“Увімкни світло”. Богдана Данілова. #студенти

“Увімкни світло”. Богдана Данілова. #студенти

Настанови собі та кожному:

Візьми промінь світла і спрямуй його туди, де панує темрява.

Візьми доброту і яви її тому, хто сам не вміє віддавати.

Візьми віру і віддай кожному, хто не має її.

Візьми любов і неси її всьому світові!

Богдана Данілова – студентка педагогічного факультету 2 курсу спеціальності Середня освіта. Музичне мистецтво.

Чому вирішили обрати саме музичне мистецтво?

Музикою почала займатися з дитинства. Ще тоді зрозуміла, що музика – зовсім інший світ. Коли виконуєш музичний твір, то відчуваєш стиль, гармонію цього твору. Завдяки музиці можна доторкнутися до глибини душі, відчути емоції, які хотів передати автор. Згодом, коли закінчила музичну школу (клас баяна), я зрозуміла, що хочу розвиватись далі в тому ж самому напрямі та дізнаватись багато нового в галузі музичного мистецтва. Щоб поринути у світ високого мистецтва, відчути всю красу музики – спершу вступила на навчання до Кам’янець-Подільського коледжу культури і мистецтва, який закінчила з відзнакою. Тут, у коледжі, виник потяг передавати свої знання та вміння дітям. Моєю мрією стало продовжити навчання у вищому навчальному закладі, щоб стати педагогом музичного мистецтва.

Коли вперше зацікавилась грою на баяні? Що приваблювало в цьому інструменті?

Музика мене вабила з дитинства, ще в садочку я почала співати. Удома постійно слухала та співала пісні. Коли я навчалася в 2 класі, мама привела мене до музичної школи. Вибір був невеликий. Мені запропонували два інструменти: баян та акордеон. Але, будучи маленькою дівчинкою, я обрала баян, адже акордеон був для мене завеликий, а баян підійшов до мого зросту. Коли перший раз учитель програв твір, я з перших ноток відчула красу та мелодію звуку, позитив, який ішов від інструменту. Тому вирішила, що буду займатись музикою, а саме буду навчатись гри на баяні.

Яка Ваша улюблена композиція для баяна і чому? Чи граєте на інших музичних інструментах?

Моя улюблена композиція «Розпрягайте хлопці коней» обр. В. Сороки. Усі музичні твори чудові та неймовірні, кожен із них відрізняється своїм характером, має свою особливість. У кожному творі є частинка душі. Під час навчання в музичній школі я ознайомилась із новим інструментом – синтезатором. Він мене зацікавив тим, що мав багато функцій, на ньому можна включити багато різних жанрів. Згодом я почала грати на органі, у коледжі – на фортепіано,  в університеті ще й на бандурі.

Як подобається виступати більше: сольно чи в колективі?

Найбільше подобається виступати сольно, адже ти демонструєш чого досягла у виконавській майстерності, можна показати свій талант, свої вміння передати слухачам зміст музики. Тут зовсім інші відчуття, ніж гра в колективі. Також, виконуючи твір сольно, ти отримуєш зовсім інші враження, ніж в колективі. У колективі також подобається грати, там свої особливості, враження, нові знання, навички гри в ансамблі (слухати один одного, дотримуватись чіткого темпу, йти за рукою диригента). Але майбутньому музичному педагогу для практики дуже корисно брати участь як у колективних формах музичної діяльності, так і в сольних виступах.

Якій музиці віддаєте перевагу?

Перевагу надаю українській ліричній музиці, але виконуючи твори різних жанрів вітчизняних чи зарубіжних композиторів, здоубваю нові знання та вдосконалюю відчуття музики, набуваю уміння передавати їх своєю грою слухачеві.

Ви лавреатка різноманітних всеукраїнських та міжнародних конкурсів і фестивалів. Що мотивує бути першою? Які виклики Вам довелось подолати на шляху до успіху в музичних конкурсах?

Брати участь у багатьох конкурсах – певний крок до успіху, мотивація того, щоб іти вперед, не озираючись ні на що, не зважати ні на яку втому чи поганий настрій. Моєю мотивацією є підтримка рідних людей, а також довіра вчителя, який вірив у мене, в будь-якій ситуації знаходив слова для підтримки. Завдяки цій підтримці неймовірна сила зявлялась сама по собі, тоді від гри отримувала задоволення. Чіткість та якість передачі музичного твору – це і є мотивація впевненості у своїй діяльності, прагнення до правильного виконання будь-якого твору. А вже після конкурсу чи виступу ти отримуєш задоволення від того, що ти робиш. Приходиш до певного результату, і з кожним заняттям, репетицією ти фахово зростаєш і йдеш вперед до поставленої мети. І, головне, – саме тепер мене мотивують друзі, які знаходяться на передовій. Дивлячись на них, ти бачиш, що здаватись не можна, треба боротись. Вони дають мені сили йти далі. Кожний виступ дає натхнення йти вперед і переконуватись у набутті виконавської майстерності.

Розкажіть про Ваш найбільш пам’ятний конкурс або виступ. Що зробило його особливим? Яким своїм досягненням Ви пишаєтесь найбільше?

Кожний конкурс чи виступ має свої емоції та відчуття, які неможливо передати словами. Я пам’ятаю всі свої виступи. Але найбільш цікавим та захопливим був виступ, де я грала в дуеті з хлопчиком. Це було ще в школі. Ми мали виконувати твір «Київський вальс», та коли вже мали виходити на сцену, забули з якої ноти нам починати гру, тобто в якій тональності. Спочатку ми налякалися, розгубилися, адже грали цей твір бездоганно. Вчителя поруч не було, і нотного тексту – також. Не знаю звідки взялися сили і пам’ять… Ми вийшли і заграли. Ось після цього випадку я себе переконую, що потрібно викладатися не на 100%, а на 120%, бо коли виходиш на сцену виконувати твір 20% десь зникають.

Як Ви готуєтесь до важливих виступів? Чи є у Вас якісь особливі ритуали чи традиції?

До виступів готуюся як і зазвичай, твір вивчаю заздалегідь і поступово. Знаючи, що за кілька тижнів чи за місяць має бути концерт, поступово крок за кроком шліфую програму виступу. Це непросто – стараюся відпрацьовувати різні нюанси у творі, вправність тощо. Кожний виступ має певну ціль: показати себе з найкращої сторони. Продумую його до найменших дрібниць, стараюся, щоб ніхто не відволікав мене під час відпрацювання програми виступу. Я ставлю конкретну мету для себе, тоді простіше буде досягнути бажаної цілі.

Чим захоплюєтеся, окрім музики?

Окрім музики, я захоплююсь випічкою. Звичайно, дивне поєднання музики та кулінарії. Але, навіть, коли готую солодощі не забуваю і тут про музику, адже так веселіше все випікати.

Навчаючись на 2 курсі, Ви вже працюєте за спеціальністю. Як досвід виступів на конкурсах вплинув на вашу педагогічну діяльність з дітьми? Чи пригодилися здобуті знання під час навчання в університеті?

Так, я працюю музичним керівником у Кам’янець-Подільському закладі дошкільної освіти №19 «Калинка». Із власним невеличким досвідом роботи, навчаю своїх діток згуртовуватись, налаштовую їх на позитив, стимулюю до кращого. Звичайно, що знання, здобуті в університеті, стають у нагоді в роботі з дітьми. Також початкову базу виконавських навичок я набула ще в коледжі.

У роботі з дітьми хочеться збудити інтерес та любов до музики, засобами музичного мистецтва розвивати духовну особистість. Намагаюсь залучати дітей до різноманітних видів музичної діяльності, цим самим формую їх сприйняття музики і найпростіші виконавські навички співу, ритміки, гри на дитячих інструментах, ознайомлюю з елементарною музичною грамотою (все це дозволить їм діяти усвідомлено, невимушено, виразно). Свою роботу спрямовую на розвиток сприйняття музичних творів, їх музичного смаку. Намагаюсь розвивати творче ставлення до музики перш за все в такій доступній для дітей діяльності, як передача образів у музично-ритмічних рухах, пісенних імпровізаціях, в іграх і драматизації.

Яку роль, на Вашу думку, відіграє музика в житті дітей і як вона впливає на їх розвиток?

Музика відіграє важливу роль у розвитку мовлення, пам’яті, уваги та креативності, допомагає дітям вивчати нові поняття, відтворювати ритм. Прослуховуючи музику, вони дізнаються багато нового про навколишній світ, композиторів. Так виховується любов до Батьківщини, рідного краю. Гра на музичних інструментах і спів розвивають критичне мислення, логічне мислення та просторову уяву. Музика має великий вплив на емоційний розвиток дитини. Вона допомагає висловити та регулювати емоції, розвиває емоційну інтелігентність дитини. Музика надихає, заспокоює, піднімає настрій.

Які методики або підходи Ви використовуєте? Як мотивуєте своїх учнів продовжувати заняття і досягати успіху в музиці?

У мене ще не дуже великий досвід роботи з дітьми, але можу сказати, що до кожної дитини потрібен індивідуальний підхід. Потрібно шукати різні методи для того, щоб привернути увагу дитини, і не тільки. Для мотивації потрібно, насамперед, зацікавити дитину музикою. Для початку поміркувати над мелодією, поговорити про її характер, у розмові зясувати їхнє бачення музики в природі. Також великою мотивацією є підтримка старших, віра в те, що вони все зможуть.

Що б Ви побажали нашим студентам і викладачам?

Кожному студенту бажаю прагнути до поставлених цілей і впевнено досягати перемог, неймовірної вдачі, безперечних успіхів як у навчанні, так і в роботі, міцних знань та чудових ідей, невичерпних сил та оптимістичного настрою, впевненості в собі. Викладачам невичерпної енергії, терпіння та бути прикладом для студентів; працювати над розвитком і розкриттям можливостей кожного студента, прислухатися до їх думки. Щоб у майбутньому кожний викладач пишався своїми студентами, а студенти дарували свої радості та шану викладачам.