08 лютого 2024 року в межах співпраці Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка та Хотинської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 Чернівецької області, реалізації проєкту «Марафон зустрічей учителя зі студентами», практико зорієнтованого забезпечення ОК «Методика навчання мовно-літературної освітньої галузі в початковій школі» було організовано й проведено низку заходів на базі ЗЗСО за участі здобувачів початкової освіти й учителів Хотинської ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, здобувачів 1-2 курсів ОП Початкова освіта першого (бакалаврського) рівня вищої освіти та викладачів кафедри теорії та методик початкової освіти К-ПНУ.
Мета зустрічі: вироблення в студентів професійних умінь і навичок організації навчально-виховного процесу на уроці; формування в здобувачів вищої освіти особистісної готовності до роботи вчителем початкових класів та вмінь організовувати і проводити навчальну роботу з молодшими школярами.
Здобувачі 2 курсу провели для учнів ранкове коло, урок з української мови та читання, взяли участь у засіданні спільноти вчителів початкових класів закладу освіти, були присутніми на уроках, які провели вчителі.
Перед початком уроків керівник навчально-методичного відділу, кандидат філологічних наук, доцент Наталія Гудима провела короткий брифінг. Студенти розповіли як проводитимуть ранкове коло й урок, виокремили основні цілі та завдання.
Під час рефлексії обговорили уроки, проведені здобувачами. Студенти розповіли чи вдалося досягти поставлених цілей, а якщо ні – то чому, що необхідно змінити наступного разу; проаналізували ефективність використаних методів і прийомів навчання.
Керівник закладу Олена Горбова та вчителі презентували здобувачам вищої освіти матеріально-технічну базу початкових класів і закладу освіти загалом. Здобувачі взяли активну участь в обговоренні актуальних питань у галузі початкової освіти.
Керівник методичної спільноти вчителів початкових класів Сафронюк Т. В. презентувала роботу педагогів у напрямі: «НУШ: нові підходи в освітньому процесі».
Наталія Василівна поінформувала про діяльнісний підхід в новій українській школі, а також ознайомила з програмою соціально-емоційного розвитку «Веселі друзі».
Учителі школи та студентки почерпнули інноваційні цікавинки, педагогічні прийоми, які застосовуватимуть в освітньому процесі нової української школи, адже саме діяльнісний підхід у навчанні сьогодні є важливою, дієвою, практичною рушійною силою, що сприяє формуванню компетентностей молодших школярів, розвитку в них уяви, мислення, пам’яті.
Студенти поділилися враженнями.
Анна Чернелівська:
«Провела захопливий інтегрований урок з української мови та читання в 2 класі на тему «Формування уявлення про слова-назви дій», а також ознайомила учнів із твором О. Радушинської «Кишенькові гроші», використовуючи діяльнісний підхід.
Мої враження від проведення уроку – неймовірні! Діти не лише слухали, а й активно брали участь у різноманітних завданнях, завдяки чому розвивали творче та критичне мислення, а також комунікативні навички. Учні розробляли творчі проєкти, взаємодіяли, брали участь в естафеті тощо.
Окрім того, взяла участь у засіданні спільноти вчителів початкових класів, на якому досвідчені педагоги ділилися цінними знаннями. Я отримала можливість оглянути матеріально-технічну базу початкових класів та закладу освіти; активно долучилася до обговорення актуальних питань у галузі початкової освіти; визначила напрями для подальшої роботи, щоб бути сучасним конкурентоздатним педагогом.
Висловлюю щиру подяку організаторам за цей чудовий день та такий неймовірно важливий досвід!».
Ірина Ілько:
«Сьогодні був надзвичайно гарний і насичений день. Розпочався він не з кави, а з поїздки в Хотин, адже саме тут випала велика честь провести перший в житті урок читання у першому класі. На порозі школи одразу почало віяти справжнім теплом, яке зігрівало нас весь час перебування в школі. Ми навіть не помітили як швидко пройшов час, а вже потрібно було проводити ранкову зустріч та знайомство.
Влада Лучик і Наталія Боднар провели знайомство з учнями 1 класу, а потім я зі своєю колегою Дашою Віщун провели урок читання.
Звісно, я не можу сказати, що він пройшов ідеально, адже були якісь промахи, можливо, щось не так сказано чи зроблено, але емоції під час уроку були безцінніми і прекрасними…
Окремо подякую Наталії Василівні Гудимі за те, що дала нам можливість спробувати себе в ролі вчителя, відчути на собі увагу дітей і своїх майбутніх колег, проникнути в атмосферу справжніх,шкільних буднів.
Надіюсь, що далі буде… Головне, щоб настав мир і спокій на нашій землі!»
Прекрасний заклад освіти, щирі і компетентні педагоги, гарна атмосфера роблять освітній процес якісним!
Дякуємо за неоціненний досвід учителів, сучасні методи і прийоми роботи, засоби й інновації у навчанні! Щире й професійне спілкування із майбутніми вчителями початкових класів! Посмішки учнів! Це надихає здобувачів, а головне – не втратити бажання бути гарними вчителями у вільній і незалежній Україні!
Сподіваємось на подальшу співпрацю! Тримаймо стрій і крокуймо разом надалі! Слава Україні!
Кафедра теорії та методик початкової освіти