Історія оживає: в Університеті Огієнка відбулася гра-реконструкція про діяльність УПА для учнів та здобувачів вищої освіти

Історія оживає: в Університеті Огієнка відбулася гра-реконструкція про діяльність УПА для учнів та здобувачів вищої освіти

17 листопада 2025 року навчальна лабораторія «Дидактика історії» перетворилася на простір живої пам’яті. Саме тут відбулася гра-реконструкція «УПА – відповідь нескореного народу», розроблена Українським інститутом національної пам’яті. Захід об’єднав студентів-першокурсників історичного факультету спеціальності А4 Середня освіта (Історія та громадянська освіта) та учнів 11 класу Кам’янець-Подільського ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою Хмельницької області, які разом занурилися в події боротьби Української повстанської армії.

Подію розпочав в.о. декана історичного факультету Вадим Маркітантов. Далі асистент кафедри всесвітньої історії, завідувач навчальної лабораторії «Дидактика історії» Ірина Пігович розповіла про історію створення лабораторії та представила сучасні методичні розробки студентів, зокрема звернула особливу увагу на дидактичні інтерактивні ігри.

Ведучими заходу стали Максим Крижанівський, студент 3 курсу, керівник спортивного сектору студентського самоврядування, й Олександр Рабцун, магістрант 1 курсу, староста проблемної групи з методики викладання.

Вони пояснили правила гри та відповіли на запитання учасників. Перед початком реконструкції вчитель історії Леся Гринюк розповіла про героїчний шлях УПА, після чого стартувала сама гра.

Ініціативу реалізовано в межах роботи проблемної групи з методики викладання суспільно-гуманітарних дисциплін (керівники: Володимир Дубінський, Іван Боровець, Ірина Пігович), що діє на факультеті. Гра стала не лише формою інтерактивного навчання, а й майданчиком для інтелектуального діалогу, критичного осмислення минулого та формування громадянської позиції.

Через реконструкцію кожен учасник зміг глибше відчути дух спротиву, цінність свободи та силу єдності – сенси, що залишаються актуальними й сьогодні. Подібні ініціативи не лише збагачують освітній процес, а й формують в молоді глибоке розуміння історичної правди, повагу до національної пам’яті та готовність відповідально творити майбутнє.

Кафедра всесвітньої історії