У Кам’янці-Подільському відбувся дебатний турнір.
Мета дебатів – провести публічну дискусію щодо політичних реформ та актуальних проблем політичного розвитку України, підвищити знання з політичних реформ і навичок дебатувати й критично мислити, аргументовано доводити власну думку, змістовно спростовувати позиції протилежної сторони, визначати можливі шляхи вирішення проблем. Формат дебатів – британські дебати.
Суддями дебатного турніру виступили представники наукового товариства Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка:
- Максим Єремеєк – секретар наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих вчених К-ПНУ;
- Діана Яблонська – доктор філософії в галузі історії, голова наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів та молодих вчених історичного факультету К-ПНУ.
Учасниками цьогорічних дебатів стали старшокласники загальноосвітніх шкіл м. Кам’янця-Подільського. Гостинно приймали учасників та журі Кам’янець-Подільський ліцей 9 ім. А. М. Трояна. До дебатного турніру зголосилися 8 команд: «Творці часу» (Вікторія Гуменюк, Максим Ломага), «Ліберальна команда» (Марія Ющук, Максим Решетнік»), «Стратегічний маніфест» (Владислава Гонківська, Поліна Драбик), «Вартові правосуддя» (Валерія Данилюк, Каріна Дищук), «Захисники слова» )(Олександра Марущак та Даніїл Радавчук), «Vendetta» (Володимир Андрійчук та Богдана Підгорна), «De Libertate» (Мілана Гуцманюк та Наталія Сагановська), «Forseti» (Дмитро Коріньовський та Всеволод Нетеча).
-
-
Учасників розподілили на дві палати парламенту: Уряд та Опозицію. До складу першого Уряду та Опозиції входять: Прем’єр-Міністр та його заступник, Лідер опозиції та його заступник. До складу другого Уряду та другої Опозиції – член та секретар Уряду і член та секретар Опозиції. Так, уряд має запропонувати законопроєкт на тему дебатів та переконати суддю, що його варто прийняти. Опозиція — аргументувати не доцільність прийняття такого законопроєкту.
У членів журі були чотири критерії оцінки: риторичні здібності учасника, командна гра, знання теми, дотримання формату дебатів. Кожен суддя оцінював виступи дебатерів індивідуально. Оцінки суддів додавалися і підсумковий бал ставав найголовнішим.
До фіналу увійшли 4 команди. Темою було обговорення «Ця палата має запровадити освітні реформи, що відповідають викликам цифрової епохи». Уряд і опозиція боролися за свою правоту не гірше, ніж у Парламенті. Судді враховували всі нюанси: і виступи, і запитання опонентам, і навіть повагу до тих, хто виступав.
Бажаємо всім учасникам нових перемог!
Історичний факультет