17 грудня доктор історичних наук, професор Олександр Комарніцький провів лекцію з теми «Іван Огієнко та становлення українського університету в Кам’янці-Подільському» для слухачів Університету третього віку Кам’янець-Подільського територіального центру соціального обслуговування «Турбота» Кам’янець-Подільської міської ради.
Нагадаємо, що Університет третього віку – це інноваційна соціально-педагогічна послуга, що має на меті реалізацію принципу навчання протягом усього життя. Людям пенсійного віку надають необхідні в сучасному світі знання та усвідомлення, що життя продовжується. Слухачі прагнуть бути обізнаними й сучасними.
Під час зустрічі лектор розкрив постать Івана Огієнка як одного з ключових діячів українського національного відродження, представника київської української наукової еліти, мовознавця, історика культури, педагога й державного діяча, чия діяльність мала вирішальне значення для заснування й розвитку Кам’янець-Подільського державного українського університету.
Особливу увагу було приділено життєвому шляху Івана Огієнка – від вихідця з бідної селянської родини до вченого європейського рівня. Професор Олександр Комарніцький наголосив на його наполегливості в здобутті освіти, активній науковій та публіцистичній діяльності, боротьбі за утвердження української мови в системі вищої освіти, а також на послідовній позиції щодо українізації університетів у добу революційних змін 1917–1920 років.
Окремий блок лекції було присвячено ролі Івана Огієнка як першого ректора Кам’янець-Подільського державного українського університету. Саме завдяки його організаторському таланту, управлінському досвіду й особистій жертовності університет був відкритий у 1918 році та зміг функціювати в надзвичайно складних політичних і воєнних умовах. Лектор підкреслив, що Огієнко не лише формував професорсько-викладацький склад і матеріальну базу вишу, а й дбав про соціальний захист студентства, розвиток науки, бібліотеки, видавничої справи та громадсько-просвітницької діяльності.
Постать Івана Огієнка було представлено як приклад самовідданого служіння українській справі, відповідального і людиноцентричного керівництва, що є актуальним і сьогодні, зокрема в підготовці та підвищенні кваліфікації керівників закладів вищої освіти в незалежній Україні.
Лекція викликала жвавий інтерес у слухачів Університету третього віку та стала важливою нагодою для глибшого осмислення ролі української інтелігенції у формуванні національної освіти і державності.
Історичний факультет