Сьогодні своїм цінним досвідом ділиться:
Тетяна Зданюк, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри німецької мови
“Два місяці навчального процесу в дистанційному режимі вже позаду, а його якісна організація – це виклик не лише для студентів, а й для викладачів. Використання різноманітних платформ та програм шляхом онлайн вебінарів, семінарів, конференцій уможливило надання якісних освітніх послуг в умовах, що склалися.
Курси, які я викладаю, представлені на платформі Moodle. Це дозволяє студентам самостійно опрацьовувати навчальний матеріал та за допомогою розроблених тестових завдань перевіряти якість його засвоєння. Крім того, онлайн-журнал оцінок дає змогу студентам відстежувати процес навчання, значно полегшує контроль оцінок як для студентів, так і для викладача, оскільки він завжди доступний для перегляду.
Вартою уваги та дієвою в проведенні дистанційних занять з іноземної мови є платформа Zoom. За допомогою цього сервісу можна не лише слухати, а й брати активну участь в онлайн-зустрічах. Завдяки опції «демонстрація екрану» як студент, так і викладач може презентувати власну інформацію на екрані. Це дозволяє постійно підтримувати зворотний зв’язок. За допомогою цієї опції можна переглядати відеофрагменти в режимі реального часу, обговорювати їх, розігрувати різноманітні ситуації, отримувати «feedback». Такі види роботи на занятті з іноземної мови сприяють формуванню комунікативних умінь і навичок.
У підсумку зазначу, що реалізація дистанційного навчання буде успішною за умови постійної взаємодії викладача та студента”.
Василь Чабанов, кандидат філософських наук, старший викладач кафедри політології та соціології
“Весняний навчальний семестр цьогоріч став особливим. Усім він запам’ятається надовго, адже досить несподівано почали використовуватися нові форми й засоби навчального процесу. І якщо на початку дистанційного навчання такий формат роботи був для нас зовсім незвичним, то згодом стало зрозуміло, що це певно триватиме весь семестр.
Для проведення дистанційного навчання я використовую різноманітні платформи, зокрема для проведення навчальних занять платформу відеоконференцій Zoom, яка загалом є зручною в користуванні. Також використовую інші сервіси – такі, як: Viber, Messenger, E-mail для організації роботи, формування завдань, підтримки оперативної комунікації зі студентами.
Переваги дистанційного навчання вбачаю передусім у зручності для студента, котрий самостійно обирає час і місце навчання. Ми зі студентами узгоджували зручний розклад і працювали за ним. Використання електронних ресурсів та новітніх методів – це крок уперед, і такі об’єктивні обставини стали своєрідним каталізатором позитивних змін в цьому контексті. Ми почали швидше навчатися нового. Позитивом також є те, що постійні консультації сприяють самоосвіті студентів, але водночас вимагають високого ступеня самоорганізації.
До певних проблем і недоліків варто віднести незадовільну якість зв’язку мережі Інтернет, що заважало організації якісної роботи, психологічну неготовність і студентів, і викладачів, адже спілкування між ними тільки віртуальне, а не «живе». Вважаю, що для успішного корегування навчання та адекватного оцінювання важливо мати безпосередній контакт зі студентом.
На мою думку, така дистанційна форма навчання потребує свідомого й мотивованого підходу до отримання освіти, а тут уже багато залежить від характеру й прагнень людини.
Загалом же реалії сьогодення формують у нас важливі навички та вміння ефективно працювати дистанційно, навчають добре розумітися на нових освітніх технологіях, бути комунікабельним та активізовуватися в сучасному динамічному суспільстві”.
Юлія Данчук, кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри загальної та практичної психології
“В умовах карантину зазнали змін майже всі звичні нам процеси, зокрема й сфера освіти. Дистанційне навчання – це виклик не лише для студентів, а й для їхніх викладачів. Організувати якісне онлайн-навчання, заряджати мотивацією і бути готовим до технологічних проблем – це справді непросто.
Я, та й усі викладачі вишу, дуже активно почали вивчати нашу університетську платформу для дистанційного навчання MOODLE й використовувати її в освітньому процесі. Там велика кількість опцій та можливостей. Наразі ми лише опановуємо інструменти переведення тестів та інших завдань у дистанційну форму. Для прикладу, цікаві можливості насправді пропонуються якраз на нашій платформі MOODLE, де можна зробити різні типи тестів, як будуть скомбіновані так, що в жодного студента варіант не повториться. Поки що зарано говорити про результати, але всі намагаються зробити це максимально якісно.
Звичайно, найбільша тут проблема полягає в забезпеченні дотримання принципів академічної доброчесності як з боку викладачів, так і з боку самих студентів. Також поки що опановуємо оцінювання та ведення журналів на цій платформі.
Оскільки дистанційна форма є індивідуалізованою формою навчання, вона є важчою, ніж «пасивне» навчання в аудиторії, але значно ефективнішою й комфортнішою з огляду на затрати часу, коштів, ніж інші форми й технології навчання. Дистанційне навчання може здійснюватися в будь-якому місці та в будь-який час. Воно вже стало важливою складовою віртуальної соціалізації та самовдосконалення особистості”.
Переймаємо досвід і робімо дистанційне навчання цікавим та ефективним!
Разом ми зможемо все!