УЧАСТЬ У ЮВІЛЕЙНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ «ШКОЛИ ВІДКРИТОГО РОЗУМУ»

УЧАСТЬ У ЮВІЛЕЙНІЙ КОНФЕРЕНЦІЇ «ШКОЛИ ВІДКРИТОГО РОЗУМУ»

25-31 серпня 2024 року здобувачі першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література) Ольга Орлянська, Катерина Михайлова (Ukr1-B22) та здобувачка вищої освіти спеціальності 014 Середня освіта (Українська мова і література. Англійська мова) Христина Сагайдак (Ua1-B21) разом зі старшою викладачкою кафедри історії української літератури та компаративістики Любов`ю Расевич і аспіранткою  спеціальності  035 Філологія Олесею Трофимюк долучилися до роботи міжнародного інтеграційного  проєкту «SZKOŁA OTWARTEGO UMYSŁU», що відбувся в Польщі (Kielce – Święta Katarzyna – Bodzentyn – Wilków).

Учасниками чергової XXX Міжнародної конференції «HOMO PHILOSOPHICUS: WARTOŚCI ŚWIATOPOGLĄDOWE WSPÓŁCZESNEGO CZŁOWIEKA» (Homo Philosophicus: світоглядні цінності сучасної людини) у межах цього проєкту для студентів, магістрантів і аспірантів, науково-педагогічних працівників стали представники з Польщі, України, Естонії та Франції.

Кожен учасник виступив із доповіддю, яка спонукала до жвавої дискусії та активного обговорення запропонованих тем.

Під час роботи «Школи відкритого розуму» Любов Расевич розповіла про дослідження теми «Виміри буття української національної ідеї в руслі постмодернізму: аномалія чи закономірність?»; Олеся Трофимюк виголосила  доповідь «Духовно-світоглядні цінності шістдесятників у щоденниках Леся Танюка»; Христина Сагайдак запропонувала для обговорення результати дослідження «Мовна реалізація світоглядних уявлень про дотримання народних»; Ольга Орлянська розповідала про ентолінгвістичне поле концепту КРОВ в українській фразеології; Катерина Михайлова присвятила свою доповідь лінгвалізації світогляду українців засобами фразеології (науковий керівник – Наталія Коваленкодоктор філологічних наук, доцент, професор кафедри української мови, керівник науково-дослідної лабораторії діалектологічних досліджень).

«Школа відкритого розуму» – міжнародний інтеграційний проєкт для студентів, магістрантів і аспірантів, реалізацію якого розпочато у вересні 2008 року. Головна його мета – інтелектуальне виховання майбутніх науковців, діячів освіти та культури, формування політичних постатей майбутнього, формування свідомих громадян суспільства, а всі заходи, що відбуваються, покликані сприяти інтернаціональній згуртованості сучасної молоді й розбудові суспільства без кордонів.

Одна з цілей школи полягає в активному культурному обміні на засадах унікальної цінності й самодостатності кожної з національних культур. 28 серпня учасниці з Кам’янця-Подільського організували вечір української культури. Родзинкою заходу став майстерклас зі створення українських ляльок-мотанок. На початку вечора було представлено Тетяну Боров’як (Тернюк), колишню студентку факультету української філології та журналістики, яка звернулась до всіх присутніх із вітально-презентаційним відео, у якому розповіла про свою діяльність у Польщі, спрямовану на популяризацію та увагу до українського мистецтва, фольклору, пісенного слова й не тільки. Український вечір продовжився неймовірною майстеркою Ольги Орлянської.

Усі присутні створили власні ляльки-мотанки на згадку про знайомство з українцями та як свідчення дуже предметного доторку до української лялькарської автентики. Вечір завершився українськими гуморесками, заспівами українських народних пісень під супровід гітари. До цього охоче доєдналися учасники з Чернігова, Тернополя, Кременця та інших міст України.

У доковідний та довоєнний час «Школа відкритого розуму» традиційно об’єднувала науковців двічі на рік: навесні в Україні, а восени в Польщі. Реалізація проєкту відбувалася за підтримки Університету імені Яна Кохановського в Кельце, Асоціації «Stowarzyszenie Integracja Europa – Wschód», Центру культури і туризму в Бодзентині тощо.

Відгуки студентів:

Христина Сагайдак: «Поїздка стала для мене захопливою подією, яка залишила незабутні враження. Я мала змогу познайомитися з багатьма цікавими людьми, справжніми експертами у своїй галузі. Презентації та дискусії були надзвичайно пізнавальними. Слухати новітні дослідження і вивчати інноваційні підходи до провадження наукової діяльності було справжнім задоволенням. Я вражена високим рівнем підготовки доповідачів та різноманітністю тем, які обговорювали. А місто Кельце вразило своєю культурною спадщиною і затишними вуличками, що додало приємних моментів до нашої подорожі. Це місто стало не тільки місцем професійного зростання, але й джерелом натхнення та нових знайомств»;

Ольга Орлянська: «Участь у програмі академічної мобільності виявилася надзвичайно успішною та корисною для особистого й професійного розвитку. Основною метою було набуття нових знань і досвіду, а також хотілося поділитись своїми напрацюваннями з іншими дослідниками. Участь у конференції розширила наші наукові горизонти та сприяла зміцненню академічного іміджу нашого закладу вищої освіти. Сподіваюся, що нові знання та навички допоможуть у науковому зростанні»;

Катерина Михайлова: «Я зрозуміла, що академічна мобільність – це хороша можливість набути цінного досвіду, яскравих вражень та нових знайомств. Особливо мені сподобалося те, що всі учасники виголошували доповіді в неформальній (некабінетній) атмосфері. Кожен був відкритим до критики, брав участь у палких дискусіях. Зважаючи на те, що конференція була міждисциплінарною, ми змогли поринути у світ філософії, політології, культурознавства та ін. Теплим спогадом для мене залишилися затишні вечори біля вогнища, гра у футбол. Якщо мені в майбутньому запропонують узяти участь у схожих програмах, я однозначно погоджуся».