Далі популяризуємо постаті письменників рідного краю – тепер уже серед учнів старших класів місцевих шкіл. Продовжуємо втілювати низку запланованих заходів до відзначення 190-річчя з дня уродин славного подільського письменника Степана Руданського.
15 березня кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри історії української літератури та компаративістики Любов Расевич і здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти навчально-наукового інституту української філології та журналістики спеціальності 014.01 Середня освіта (Українська мова і література) Світлана Слободян, Марина Кір’янова-Щур, Іванна та Богдана Базелюк відвідали Кам’янець-Подільський ліцей №3 із відкритою лекцією «Степан Руданський: ОСОБИСТА ДРАМА ЗА ЛАШТУНКАМИ ІСТОРІЇ…».
Цього разу до плідної роботи залучили десятикласників. Магістранти у форматі відкритої інтерактивної лекції з використанням мультимедіа, елементами проблемної бесіди та цікавою вікториною практикувались у роботі зі школярами старших класів, а заразом і в нетрадиційному форматі провели урок літератури рідного краю – тематичного розділу, що передбачений усіма чинними програмами з української літератури, проте часто недолюблюється і дітьми, і вчителями – передусім через брак цікавих і підхожих матеріалів для його якісної реалізації.
Лекція стала важливим культурно-просвітницьким та естетичним заходом для учнів, оскільки сприяла поглибленню їхніх знань про літературне надбання регіону, а також увиразнила розуміння ними ролі, яку Кам’янець-Подільський відігравав у формуванні творчої особистості Руданського (сукупно з початою серією про літературних діячів Поділля – розуміння ролі міста як багатолітньої культурної й націєтворчої Мекки).
Така діяльна співпраця зі школами та коледжами міста вкрай потрібна й для магістрантів, які під час всіх етапів підготування проєкту активно використовували й розвивали набуті філологічні й методико-літературні компетентності: вивчали та аналізували творчий шлях Руданського, щоб створити наповнену пізнавальною та цікавою інформацією лекцію, учились релевантно відбирати й подавати інформацію, використовувати педагогічну майстерність задля ефективної взаємодії зі старшокласниками. Це стало чудовою практикою для майбутніх вчителів!
Кафедра історії української літератури та компаративістики
Навчальна лабораторія літературного краєзнавства