії був зумовлений прагненням реалізувати свою мрію – працювати в університеті та здобути науковий ступінь. Це був мій особистий вибір, а наші викладачі були достойними прикладами для наслідування. Кафедра журналістики – моя рідна кафедра, адже я була аспіранткою цієї кафедри, де й почала працювати відразу після закінчення аспірантури.

Що, на вашу думку, складніше: професійно займатися журналістикою, тобто працювати у ЗМІ, чи викладати?

Наша викладацька робота з кожним роком все більше ускладнюється різними бюрократичними процедурами, однак її перевагою є  спілкування з креативною молоддю. Професія журналіста, попри те, що є однією з найцікавіших та найзатребуваніших професій у наш час, несе водночас і серйозні безпекові ризики та загрози для представників цього фаху, особливо для розслідувачів та тих, хто працює в гарячих точках. Тому вважаю, що важче професійно займатися журналістикою. Щодо мене, то я намагаюсь досягти золотої середини, поєднуючи викладацьку роботу з журналістською.

Якими рисами має володіти хороший журналіст?

Журналіст має володіти комплексом особистих та професійних здібностей, аби бути хорошим фахівцем та виконувати на належному рівні  роль інфлуенсера в суспільстві, визначаючи пріоритетні вектори його розвитку.   Назву найголовніші: сміливість, допитливість, об’єктивність, ерудованість, патріотизм та прагнення зробити світ кращим.

Дайте поради студентам: що потрібно, аби досягти успіху в журналістиці?

Хочу наголосити лише на одному – потрібно багато читати високоякісної інтелектуальної літератури, адже журналіст має орієнтуватися у всьому, зокрема добре знати історію та культуру своєї країни.

Олена Валяровська
студентка 1 курсу ос “магістр”
спеціальності 061Журналістика

 

“Увімкни світло”. Марія Вуйчик. #студенти

Почніть робити те, що потрібно. Потім робіть те, що можливо.
І раптом ви з’ясуєте, що робите неможливе

У зв’язку з повномасштабним вторгненням окупаційних військ російської федерації на територію України, багато здобувачів освіти, рятуючись від небезпеки, покинули власні домівки. Уже понад трьох місяців вони вимушено перебувають закордоном. Студенти К-ПНУ продовжують навчання навіть за сотні кілометрів від своєї альма-матер, наполегливо виконують завдання та вірять у перемогу України.

Однією з таких студенток є Марійка Вуйчик, здобувачка вищої освіти 3 курсу педагогічного факультету (спеціальність Початкова освіта).

Як та чому ви обрали саме таку спеціальність?

У мене є дві молодші сестрички. І як кожна старша сестра, я допомагала їм з домашнім завданням. Ще з самого дитинства мені дуже подобалося відчувати себе в ролі вчителя,  щось пояснювати. У моїй школі на День вчителя був звичай: старшокласники проводили уроки замість учителів. Тоді ж я твердо для себе зрозуміла, як-то кажуть, “це моє” і остаточно вирішила стати вчителем.

Читати далі

Топ-10 документів ElarK-PNU за травень 2022 року

ElarK-PNU – електронний архів документів Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. За травень електронним архівом скористалось 38443 користувачів, що переглянули 30126 разів документи, розміщені на ресурсі.

До Вашої уваги топ-10 документів з найбільшими переглядами за травень 2022 року:

Читати далі

Студентка Вікторія Дорога – учасниця міжнародного інтеграційного проєкту

2 червня 2022 року відбулася третя зустріч-обговорення студентських наукових робіт ХХVІ Міжнародної конференції «HOMO AESTETICUS: ESTETYCZNE WARTOŚCI WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA» (Kielce – Kamieniec Podolski – Krzemieniec – Tarnopol – Charków – Ostrawa – Częstochowa), що зреалізовує Міжнародний інтеграційний проєкт для студентів, магістрантів і аспірантів «SZKOŁA OTWARTEGO UMYSŁU» за сприяння Університету ім. Я. Кохановського в м. Кельце (Республіка Польща). Студентка ІІІ курсу спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) навчально-наукового інституту  української філології та журналістики Вікторія ДОРОГА виголосила доповідь «Порівняння в національній призмі українського художнього мовлення (на матеріалі творів Ірини Вільде)» (керівник – доктор філологічних наук, доцент кафедри української мови Наталія КОВАЛЕНКО).

Читати далі

КОЛИ ПРОМОВЛЯЄ ДУША: презентація ораторського тексту студентки факультету іноземної філології Катерини Соколової

Реалії сьогодення стали викликом для всіх нас, змусили переоцінити своє життя. Як висловити біль, розпач – і водночас надію на краще майбутнє? Як упорядкувати думки, правильно розставити акценти? Як за допомогою ораторського тексту найточніше передати не лише власні, але й колективні переживання? У кожного своє бачення, свій стиль…

Читати далі

Акція «Діти України за мир» в мистецькому корпусі К-ПНУ

31 травня в мистецькому корпусі К-ПНУ було людно, гамірно, лунали дитячі голоси, звучала музика. До Міжнародного дня захисту дітей викладачі та студенти організували й провели мистецьку акцію «Діти України за мир» (відповідальні за проведення – доцент Альона Боршуляк та викладач Надія Лаврентьєва). У межах цієї акції відбувся майстер-клас 3D аплікації під назвою «Дитяча мрія», який провели магістранти кафедри образотворчого і декоративно-прикладного мистецтва та реставрації творів мистецтва Ірина Клим та Анастасія Рокочинська.

Читати далі

Червневі вебінари про Web of Science

Запрошуємо на червневу серію вебінарів про наукометричну платформу Web of Science. Вебінари проходитимуть на платформі WEBEX за попередньою реєстрацією. Передбачено сертифікат учасника за умови присутності більше 90 % основного часу вебінару.

9 червня 2022 р.

Тема: Як обрати видання для публікації та не помилитися з вибором

Тези: Що дає науковцю публікація в міжнародному виданні? Як обрати видання для публікації? Скільки це коштує? Де опублікуватися безкоштовно? У яких журналах більше статей за моєю темою за останні роки? Як зберегти перелік таких видань? Що таке високоцитована робота?

Читати далі