Університет на дистанційному

Університет на дистанційному

Сьогодні своїм цінним досвідом ділиться:

Оксана Чеканська, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри загальної та практичної психології
“Під час карантину викладачі кафедри загальної та практичної психології працюють у форматі дистанційного комбінованого навчання, тобто, поєднують синхронний та асинхронний спосіб. Під час синхронного навчання матеріали подаються в реальному часі за допомогою онлайн-конференцій або вебінарів, при цьому використовується платформа Moodle, платформа для проведення онлайн-занять Zoom, Viber. Звʼязок із викладачем налаштовується в певний час за чітко розробленим розкладом, а від студентів вимагаються уважність та участь. Під час асинхронного навчання студентові просто відкривається доступ до даних і він вивчає їх самостійно в зручний час (платформа Moodle, e-mail).

Основний недолік – ускладнена ідентифікація дистанційних студентів, оскільки на сучасному етапі розвитку технологій перевірити, хто ж саме виконує завдання, досить складно. Система дистанційного навчання розрахована переважно на студентів свідомих, котрі не потребують постійного контролю з боку викладача, тому важливу роль під час дистанційного навчання відіграє мотивація слухачів, їхня здатність до самоорганізації та самовдосконалення.”

Микола Прозар, кандидат наук із фізичного виховання та спорту, доцент, завідувач кафедри спорту і спортивних ігор, факультетський керівник практики
“Місяць тому в нашому університеті розпочалося дистанційне навчання… Щодня ця форма навчання набирала обертів від спілкування у Viber зі здобувачами вищої освіти до проведення захистів практик в онлайн-режимі відеоконференції.

Карантинні заходи, які запровадив Кабінет Міністрів України, вніс суттєві корективи в життя всіх учасників освітнього процесу. Ситуація нова для науково-педагогічних працівників, здобувачів вищої освіти, але досить таки цікава й змістовна.

Впродовж останніх двох років на кафедрі спорту і спортивних ігор суттєво покращилося змістове наповнення модульного об’єктно-орієнтованого динамічного навчального середовища (Moodle) (з 20 до 64 ресурсів), тому проблем, які б виникали в здобувачів вищої освіти з наявністю навчального контенту, нема.

Науково-педагогічні працівники кафедри у своїй діяльності широко використовують  мобільні додатки Viber, Skype, електронну пошту та Moodle, а саме: BigBlueButton.

23 квітня було проведено засідання кафедри спорту і спортивних ігор у режимі відеоконференції, на якому викладачі ділилися досвідом щодо проведення навчальних занять дистанційно, аналізували підготовку здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня 4 курсу до літньої екзаменаційної сесії та державної атестації. Стосовно останнього питання, то варто зазначити, що в модульному об’єктно-орієнтованому динамічному навчальному середовищі (Moodle) розміщена «Програма державної атестації спеціальності 017 фізична культура і спорт СВО «бакалавр» для денної та заочної форм навчання», а саме: основна програма, програма підготовки (перелік питань) та критерії оцінювання, залучені учасники освітнього процесу – науково-педагогічні працівники (члени комісії) та здобувачі вищої освіти.

5 травня в онлайн-форматі проведено виробничу нараду кафедри спорту і спортивних ігор, на якій до відома викладачів було доведено наказ в.о. ректора Володимира Дубінського від 29.04.2020 року за № 36-ОД.

Відповідно до цього наказу в модульному об’єктно-орієнтованому динамічному навчальному середовищі (Moodle) (кафедра спорту і спортивних ігор) розміщені матеріали для проведення онлайн-захисту виробничих практик у дитячо-юнацькій спортивній школі зі спеціальності 017 Фізична культура і спорт ступеня вищої освіти «бакалавр» денної і заочної форм навчання: наскрізна й робоча програми практик; наказ про проходження практики; методичні рекомендації для дистанційного проходження практики; перелік завдань для дистанційного проходження практики; вимоги щодо подання звітної документації та критерії оцінювання; контактна інформація НПП.

Розроблення та впровадження в навчальний процес прогресивних сучасних комунікативних технологій потребує певних умінь та навичок його правильної організації. Впродовж останніх двох місяців у зв’язку із запровадженням карантину сталися суттєві зміни в нашому житті. Чим швидше ми усвідомимо ці зміни, тим легше нам буде в майбутньому.”

Іванна Пукас, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри теорії та методик дошкільної освіти
Нові реалії та вимоги часу, в яких опинилося наше суспільство, та освіта зокрема, змушують вносити корективи у звичний для нас темп та спосіб життя. Організувати якісне онлайн-навчання та бути готовим до проблем – це справді непросто. Загалом, для навчання «на відстані» потрібно мати сильну мотивацію й самоорганізацію, оскільки дистанційне навчання – це, передусім, самоосвіта, тобто здатність студента працювати самостійно. Для когось це є перевагою, а для когось, навпаки, – недоліком, – все залежить від людини та її характеру.

Особисто я використовую платформу дистанційного навчання Moodle, де з кожного предмета наявний електронний навчальний курс, який містить тексти лекцій, презентації, додаткові матеріали, завдання до лабораторних та практичних занять, модульні контрольні роботи тощо. Студенти із задоволенням виконують отримані завдання в електронному курсі у вигляді документів, презентацій, фотозвітів тощо. Крім того, платформа Moodle дає змогу працювати із журналом оцінок, відповідно одразу можна оцінити роботу студента, що значно полегшує контроль оцінок як для студентів, так і для викладача, оскільки він завжди доступний для перегляду. Варто зазначити, що студенти спеціальності «Дошкільна освіта» досить швидко адаптувалися до нових умов навчання, для них це високий рівень самоорганізації та відповідальності.

Впевнена, що онлайн-освіта не замінить звичайної, але вона має й свої переваги: підвищує ефективність самостійної роботи студентів, дає абсолютно нові можливості для їх творчого самовираження, самовдосконалення, а викладачам дозволяє реалізовувати абсолютно нові форми та методи навчання.”