Із 05 по 20 квітня 2021 р. відповідно до Плану заходів з оцінювання якості освітньої діяльності та якості вищої на ІІ семестр 2020-2021 н. р. навчально-методичний центр забезпечення якості освіти за сприяння заступників деканів факультетів з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти, заочного відділу та відділу аспірантури і докторантури провів опитування здобувачів вищої освіти заочної форми через анкету «Організація поточного, підсумкового (семестрового) контролю здобувачів вищої освіти університету із застосуванням дистанційних технологій навчання в період карантину», в якому взяли участь 154 здобувачі вищої освіти (144 (93,5%) здобувачі заочної форми здобуття вищої освіти освітніх ступенів «бакалавр» і «магістр»; 10 (6,5%) здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «доктор філософії», з яких 8 – денної форми та 2 – заочної форми здобуття вищої освіти).
Найбільш активними учасниками опитування стали здобувачі вищої освіти факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології (51,9%) та факультету фізичної культури (18,8%).
В опитуванні взяли участь здобувачі вищої освіти таких курсів: 4 курс (43,5%), 3 курс (13%), 2 курс (36,4%) та 1 курс (7,1%).
На думку респондентів, серед засобів дистанційної комунікації найбільш ефективними для проведення поточного, підсумкового (семестрового) контролю в період карантину є платформа MOODLE, сервіси відеотелефонного зв’язку Google meet та Zoom.
Важливим є й те, що здобувачі вищої освіти в 93,5% відповідей вказали на те, що їх було поінформовано про особливості проведення поточного, підсумкового (семестрового) контролю в університеті із застосуванням дистанційних технологій навчання.
Серед типів завдань для проведення поточного контролю результатів навчання для здобувачів вищої освіти є найбільш ефективними такі:
– автоматизовані тести для контролю та самоконтролю навчальних досягнень здобувачів вищої освіти;
– різнорівневі індивідуальні та групові завдання (звіт, презентація, проєкт, відеозапис тощо) з наданням зворотного зв’язку про результати перевірки навчальних досягнень здобувачів вищої освіти за матеріалом, що вивчається;
– завдання, форма яких адаптована до виконання засобами дистанційних технологій навчання.
У 77,9% відповідей здобувачі вищої освіти надають перевагу проведенню підсумкового (семестрового) контролю результатів навчання у формі семестрового екзамену шляхом виставлення підсумкової оцінки за семестровий екзамен способом пропорційного перерахунку семестрових оцінок у підсумкову оцінку за згодою здобувача вищої освіти та згодою науково-педагогічного працівника.
На запитання “Наскільки, на Вашу думку, є ефективним проведення поточного, підсумкового (семестрового) контролю в період карантину за допомогою системи MOODLE та інших дистанційних технологій навчання?” 79,9% опитаних вважають ефективним, 13,6% вважають дуже ефективним і лише 4,5% вважають неефективним.
Під час опитування здобувачі вищої освіти подали свої пропозиції щодо підвищення ефективності використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі, з-поміж яких: публікувати конспекти лекції на платформі MOODLE, можливість перенесення виконання завдань на іншу годину (день) за наявності технічних проблем та ін.
Продовжуємо й надалі працювати над удосконаленням якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в університеті.
Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти