Ось і закінчилися декілька місяців такого незвичного для нас дистанційного навчання. Про плюси і мінуси занять онлайн розповідають студенти Кам’янець-Подільського національного університету.
Тетяна Брайчук, студентка 4 курсу факультету іноземної філології:
Дистанційне навчання мені не сподобалося, хоча мало багато переваг, адже ти не міг собі дозволити ходити до університету в піжамі та під час пари готувати собі сніданок. Або ж тільки-но розплющив очі – і ти вже на парі. Незважаючи на контроль з боку викладачів та підтримку 24 години й сім днів на тиждень, не вистачало все ж таки живого спілкування, а також обговорення подій, що трапилися впродовж дня в університетській їдальні.
Про підготовку до сесії можна довго говорити, а точніше про те, що ми навіть не зрозуміли, що вона закінчилася. Зазвичай ми готувалися до іспитів разом, обговорювали все на світі, пили каву, а наступного дня після складання або іспиту, або навіть усієї сесії йшли святкувати свою маленьку, проте таку важливу подію. Можливо, комусь і сподобалося, але не мені. Свій 4 курс я уявляла не так. Дуже сумую за своїми одногрупниками та чекаю зустрічі з ними. Як висновок, можна сказати, що дистанційка – це зручно, але не ефективно.
Діана Грушанська, магістрантка І курсу історичного факультету:
Для мене дистанційне навчання – це передусім контроль над самим собою. Програма «Мудл» не приймає жодні відмовки, тому треба було працювати чітко, своєчасно виконувати завдання, уважно вписувати всі цитати та посилання (Unicheck у цих питаннях непохитний). Вкотре переконалася, що живе спілкування – безцінне і жодна камера не може замінити присутність людини.
Тетяна Митрофанюк, студентка 4 курсу факультету української філології та журналістики:
Дистанційне навчання – дивна штука. З одного боку, зручно: ти вдома, в піжамі з чашкою чаю слухаєш лекції. А з іншого боку, тебе «накривають» десятки зайвих практичних завдань, яких ти просто не розумієш. Втрачається необхідна комунікація з викладачем, тому матеріал сприймається неповно. Відсутність дисципліни також впливає на результативність роботи. Але правильно налагоджений процес дистанційного навчання – це те, що може допомогти і студентам, і викладачам під час карантину. Для цього необхідно удосконалювати нові підходи для покращення навчального процесу під час пандемії.
Олег Рудніцький, магістрант І курсу факультету корекційної та соціальної педагогіки і психології:
Плюс дистанційного навчання в тому, що можна безкарно сидіти вдома, хоча це можна віднести й до мінусів, бо під час карантину я навчився тільки швидше друкувати. Як не дивно, але я вже хочу до університету. Казали, що карантин – ідеальний час до саморозвитку, але чи є люди, котрі хоч щось для цього зробили, окрім як спали і їсти?
Іванна Бурлака, студентка 4 курсу факультету української філології та журналістики:
Дистанційне навчання має як позитивні, так і негативні сторони. Мені сподобалося те, що я могла сама складати для себе свій щоденний графік навчання, можна було легко зліквідувати нб, а наприкінці сесії отримати сюрприз: скласти іспити «автоматом» за формулою. Недоліки дистанційного навчання: збільшився обсяг практичних занять (якщо на парах ми деякі питання могли обговорювати усно, то під час дистанційного навчання доводилося прописувати все, наприклад, відповіді на контрольні питання).
Олександра Стоянська, студентка 3 курсу факультету української філології та журналістики:
Єдиний плюс дистанційного навчання – це те, що не потрібно зранку прокидатися та їхати на навчання. Спочатку було все чудово, але згодом почала дуже сумувати за викладачами та заняттями в університеті. Найбільший мінус дистанційного навчання – це те, що завдань було набагато більше, ніж ми вчили виконували в університеті. Іноді семінарів було стільки, що їх не в змозі було підготувати повністю, внаслідок чого виникали проблеми з розумінням матеріалу. Дуже скучила за заняттями, викладачами та одногрупниками.
Дарія Савельян, магістрантка І курсу факультету української філології та журналістики