29 квітня 2025 року завідувач кафедри спорту і спортивних ігор Микола Прозар, кандидат наук з фізичного виховання та спорту, доцент, провів відкритий інноваційний урок з фізичної культури для учнів 2-Б класу Кам’янець-Подільського ліцею №14. Завдання уроку: вивчення техніки передачі м’яча двома руками зверху.
Урок складався з трьох традиційних частин: вступної (підготовка), основної та підсумкової.
Вступна частина: шикування, привітання, перевірка готовності учнів до заняття. Урок відразу розпочався з хорошого настрою, оскільки Микола Володимирович навчив дітей вимірювати власний пульс, розповів про розміри волейбольного майданчика та правила поведінки під час уроку. Застосувавши різновиди ходьби, бігу, ЗРВ в русі та на місці, естафети та рухливі ігри, Микола Прозар завершив проведення вступної частини.
Основна частина розпочалась із розповіді та демонстрації правильної стійки під час передачі м’яча двома руками зверху. Далі Микола Володимирович поділив усіх дітей на пари, давши кожній парі волейбольний м’яч. Спочатку діти по черзі виконували підвідні вправи, потім поступово підходили до роботи біля сітки. Вправи виконували у формі гри: діти працювали з м’ячами в стійці (в парах), виконували кидки м’яча двома руками з-за голови за траєкторією, котили м’яча зі зміною вихідного положення, кидали м’яча двома руками з-за голови на майданчик, перекидали м’ячі через сітку, а інші учні мали їх зловити. Завдяки чітко побудованій структурі уроку всі були залучені до активної участі. Під час вивчення правил передачі м’яча двома руками зверху діти виконували імітаційні та підвідні вправи, а потім спробували виконати декілька передач.
Підсумкова частина включала вправи на відновлення дихання, легке розтягування та підбиття підсумків. Учні поділилися своїми враженнями і подякували за цікавий та насичений урок.
Заняття відбулося в дружній, невимушеній атмосфері та стало прикладом сучасного підходу до викладання фізичної культури для молодших школярів. Такий формат уроку не лише сприяє фізичному розвитку дітей, а й формує позитивне ставлення до занять спортом із раннього віку.
Кафедра спорту і спортивних ігор