11 листопада відбувся майстерклас професіонала-практика, виховательки Кам’янець-Подільського закладу дошкільної освіти №20 «Дзвіночок» Оксани Масовець для здобувачів спеціальності 012 Дошкільна освіта.
Пані Оксана стала переможницею в номінації «Дошкілля» та здобула нагороду в межах премії Global Teacher Prize Ukraine 2024. Отрмані кошти вона планує спрямувати на реалізацію проєкту дитячого простору «МріїДії», місця, де діти зможуть навчатися, грати й розвиватися в безпечному та комфортному середовищі. Оксана Масовець працює за програмою «Крок за кроком». Студенти мали змогу ознайомитися зі змістом цієї програми та її особливостями.
Зокрема, програма «Крок за кроком» (Step by Step) уособлює сучасне бачення проблеми виховання дітей. Це освітня методика, яка спрямована на розвиток особистісно орієнтованого підходу в навчанні дітей. Вона акцентує увагу на створенні умов для індивідуального розвитку кожної дитини.
Основні особливості програми:
- індивідуальний підхід: програма забезпечує адаптацію освітнього процесу під індивідуальні потреби та здібності дітей, що допомагає кожній дитині розвиватися своїм темпом, зберігаючи мотивацію до навчання;
- партнерство з батьками: програма активно залучає батьків до освітнього процесу, що дозволяє створити гармонійне середовище для навчання, де сім’я та ЗДО працюють разом;
- навчання через гру: особлива увагу приділяють ігровій діяльності як засобу навчання; гра стимулює креативність, розвиває соціальні навички та формує позитивне ставлення до навчання;
- гнучкість програми: методика дозволяє адаптувати зміст занять відповідно до контексту, місцевих умов та інтересів дітей, що робить її ефективною в різних освітніх закладах;
- інклюзивність: програма підтримує рівний доступ до освіти для дітей з різними здібностями, включаючи дітей з особливими освітніми потребами; сприяє створенню безпечного та комфортного середовища для всіх;
- розвиток критичного мислення: викладання за програмою орієнтоване на активне залучення дітей до процесу пізнання через запитання, обговорення й експерименти, що допомагає розвивати їхнє критичне мислення та навички вирішення проблем.
-
-
Значну увагу приділяють формам роботи в умовах викликів сьогодення, зокрема пов’язаних з війною. Також особливістю програми є її орієнтування на організацію з дітьми окремих центрів діяльності, коли кожна дитина може сама обрати цікаву для неї діяльність. Такі центри створюють простір, де діти можуть досліджувати навколишній світ через різні види діяльності. Наприклад, заняття можуть включати сенсорні ігри, експерименти з водою, піском або іншими матеріалами. Такі активності розвивають пізнавальні навички. Діти в центрах можуть виконувати різноманітні творчі завдання (малювати, ліпити з глини чи пластиліну, створювати прості конструкції з підручних матеріалів), які сприяють розвитку дрібної моторики, уяви та креативного мислення. Важливим аспектом реалізації програми є робота в групах. Діти часто виконують завдання в невеликих групах, що допомагає їм навчитися співпрацювати, розподіляти ролі та вирішувати проблеми разом.
Ще один важливий аспект програми «Крок за кроком» – це те, що вона готує дітей до переходу в шкільну систему, розвиваючи базові знання, самостійність, увагу та здатність навчатися через гру.
Ось із такими скарбами професійного досвіду мали можливість ознайомитися здобувачі спеціальності 012 Дошкільна освіта та відчути себе в ролі дітей. Вони працювали в умовних центрах-лабораторіях за запропонованими темами. Студенти висновкували, що центри-лабораторії за програмою «Крок за кроком» є ефективним інструментом для розвитку дітей дошкільного віку, оскільки вони створюють безпечне середовище для досліджень, сприяють соціальній адаптації та розвитку базових знань і навичок, а також є практичними освітніми центрами, де відбувається застосування методик і підходів, які відповідають принципам програми.
Кафедра теорії та методик дошкільної освіти