Студентам-магістрантам історичного факультету про цілі сталого розвитку до 2030 року

Студентам-магістрантам історичного факультету про цілі сталого розвитку до 2030 року

29 серпня для студентів магістерського рівня вищої освіти спеціальностей 014 Середня освіта (Історія) і 032 Історія та археологія було проведено семінар щодо набуття здобувачами навичок і компетентностей, направлених на досягнення глобальних цілей сталого розвитку до 2030 року, проголошених резолюцією Генеральної Асамблеї Організації Об’єднаних Націй від 25 вересня 2015 року № 70/1, визначених Указом Президента України від 30 вересня 2019 року № 722.

Зокрема, гарант ОП Історія спеціальності 032 Історія та археологія, доктор історичних наук, професор Олександр Комарніцький детально зупинився на передісторії прийняття «Цілей сталого розвитку», охарактеризував зміст кожної із цілей (подолання бідності; подолання голоду; міцне здоров’я; якісна освіта; гендерна рівність; чиста вода та належні санітарні умови; доступна й чиста енергія; гідна праця і економічне зростання; інновації та інфраструктура; зменшення нерівності; сталий розвиток міст і громад; відповідальне споживання; боротьба зі зміною клімату; збереження морських ресурсів; захист екосистем суші; мир та справедливість; партнерство заради сталого розвитку). Олександр Борисович звернув увагу на те, що в університеті забезпечується рівноправний доступ до професійного навчання, відсутні будь-які гендерні і матеріальні розбіжності, забезпечується загальний доступ до якісної вищої освіти, гендерна рівність (жінки мають рівні права і можливості, відсутні будь-які прояви сексуального насильства та експлуатації).

Гарант ОП Середня освіта (Історія), кандидат історичних наук, доцент Іван Боровець проінформував присутніх про те, що у зв’язку зі зміною назви освітньої програми на Середня освіта (Історія та громадянська освіта) буде введено новий освітній компонент «Україна і світ», у робочій програмі якого передбачено вивчення тем, пов’язаних із цілями сталого розвитку (зокрема буде акцентуватися увага на соціальних проблемах сучасності).

Висловилися також і здобувачі вищої освіти. Юрій Злотін звернув увагу на те, що цілі сталого розвитку спрямовані на значне скорочення всіх форм насильства, а також на пошук, спільно з державними органами та громадами, довготермінових рішень для подолання конфліктів і покращення безпеки. Власне, ця ціль є дуже актуальною, зважаючи на те, що в Україні з 24 лютого запроваджено воєнний стан. Андрій Олійник зупинився на екологічних проблемах, а також на забезпеченні загального доступу до безпечної та недорогої питної води, що, на його думку, вимагає інвестування у відповідну інфраструктуру, забезпечення санітарно-технічних споруд. Вероніка Король висловилася про забезпечення загальної початкової освіти. Вона зазначила, що рівень грамотності зріс, однак ще не всі діти відвідують школу (наприклад, у Західній Азії і Північній Африці, африканських країнах на південь від Сахари). Валентин Калинюк висловив своє ставлення до гендерної рівності. На його думку розширення прав і можливостей жінок має суттєвий позитивний вплив у всіх сферах, а також сприяє економічному зростанню та розвитку.

Історичний факультет