Триває співпраця Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка з Центром професійного розвитку педагогічних працівників Дунаєвецької територіальної громади. 26 серпня 2025 року відбувалася чергова зустріч науково-педагогічних працівників із учителями-філологами.
Із вітальним словом до учасників науково-методичного семінару звернулися Геннадій Бесарабчук, в.о. ректора університету, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та менеджменту освіти, та Борис Коваленко, директор навчально-наукового інституту української філології та журналістики, доктор філологічних наук, професор.
Анжеліка Попович, доктор педагогічних наук, професор, доцент кафедри української мови, та вчителі-словесники обговорили тему «Трансформування методів компетентнісно зорієнтованого навчання української мови і літератури в умовах Нової української школи та сучасних соціальних викликів». Під час семінару звернули увагу на «Концептуальні засади мовно-літературної освітньої галузі (українська мов, українська та зарубіжні літератури)», вплив соціальних та освітніх викликів, запитів суспільства на трансформування системи методів навчання української мови і літератури. Анжеліка Станіславівна акцентувала на особливостях організації освітнього процесу з української словесності в еру штучного інтелекту. Насамкінець визначили роль учителя в трансформованій методиці навчання.
Учителі Дунаєвецької територіальної громади висловили слова вдячності викладачам Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка за співпрацю та надану їм можливість навчатись, удосконалюватися, розвивати ключові та фахові компетентності.
Цього ж дня відбувся методичний семінар для вчителів суспільних дисциплін під назвою «Методична лабораторія: орієнтири для вчителя». Захід об’єднав педагогів навколо актуальних питань сучасної освіти та дав можливість обговорити практичні шляхи вдосконалення освітнього процесу.
Жваву дискусію викликали виступи кандидатів історичних наук, доцентів кафедри всесвітньої історії Ігоря Опрі, Олександра Юги та Івана Боровця. У своїй доповіді Ігор Опря акцентував увагу на важливості формування критичного мислення як ключової компетентності в навчанні історії та громадянської освіти. Олександр Юга представив дослідження на тему сприйняття урядовцями Речі Посполитої українсько-російських відносин середини XVII ст., звертаючи увагу на можливості використання джерельної бази під час вивчення періоду Української революції XVII ст. у 8 класі. Іван Боровець зосередився на питанні умовно-графічної наочності на уроках історії й показав приклади використання схем та таблиць для пояснення складних політичних термінів ХІХ – початку ХХ ст.
Асистент кафедри Ірина Пігович презентувала власні напрацювання щодо застосування імерсивних технологій у системі освіти та наголосила на їхньому потенціалі у створенні нових можливостей для вивчення історії. Практичну складову семінару забезпечили кандидати політичних наук Ольга Віннічук та Леся Руда, які провели тренінг на тему «Політична освіта як інструмент м’якої сили у вихованні дітей шкільного віку».
Семінар став майданчиком для обміну ідеями, сучасними методичними підходами та практичними напрацюваннями, що сприятиме професійному зростанню вчителів та підвищенню якості історичної й громадянської освіти в школах громади.
Анжеліка Попович, доктор педагогічних наук,
професор, доцент кафедри української мови
Ігор Опря, завідувач кафедри всесвітньої історії,
кандидат історичних наук, доцент