7 листопада 2025 року в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка відбулась V Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Психолого-педагогічний супровід дітей з інтелектуальними порушеннями в умовах спеціальної та інклюзивної освіти».
До участі в конференції долучилось 225 осіб із 17 областей України, учасники з Ізраїлю. Серед них – 21 доктор наук, 39 кандидатів наук, викладачі, аспіранти з 2 закладів вищої освіти, директори шкіл та навчально-реабілітаційних центрів, директори й працівники інклюзивно-ресурсних центрів, педагоги, психологи, асистенти вчителів закладів дошкільної та середньої освіти, навчально-реабілітаційних центрів, представники департаментів освіти і громадських організацій.
Організаторами конференції були кафедра спеціальної та інклюзивної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка; кафедра спеціальної та інклюзивної освіти Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, кафедра спеціальної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С.Сковороди, кафедра спеціальної освіти Херсонського державного університету, кафедра спеціальної та інклюзивної освіти Волинського національного університету імені Лесі Українки, ГО Центр психологічної допомоги «Гармонія», Українська асоціація корекційних педагогів, Управління освіти і науки Кам’янець-Подільської міської ради.
Конференція відбувалася в змішаному форматі (зокрема, на платформі Google Meet із прямою трансляцією на каналі Youtube).
Учасники взяли участь у пленарному засіданні, 5 секційних засіданнях, засіданні круглого столу з підбиттям підсумків роботи конференції.
Упродовж зустрічі відбулось обговорення наукових і практичних питань у такому проблемному полі:
– особливості навчання дітей з інтелектуальними та складними порушеннями розвитку в закладах спеціальної та інклюзивної освіти в умовах воєнного стану;
– технології корекційно-розвиткової роботи з дітьми з інтелектуальними порушеннями раннього та дошкільного віку;
– партнерська взаємодія з батьками дітей з ООП у закладах спеціальної та інклюзивної освіти;
– психологічна та соціальна допомога дітям з ООП та їхнім родинам в умовах воєнного стану;
– професійна компетентність фахівців з освіти дітей з ООП.
Велика подяка ЗСУ за можливість проведення конференції й усім учасникам за активну участь!
Кафедра спеціальної та інклюзивної освіти