У залі засідань К-ПНУ відбулася зустріч-вебінар, яка була присвячена темі академічної доброчесності у сфері освітньої діяльності.
У зв’язку з поточною безпековою ситуацією вебінар був проведений у змішаному форматі. Це дало можливість здобувачам, які не могли бути присутніми особисто, приєднатися до зустрічі в режимі онлайн.
На зустрічі були присутні студенти факультету фізичної культури, зокрема здобувачі спеціальностей 017 Фізична культура і спорт, 227 Фізична терапія, ерготерапія та 014 Середня освіта (Фізична культура). Також до вебінару долучились: викладачі факультету фізичної культури; декан факультету фізичної культури Іван Стасюк; директор бібліотеки Людмила Климчук; член комісії з питань академічної доброчесності Вадим Зданюк (спікер заходу); секретар комісії з питань академічної доброчесності Олександра Цісар; директор НДІ Національного університету фізичного виховання і спорту України, доктор наук з фізичного виховання та спорту Ірина Когут.
Зі вступним словом виступив доцент кафедри фізичної реабілітації та медико-біологічних основ фізичного виховання Вадим Зданюк, який розповів історію академічної доброчесності і підкреслив важливість вебінару для учасників освітнього процесу. Вадим Володимирович наголосив на значенні дотримання правил академічної доброчесності під час навчання та викладання, а також щоденній популяризації цих правил у процесі освітньої діяльності.
-
-
Олександра Цісар презентувала загальні положення, пов’язані з академічною доброчесністю, ознайомила присутніх із відповідними нормативними документами, такими як «Кодекс академічної доброчесності» і «Положення про дотримання академічної доброчесності педагогічними, науково-педагогічними, науковими працівниками та здобувачами вищої освіти в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка (нова редакція)». Вона пояснила основні принципи академічної доброчесності, якими мають керуватись усі учасники освітнього процесу, представила перелік проблем, із якими можна звернутись до комісії, і роз’яснила процедуру подачі звернень. Також Олександра детально розкрила правила, які передбачені в «Кодексі», і пояснила значення понять «академічний плагіат», «самоплагіат», «фальсифікація», «фабрикація», «необ’єктивне оцінювання», «хабар», «обман» та інші.
-
-
Вадим Зданюк наголосив на систематичній та безперервній роботі університету щодо втілення політики академічної доброчесності. Була розроблена нормативно-правова база, яку повинні знати всі учасники освітнього процесу в закладі вищої освіти. Ця інформація доступна на офіційному вебсайті в розділі «Університет» під назвою «Академічна доброчесність». Також проводяться систематичні опитування щодо дотримання академічної доброчесності та розробляються плани заходів щодо популяризації академічної доброчесності на всіх факультетах, включаючи факультет фізичної культури. У разі виникнення проблем, пов’язаних з порушенням правил академічної доброчесності, здобувачі та науково-педагогічні працівники можуть звернутися до комісії.
Ірина Когут звернула увагу на особливості функціонування норм академічної доброчесності, які існують у її закладі вищої освіти, та висвітлила проблеми, пов’язані з використанням чату JPT. Окрім цього пані Ірина поділилася своїм власним досвідом щодо цієї проблеми та запропонувала альтернативні способи використання штучного інтелекту як здобувачами, так і викладачами.
-
-
Підсумкові висновки з цієї зустрічі були представлені Людмилою Климчук, яка акцентувала увагу на питаннях інформаційної підтримки для поширення правил академічної доброчесності, а також організації та проведенні кампаній, спрямованих на запобігання недобросовісним практикам. Людмила Вікторівна зазначила, що основними пріоритетами діяльності бібліотеки є сприяння принципам академічної доброчесності, забезпечення доступності електронних ресурсів бібліотеки, постійне підвищення інформаційної грамотності, розвиток навичок роботи з інформаційними ресурсами, поповнення інституційного репозитарію університету та інтеграція його вмісту в освітньо-науковий простір. Вона також підкреслила важливість використання наукометричних баз учасниками освітнього процесу та проведення вебінарів на цю тематику.
Під час вебінару здобувачі вищої освіти та науково-педагогічні працівники отримали нові знання про принципи функціонування академічної доброчесності в освітній діяльності; ознайомились з основними правилами та формами відповідальності за порушення цих принципів та висловили пропозиції щодо способів популяризації академічної доброчесності серед учасників освітнього процесу в К-ПНУ імені Івана Огієнка.
Вадим Зданюк,
доцент кафедри фізичної реабілітації
та медико-біологічних основ фізичного виховання