Інтерактивне заняття з історії античності «Соціально-економічний розвиток Стародавнього Китаю доби династій Цінь і Хань»

Інтерактивне заняття з історії античності «Соціально-економічний розвиток Стародавнього Китаю доби династій Цінь і Хань»

20 листопада студенти 1 курсу історичного факультету під керівництвом старшого викладача кафедри всесвітньої історії Діани Яблонської взяли участь в інтерактивному занятті, присвяченому соціально-економічному розвитку Стародавнього Китаю в період династій Цінь і Хань. Заняття передбачало використання різних інтерактивних методів, які стимулювали активну участь здобувачів вищої освіти в освітньому процесі.

Насамперед під час заняття студенти виконували письмову роботу на п’яти картках, відтворюючи хронологію ключових подій і реформ у Китаї доби Цінь і Хань. Така вправа дала змогу систематизувати знання та закріпити матеріал у логічній послідовності.

Далі відбулася робота з аналізом соціально-політичних реформ та суспільною структурою. Діана Русланівна озвучувала твердження, а здобувачі підтверджували або спростовували їх. Серед них були й такі: «За правління Шан Яна можна було зробити кар’єру тільки за походженням», «Шан Ян послабив покарання, щоб мотивувати населення», «Шан Ян дозволив вільне переселення між громадами без контролю держави», «Метою реформ було підсилення держави Цінь у міждержавних війнах».

Робота продовжилася грою «Так/Ні», у межах якої учасники аналізували ключові політичні нововведення: уніфікацію писемності, запровадження єдиної монети для покращення торгівлі, створення дорожньої мережі для швидкого зв’язку між регіонами та централізацію влади.

Наступним етапом стало опрацювання теми народних повстань «червонобрових» (18–27 рр. н.е.) і «жовтих пов’язок» (184 р. н.е.). Студенти взяли участь у рольовій мінігрі, виконуючи ролі селян, чиновників і військових та пояснюючи мотиви підтримки чи неприйняття повстань.

Насамкінець відбувся інтерактив «Прогноз». Кожен студент аргументував думку, чи могли б «жовті пов’язки» перемогти за умови підтримки армії.

Це заняття сприяло не лише кращому розумінню історичного матеріалу, а й розвитку аналітичних здібностей, комунікативних навичок та критичного мислення студентів.

Кафедра всесвітньої історії