#Навчаємо та навчаємося дистанційно

#Навчаємо та навчаємося дистанційно

Результати опитування про організацію поточного, підсумкового (семестрового) контролю здобувачів вищої освіти університету із застосуванням дистанційних технологій навчання в період карантину

На шпальтах університетської газети в рубриці «#Навчаємо та навчаємося дистанційно» продовжуємо публікувати інформацію про особливості організації освітнього процесу в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка в умовах карантину за допомогою технологій дистанційного навчання.

Із 26 травня до 05 червня 2020 року навчально-методичним центром забезпечення якості освіти університету було ініційовано проведення опитування серед здобувачів вищої освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка через анкету «Організація поточного, підсумкового (семестрового) контролю здобувачів вищої освіти університету із застосуванням дистанційних технологій навчання в період карантину». В опитуванні взяло участь понад тисячу здобувачів вищої освіти університету, з-поміж яких – 71% денної форми навчання та 29% заочної форми навчання.

На думку більшості респондентів – 62,9%, серед засобів дистанційної комунікації система MOODLE є найбільш ефективною для проведення поточного підсумкового (семестрового) контролю в період карантину. Серед уподобань здобувачів вищої освіти також системи Skype, Viber та ін.

В умовах карантину важливим аспектом опитування було питання щодо поінформованості студентів про особливості проведення поточного, підсумкового (семестрового) контролю в університеті із застосуванням дистанційних технологій навчання – 77,4% респондентів дали позитивну відповідь.

Під час організації освітнього процесу науково-педагогічні працівники університету використовують різні типи завдань для проведення поточного контролю результатів навчання. За результатами опитування було встановлено, що з-поміж основних типів завдань для проведення поточного контролю результатів навчання найбільш ефективними респонденти вважають автоматизовані тести для контролю та самоконтролю навчальних досягнень; різнорівневі індивідуальні та групові завдання (звіт, презентація, проєкт, відеозапис тощо) із забезпеченням зворотного коментування викладачів про результати перевірки навчальних досягнень здобувачів вищої освіти за матеріалом, що вивчається; завдання, форма яких адаптована до виконання за допомогою засобів дистанційних технологій навчання.

Проведення підсумкового (семестрового) контролю в сучасних умовах карантину виробило нові вимоги для пошуку в університеті ефективних підходів для його організації та проведення. Враховуючи рекомендації Міністерства освіти і науки України (лист від 14.05.2020 р. № 1/9-249 «Щодо організації поточного, семестрового контролю та атестації здобувачів вищої освіти із застосуванням дистанційних технологій») та рішення вченої ради університету 28 травня 2020 р. (протокол № 3) було затверджено «Порядок організації поточного та семестрового контролю із застосуванням дистанційних технологій навчання в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка» (Додаток до Положення про організацію освітнього процесу в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка) (URL: https://drive.google.com/file/d/15qM6nA_NtvOZxOYz4Hzc8DZNgnAiL_zz/view). Ця нормативна основа уможливила виставлення підсумкової оцінки за семестровий екзамен шляхом пропорційного перерахунку семестрових оцінок у підсумкову оцінку за згодою студента та згодою науково-педагогічного працівника. Перевагу такому підходу надали 80,9% здобувачів вищої освіти, а 19,1% респондентів вважають кращим проведення семестрового екзамену на платформі MOODLE у синхронному режимі із забезпеченням ідентифікації особи здобувача вищої освіти через відео-конференцію.

Важливим підтвердженням отриманих результатів опитування є те, що більшість респондентів вважає ефективним проведення поточного, підсумкового (семестрового) контролю в університеті із застосуванням дистанційних технологій навчання.

Проведене опитування про організацію поточного, підсумкового (семестрового) контролю здобувачів вищої освіти денної та заочної форм навчання із застосуванням дистанційних технологій навчання в період карантину дає змогу знайти нові шляхи вдосконалення якості освітньої діяльності в університеті.

Навчально-методичний центр

забезпечення якості освіти університету