Сьогодні своїм цінним досвідом ділиться:
Борис Матвійчук, асистент кафедри географії та методики її викладання:
“В умовах географічної віддаленості студента і викладача єдиною можливою формою виконання навчального плану є дистанційне навчання. Тож працюю зі студентами лише віддалено. Намагаюся сфокусувати їх на платформі Moodle, де й відбувається навчання, але поза розкладом студенти продовжують використовувати інші інструменти, як-от Viber, FB, Telegram, для отримання консультацій чи демонстрації виконаних завдань. За порадою Ігоря Касіяника, завідувача кафедри географії та методики її викладання, спробував і тепер застосовую BigBlueButton – інтегроване в Moodle програмне забезпечення, за допомогою якого можна проводити Web-конференції. Це зручний і простий спосіб запланувати й провести онлайн-заняття, тому рекомендую колегам.
Однак не всі студенти мають доступ до швидкісного інтернету, що ускладнює спілкування з ними. Нещодавній приклад: студентка телефонує і повідомляє, що в її селі пройшов буревій і повалив дерева, а ті обірвали лінії електропередач. Відтак у селі зник інтернет на невизначений термін. Інший приклад: студент проживає у віддаленому селі, де немає інтернету й дуже слабка мобільна мережа. Вочевидь, такі умови дещо звужують можливості дистанційного навчання для окремих студенів, що може позначитися на якості засвоєних знань.
Але все ж таки більшість студентів перебувають на зв’язку, активно й ефективно навчаються. Про це свідчать їх результати: виконані тести, практичні завдання, сформовані професійні компетентності, пізнано багато нового й цікавого з лекційних матеріалів. Але головне – це унікальний досвід дистанційної комунікації!
Бажаю всім стійкості, наполегливості й міцного здоров’я!
Принагідно висловлюю подяку Центру інформаційних технологій нашого Університету та окремим його працівницям – Діані Гаврушко та Віті Романюк за розробку інструкцій і технічні поради для роботи в середовищі Moodle”.
Поліна Шулик, кандидат філологічних наук, доцент, доцент кафедри германських мов і зарубіжної літератури:
“Хоча останніми роками й спостерігалося зростання популярності дистанційного навчання, ми, на жаль, тільки зараз, опинившись у сумнозвісній ситуації, змогли оцінити всі його переваги й активізувати роботу в цьому напрямку. На першому засіданні кафедри германських мов і зарубіжної літератури в умовах карантину в режимі відеоконференції розглядалися питання якісного навчально-методичного, наукового та інформаційного забезпечення організації освітньо-виховного процесу за дистанційною формою. Рекомендації, які були ухвалені на засіданні, вже кілька тижнів втілюються на практиці. Викладачі кафедри під час проведення лекційних і практичних занять, консультацій активно використовують можливості додатків Zoom, Viber, Skype, працюють у системі Moodle.
Мене особисто дистанційне навчання приваблює передусім своєю демократичністю, можливістю безпосередньо налагодити як спільний (студенти – викладач), так і індивідуальний (студент – викладач) діалог, який не обмежується часом і місцем. У такому діалозі студенти стають більш відкритими, відвертими, креативними. В більшості з них з’являється прагнення показати себе саме як творчу особистість (з надісланих за останній тиждень творчих робіт першокурсників можна навіть створити збірник сонетів та новел). Думаю, що саме зараз дехто зі студентів чи не вперше відчув «смак» навчання.
Поділяю думки колег, котрі вже оцінили переваги дистанційного навчання. Водночас, необхідно звернути увагу на те, що досить вагомою проблемою є низька пропускна спроможність електронної мережі, від чого, потерпають студенти з невеликих містечок та сіл України”.
Аркадій Кух, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри МВФ та ДТОГ:
“Дистанційне навчання – форма сучасної взаємодії студентів (учнів, слухачів) з навчальним контентом (змістом) при віддаленій підтримці з боку викладача (учителя, тренера). Дистанційне навчання в нинішніх умовах освітнього процесу в закладах вищої освіти – це вимушений крок, покликаний забезпечити перебіг процесу здобуття знань з використанням сучасних інформаційно-телекомунікаційних технологій. Наявність системи управління навчальним контентом CMS Мооdle є надійною основою для створення платформи дистанційного навчання, проте у ЗВО вона здебільшого використовувалася для підтримки навчальних дисциплін (але з перевагою очного навчання). Традиційне використання CMS Moodle — розміщення навчального матеріалу дисципліни: лекцій, практичних і лабораторних занять, елементів завдань самостійної та індивідуальної роботи для підтримки очного навчання. І хоча CMS Moodle володіє засобами для розробки тестових завдань і обліку успішності, контроль засвоєння знань все ж таки повинен здійснюватися очно і в присутності студентів та викладача. Отже, реалізується змішане навчання. До речі, дистанційне навчання має більш ніж столітню історію…
Детальніше тут: https://sites.google.com/a/kpnu.edu.ua/kukh/distancijna-osvita-ta-ieie-formi“.
Переймаймо досвід і робімо дистанційне навчання цікавим та ефективним!