В університеті стартував проєкт «Історія успіху випускника Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка», ініційований відділом навчально-виховної роботи і гуманітарної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.
Мета проєкту – відновлення діяльності Асоціації випускників університету, сприяння налагодженню комунікації між випускниками, утвердження позитивного іміджу вишу.
Вам цікаво, де працюють випускники університету, в чому секрет їхнього успіху, – про це та інше читайте в рубриці «Історія успіху випускника К-ПНУ».
Пишаємося випускниками Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка!
БОГДАН ПІЧКУР: «Хочу продовжувати рухатися завжди вперед, не зупинятися на досягнутому»
Пічкур Богдан Анатолійович – випускник природничого факультету 2016 року (кваліфікація – магістр. Географ. Викладач географії), учитель географії та економіки, заступник директора з навчально-виховної роботи ЗНВК І-ІІІ ступенів «Школа-гімназія – дитячий садок» імені В.М. Підгорбунського Козятинської районної ради Вінницької області. Переможець рейтингу-конкурсу «Педагогічний тріумф – 2019» серед учителів Козятинського району, відзначений дипломом за І місце у Всеукраїнському проєкті «Громадська освіта та електронна демократія в навчальних закладах» (номінація – «Використання сервісів електронної демократії в навчальному процесі») (2017-2018 н. р.), дипломом ІІ ступеня Всеукраїнського конкурсу за найкращий план-конспект уроків з природничих дисциплін для 1-11 класів (2018-2019 н. р.), низкою грамот за роботу з обдарованими учнями та за керівництво проєктно-дослідною роботою учнів.
Що спонукало Вас обрати фах учителя географії й стати студентом природничого факультету Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка?
Географія – це комплексна наука, яка поєднує в собі первинні ланки всіх предметів. Карти, географічні прилади, походи, ватра, намети, – це в сукупності мої захоплення. От і все поєдналося на природничому факультеті. Крім того, зіграло свою роль і саме місто Кам’янець-Подільський зі своєю чарівністю та історичним минулим.
Розкажіть, будь ласка, про свої студентські роки. Чим запам’яталися роки навчання на природничому факультеті? Кого із викладачів згадуєте?
Студентські роки…. Напевно, найкращий період для спогадів. Звичайно, це знайомство з новими та цікавими людьми. В університеті я знайшов справжнього друга, свою дружину, та згодом і наставників, на яких орієнтуюся і досі.
Щодо викладачів, я б і зараз пішов би до них на пари. Це І. П. Касіяник, С. С. Придеткевич, І. Б. Любінська, куратор О. В. Матуз, Г. В. Чернюк, В. А. Колодій, Н. М. Гордій, Н. В. Рубановська, – з ними мені було цікаво вивчати дисципліни, переймати досвід. А взагалі, усі викладачі хороші!
Згадуючи студентські роки, за чим жалкуєте?
Час іде – не жалкую ні про що, все одно назад не повернешся.
Ви спілкуєтеся зі своїми одногрупниками? Вони працюють за фахом?
Знаю, що більшість працюють не за фахом, хтось перебуває за кордоном, хтось працює в іншій сфері, але лише одиниці віддали свою частинку себе дітям та школі.
Які навики Ви здобули під час навчання в університеті? Зважаючи на Ваш практичний досвід, як Ви вважаєте, які предмети потребують більш детального вивчення?
Картографія, ГІС технології, ландшафтознавство, геологія… На мою думку, більше потребує вивчення саме методика викладання, – це дуже важливо для молодого вчителя та, звичайно, практика в школі.
Ви працюєте в школі, Вам подобається робота? Чим запам’яталися перші дні роботи?
Вступивши на природничий факультет для здобуття кваліфікації вчителя географії, знав, що піду до школи працювати. Інколи здається, що занадто багато часу проводжу саме за роботою… Пам’ятаю і перші дні роботи в закладі освіти. Учні, у яких я вкладав свій предмет в 11 класі, – це діти, яких я вів за руку до першого класу. Вони ще добре мене пам’ятали, так що особливих проблем не виникало. Усю роботу розпочинав з розробки уроку. Зазвичай, це займало багато часу: додавав відео, презентацію, якусь руханку, інтерактивні вправи. Ніколи не хотів і не хочу, щоб географія була нудною наукою.
За короткий час роботи Ви зарекомендували себе гарним педагогом. Ваші учні є переможцями конкурсів, олімпіад. Які методики та технології, на Вашу думку, є найбільш ефективними в освітньому процесі?
Працювати, звичайно, не просто. Стараюся впроваджувати все, що є на сьогодні актуальним: робота зі смарт-дошкою, інтернет, окуляри віртуальної реальності, різні online-опитування з використанням смартфонів. Загалом стараюся «іти в ногу» з прогресом: і дітям цікаво, і пізнаю для себе багато нового. Багато часу приділяю роботі з обдарованими учнями. Це підготовка до конкурсів та олімпіад, МАН, яка ще розпочинається у вересні, а точніше, напевне, не закінчується ніколи. Травень-червень – пора туристично-дослідницьких поїздок, а вересень – велопробігів. Кожного року стараємося досліджувати свою область та район. Були з учнями навіть у Кам’янці-Подільському, заходили в гості і на природничий за консультацією щодо написання роботи для МАН, а саме до І. П. Касіяника. Мабуть, подорожі, уроки на природі, велопробіги, тури вихідного дня сприяють розвитку учнів та приносять хороші результати.
Що Вам допомагає у роботі? У чому черпаєте сили, натхнення? Чи маєте час на відпочинок?
Діти додають мені сил працювати, продумувати кожен урок до дрібниць, завжди шукаю щось нове та цікаве. Як говорить мій директор: «Треба завжди рухатися». Навіть, коли відпочиваєш, всеодно виходить так, що ти працюєш і поєднуєш працю з відпочинком.
У чому секрет Вашого успіху? Які плани на майбутнє?
Секрету успіху ніякого немає. Які навички сформували в мені викладачі, те саме я стараюся передати своїм учням. У майбутньому хочу продовжувати рухатися завжди вперед, не зупинятися на досягнутому. Головне, щоб в учнів завжди залишалася жага до знань, а в очах був вогник цікавості та допитливості до всього нового та незвіданого.
Дайте поради студентам університету та абітурієнтам: як правильно планувати свій час, ставити мету, визначати пріоритети?
Перш за все, проводьте час ВЕСЕЛО, ловіть моменти щастя в кожному прожитому дні. І не важливо: завтра отримаєш двійку чи відмінно, – студентські роки незабутні! Завжди знаходьте час на відпочинок та слухайте лекції (!), там дійсно є що почерпати для себе. Також незамінною є педагогічна практика. Користуйтесь нагодою завжди черпати для себе цікавинки, умійте чути школярів, їх потреби на сьогодні.
Які Ваші побажання alma-mater?
Бажаю alma-mater процвітання, бути незалежною у всіх своїх сферах, радісно приймати своїх «діточок-спудеїв», які чекають знань у новому форматі викладання. Нехай для них лекції будуть проходити як одна мить, щоб викладач та студент були на одній хвилі. Завжди подавайте свій матеріал та передавайте свої знання цікаво, доступно, у невимушеній обстановці, і студенти будуть Вам відповідати своїми знаннями та будуть вдячними. Нехай Вам щастить зі студентами!
Людмила Горчак, керівник відділу навчально-виховної роботи і гуманітарної освіти