Університет на дистанційному

Університет на дистанційному

Сьогодні своїм цінним досвідом ділиться:

Яна Раєвська, кандидат психологічних наук, доцент кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи

“Глобальні процеси, які відбуваються в умовах сьогодення, стають каталізатором трансформації традиційної системи освіти. Наразі дистанційна форма навчання демонструє свої переваги завдяки вищій інформативності, доступності та економічній ефективності. Вона є мобільнішою та комфортнішою. Саме дистанційна освіта відкриває студентам доступ до нетрадиційних джерел інформації, підвищує ефективність самостійної роботи, дає абсолютно нові можливості для творчості, закріплення професійних навичок, а викладачам дозволяє реалізовувати принципово нові форми та методи навчання із застосуванням концептуального моделювання явищ і процесів.

Зі студентами працюю в системі Moodle (вид діяльності BigBlueButtonBN), яка стала справжнім цифровим університетом. Резервною є система Zoom, сервіс якої дозволяє не тільки слухати, а й брати активну участь в on-line-зустрічах. Завдяки можливості ділитися трансляцією екрану будь-який учасник може подати свою інформацію й підтримувати зворотній зв’язок. Через численні функції цієї платформи дуже просто подавати новий матеріал, зокрема презентації.

Застосовую також Viber у випадках, коли виникають проблеми під час долучення студентів до електронних курсів і надання їм допомоги.

Водночас дистанційне навчання має низку недоліків, зокрема:

  • соціальна ізоляція, оскільки студент втрачає реальну соціальну взаємодію з іншими людьми;
  • необхідність сильної мотивації, оскільки самостійне опанування та засвоєння матеріалу вимагає достатньої сили волі, відповідальності й самоконтролю.

На мою думку, ефективним є поєднання дистанційної форми навчання з класичною.”

Олександр Волковинський, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри журналістики, член Національної спілки журналістів України

“Для викладачів кафедри журналістики і студентів освітніх програм “Журналістика”, “Реклама та зв’язки з громадськістю” найпопулярнішим ресурсом під час дистанційного навчання став Moodle.

Із здивуванням і приємністю констатуємо, що активно почали працювати навіть ті студенти, котрі рідко з’являлися на заняття в аудиторії. Можливо, дистанційна форма оптимізує їхній графік індивідуальної роботи чи гармонізує поєднання навчання з працею поза університетським простором.

Викладачі й студенти намагаються дотримуватися розкладу занять. Відхилення можливі за згодою сторін. Часто деякі зміни в розклад вносяться винятково через технічні причини. Наприклад, у першій половині дня перевантажена платформа BigBlueButton. Провести онлайн-заняття досить складно через збої, погану якість зв’язку.

Дистанційне навчання зувиразнило дефіцит звичного спілкування. Викладачі й студенти намагаються долати комунікаційну нестачу всіма можливими сучасними засобами зв’язку. Залучаються Skype, Zoom, Viber, Messenger, Facebook. Універсалізм стає ознакою сучасного викладача й студента. Звичайно, навіть найновіші засоби технічного зв’язку не здатні замінити природне людське спілкування.

На жаль, не всі студенти мають доступ до якісного Інтернет-з’єднання. Деяким доводиться добиратися до родичів у сусідні села, щоб відправити виконані завдання чи пройти тестову роботу. А в декого зі студентів через карантинні обмеження й такої можливості нема, тому ця категорія студентів, власне, через об’єктивні причини потенційно потрапляє до розряду «боржників». Отримання залікових оцінок, виконання всіх передекзаменаційних видів робіт набуває ознак проблемності. Вирішити такі труднощі можна буде лише після закінчення карантину. Очевидно, варто передбачити певні пільгові терміни, впродовж яких студенти могли б прозвітувати про виконану роботу й не мати академзаборгованості.”

 Наталія Панчук, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології освіти

“У період карантину, коли і викладачі, і студенти опинилися в екстремальній ситуації, зросла важливість електронної системи MOODLE та навичок роботи в ній. Для мене в умовах карантину, як і для моїх колег та студентів, дистанційне навчання було випробуванням. Ми впоралися!

В освітньому процесі разом із здобувачами вищої освіти користуюся технологіями дистанційного навчання, всі заняття проводжу згідно з розкладом в системі MOODLE. Для практичних занять розроблено тести, письмові завдання; підготовлено й проведено онлайн-конференції BigBlueButtonBN. Для студентів-першокурсників – це перший досвід такого онлайн – спілкування. Цікавий досвід!

З метою проведення консультацій та вирішення проблем щодо організації занять, онлайн-конференцій для кожної академічної групи студентів у Viber створено групу «Психологія».

Для перевірки матеріалів практики студенти завантажують звітну документацію в системі МOODL або надсилають на електронну пошту викладача.

Період карантину не став перешкодою для саморозвитку та підвищення професійного рівня. Прослухала 4 онлайн-курси на платформах EdEra та Prometeus з отриманням відповідних сертифікатів. Брала участь в міжнародних конференціях.

Отримала надзвичайне задоволення від онлайн-спілкування в системі MOODLE. На жаль, не всі студенти мають змогу долучитися до роботи в режимі відеозв’язку. Але ті, хто не зміг цього зробити, все одно присутні в загальному чаті й мають можливість слухати пізніше. Однак переконалася, що ніякі тести і завдання, онлайн-конференції не замінять живого спілкування. Попереду ще багато цікавого!

Хочеться висловити велику вдячність за кваліфіковані, доступні й зрозумілі консультації Віті Романюк, Тетяні Шимковій, Діані Герук. Без працівників інформаційного центру нашого Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка не вдалося б ефективно працювати й взаємодіяти зі студентами. Щиро вдячна!”