Педагогічний факультет вітає переможців ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Дошкільна освіта»

Педагогічний факультет вітає переможців ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Дошкільна освіта»

У Національному педагогічному університеті імені М.П. Драгоманова відбувся ІІ етап Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Дошкільна освіта».

Впродовж 8-10 квітня 2015 року за перемогу змагались 43 учасники (18 магістрів і 23 бакалаври), які представляли 25 вищих навчальних закладів України III-IV рівня акредитації. Честь нашого університету відстоювали Тетяна Анатоліївна Король (ОКР «Магістр») та Ірина Іванівна Казмірук (ОКР «Бакалавр»). Учасниці показати високий рівень сформованості професійних знань та умінь, здатність до креативного мислення, творчого підходу до розв’язання проблемних питань та практичних завдань. Науково-методичний супровід здійснювала Катерина Іванівна Демчик, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методик дошкільної і початкової освіти. Науково-педагогічні працівники Олена Михайлівна Олійник, асистент кафедри теорії та методик дошкільної і початкової освіти, Лариса Броніславівна Попова, кандидат педагогічних наук, доцент, Ірина Олександрівна Газіна, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та методик дошкільної і початкової освіти, організували якісну підготовку студентів для успішної участі в олімпіаді на всеукраїнському рівні.

Оцінювало роботу конкурсантів олімпіади журі, до складу якого увійшли: Іван Бех, дійсний член НАПН України, директор Інституту проблем виховання НАПН України, доктор психологічних наук, професор; Ірина Загарницька, директор Інституту розвитку дитини НПУ імені М.П. Драгоманова, доктор філософських наук, професор; Алла Богуш, дійсний член НАПН України, завідувач кафедри теорії та методики дошкільної освіти Південноукраїнського національного університету імені К.Д. Ушинського, доктор педагогічних наук, професор; Тамара Панасюк, начальник відділу дошкільної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України; Тетяна Танько, декан факультету дошкільної освіти Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди, доктор педагогічних наук, професор; Галина Сухорукова, завідувач кафедри дитячої творчості Інституту розвитку дитини НПУ імені М.П. Драгоманова, кандидат педагогічних наук, професор; Ірина Луценко, заступник директора з наукової роботи та міжнародних зв’язків Інституту розвитку дитини НПУ імені М.П. Драгоманова, доктор педагогічних наук, доцент.

Олімпіада тривала 3 дні та вимагала від учасників виконання 5-ти конкурсних завдань, до кожного з яких було розроблено критерії оцінювання.

Після закінчення урочистого відкриття олімпіади, на якому виступили голова та усі члени журі, було оголошено перше конкурсне завдання, спільне для конкурсантів освітнього кваліфікаційного рівня «Бакалавр» і «Магістр». Це була презентація «Педагогіка добра в моєму світорозумінні» з метою розкриття гуманістичного спрямування особистісно-професійної компетенції майбутніх вихователів і викладачів.

Другим конкурсним завданням було тестове опитування із фаху. Для учасників ОКР «Бакалавр» з таких дисциплін, як історія дошкільної педагогіки, дошкільна педагогіка, методики дошкільної освіти, дитяча психологія, а для конкурсантів ОКР «Магістр» – філософія освіти, педагогіка вищої школи, методики викладання педагогічних дисциплін, технології викладання методик дошкільної освіти.

По закінченні тестування конкурсанти тягнули жереб, згідно з яким обирали тематику третього конкурсного завдання – розробка і проведення однієї з форм організації діяльності дітей дошкільного віку в ДНЗ (для учасників ОКР «Бакалавр») та розробка і проведення фрагменту однієї з форм організації навчально-виховного процесу у ВНЗ (ОКР «Магістр»).

У цей час для супроводжуючих учасників олімпіади було проведено круглий стіл, у ході якого обговорювалися особливості трансформації вищої освіти України, проблеми та перспективи її розвитку.

Другий день олімпіади розпочався із виконання третього конкурсного завдання, яке демонстрували учасники у різних аудиторіях відповідно до своїх освітньо-кваліфікаційних рівнів. Так, Ірина Казмірук, отримала завдання змоделювати фрагмент мовленнєвого заняття для дітей старшого дошкільного віку з метою навчання їх діалогу. Для цього вона використала матеріали вальдорфської педагогіки та творчо підійшла до його виконання. Студенти-драгоманівці, які виконували роль дошкільників, взяли участь у проведеній Іриною мовленнєвій грі, а також мали змогу створити разом із нею казку у процесі діалогу.

Магістрант Тетяна Король продемонструвала свої педагогічні навички у проведенні практичного заняття з теорії та методики формування елементарних математичних уявлень у ВНЗ (вимірювання за допомогою умовної мірки).
Четверте завдання було домашнім, тому конкурсанти його підготували заздалегідь. Учасникам ОКР «Бакалавр» потрібно було представити педагогічне есе «Як допомогти дитині вирости творчою особистістю?». Тому Ірина Казмірук досить кваліфіковано та творчо виклала своє бачення розв’язання цієї проблеми, проілюструвавши свою доповідь мультимедійною презентацією.

Магістранти презентували результати власної науково-дослідної роботи у формі наукових доповідей. Зокрема Тетяна Король доповідала про стимулювання мовленнєвої творчості дітей дошкільного віку. Члени журі Ірина Загарницька, Алла Богуш та Галина Сухорукова задавали запитання з метою виявлення її здатності до професійної оцінки і творчого використання накопиченого педагогічного досвіду в умовах розвитку науки і соціальних трансформацій.
Останнє завдання-експромт вимагало від учасників прояву педагогічної винахідливості та професійної компетентності. Так, конкурсанти ОКР «Бакалавр» за допомогою жеребкування витягували номери із відеозапитаннями від дошкільників. Це завдання було досить позитивним та емоційним. За 1 хвилину потрібно було дати ґрунтовну, зрозумілу для дітей відповідь, з чим Ірина Казмірук впоралася ще до закінчення першої хвилини.
Для магістрантів завдання було дещо складніше – вони тягнули жереб із номером ситуації у навчально-виховному процесі ВНЗ, яку потрібно було розв’язати. Тетяна Король відмінно впоралась із завданням та продемонструвала професійні дії викладача.

Заключним етапом олімпіади було її урочисте закриття та нагородження учасників. За результатами напруженої боротьби кожного зі студентів було нагороджено грамотою за перемогу в номінації, яка відображала його неповторну особистість, та пам’ятними подарунками від Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова.

І місце (ОКР «Бакалавр») посіла Ірина Матляк, студентка Інституту розвитку дитини Національного університету імені М.П. Драгоманова. Ірина Казмірук, яка набрала 51 бал, була нагороджена грамотою у номінації «За педагогічну творчість».

Диплом І ступеня серед конкурсантів ОКР «Магістр» здобула Катерина Мороз, магістрантка Південноукраїнського національного університету імені К. Д. Ушинського. Тетяна Король, яка набрала 47 балів, була нагороджена грамотою у номінації «За активну участь».

Катерина Демчик, канд. пед. наук,
старший викладач кафедри теорії

та методик дошкільної і початкової освіти
педагогічного факультету