22-23 квітня в межах співпраці К-ПНУ з КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників Кам’янець-Подільської міської ради» (керівник – Сергій Морозюк) був організований методичний семінар «Сучасні виклики та перспективи навчання суспільствознавчих дисциплін у закладах загальної середньої освіти: зміст і досвід».
Доповідь доктора філософії в галузі історії, старшого викладача Діани Яблонської була присвячена системі організації освітнього процесу на курсах підвищення кваліфікації педагогічних працівників та керівників закладів освіти в К-ПНУ. Учасники заходу отримали вичерпну інформацію про можливості й опції такого формату професійного зростання. Кандидат історичних наук, доцент Володимир Адамовський поділився своїм досвідом зацікавлення здобувачів освіти на навчальних заняттях з правознавства сюжетами юридичних казусів (з акцентом на сімейно-шлюбне законодавство), які він відстежує у вітчизняному законодавстві та демонструє такі випадки в конкретних ситуаціях повсякденної юридичної практики. Завідувач навчальної лабораторії «Дидактика історії», асистент Ірина Пігович окреслила сучасні підходи, проблеми і перспективи використання штучного інтелекту в системі історичної освіти; використовуючи демонстративну презентацію, розкрила позитивні сторони та потенційні небезпеки роботи з результатами пошуку й обробки інформації штучним інтелектом.
-
-
Другий день роботи семінару розпочався доповіддю кандидата історичних наук, доцента Івана Боровця про канадську модель шкільної історичної освіти з розкриттям таких аспектів: дискусії між модерністами та традиціоналістами щодо змісту й завдань вивчення історії в школі; мультикультурний характер канадської системи освіти; методичні здобутки канадських вчителів; місце історії в навчальних програмах провінцій Онтаріо та Квебек. Кандидат юридичних наук, старший викладач Анна Семенюк-Прибатень звернула увагу на актуальне питання захисту прав дитини в міжнародному законодавстві; ознайомила учасників з основними міжнародними документами, на який спирається захист прав дитини; визначила головні моменти проблеми захисту прав українських дітей, які були депортовані з окупованих агресором територій. Ознайомив учасників зі своїм багаторічним досвідом викладання курсу «Історія Латинської Америки» та закцентував увагу на тих періодах і темах з історії субконтиненту, які присутні в сучасних шкільних навчальних програмах (держави доколумбової Америки, Великі географічні відкриття, латиноамериканські країни у ХХ ст.), завідувач кафедри всесвітньої історії, кандидат історичних наук, доцент Ігор Опря.
Під час семінару науково-педагогічні працівники історичного факультету та вчителі закладів загальної середньої освіти й викладачі суспільствознавчих дисциплін закладів фахової передвищої освіти мали нагоду обмінятися своїми міркуваннями щодо сучасних проблем вивчення історії в школі та збагатити свій інструментарій педагогічної взаємодії зі здобувачами освіти.
Дякуємо організаторам, спікерам й учасникам семінару за плідну роботу та сподіваємося на подальшу співпрацю!
Кафедра всесвітньої історії