У Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка завершилася 15 наукова конференція Школи Відкритого Розуму (SZKOŁA OTWARTEGO UMYSŁU). В межах цієї зустрічі студенти з України та Польщі мали змогу представити свої наукові роботи, подискутувати та знайти однодумців. Тема конференції давала широкий політ думкам: «Знання і/чи віра. Методологічний конфлікт».
Першим виступив Волковинський Олександр Сергійович, який привітав усіх присутніх із приїздом до Кам’янця-Подільського (перші кілька днів конференція відбувалась у Тернополі). Також, не залишив поза увагою історичне коріння університету, тому розпочав з невеличкого екскурсу.
Потім слово надали Лещаку Олегу Володимировичу, професору Кельцького національного університету імені Яна Кохановського:
«Традиційно у нас одна тема розтягується на дві конференції – одну в Україні, іншу – у Польщі. Цьогоріч такою є «Знання і/чи віра. Методологічний конфлікт». Головною метою є зближення осередків, розвиток креативного мислення. А основна формула: не боятись переривати виступаючого, навіть якщо це профеcори.
Першою виступила Дарія Хохель (м. Кам’янець-Подільський) із темою «Образ переживання горя у «Маленьких богах» Тіма Пратта». Наступною виступила Кароліна Булковська (м. Білосток) з темою: «Тема веры и неверия в поэзии Ф. И. Тютчева». Адже «Школа Відкритого Розуму» – міжнародний проект, який публікує наукові роботи українською, російською та польською мовами. Наступного дня дискусії були особливо палкими та напруженими. Найактивнішими учасниками конференції, безумовно, були студенти спеціальності «Журналістика», які представили низку цікавих наукових робіт.
Ось і настав вечір прощань. Учасників запросили на прощальне вогнище. За тиждень учасники встигли зблизитись, знайшли друзів та однодумців. Опісля прощання польські товариші запросили студентів КПНУ на конференцію в Кельцe, яка відбудеться уже у вересні цього року.
Довідка. Школа відкритого розуму – це міжнародний проект, у якому беруть участь студенти із України, Росії та Польщі. Головна мета проекту — інтелектуальне виховання майбутніх вчених, діячів освіти та культури, формування політичних постатей майбутнього, формування свідомих громадян суспільства.
За підсумками роботи двох тематично споріднених семінарів видаються наукові збірники, які містять кращі матеріали, що пройшли випробування в палких дискусіях та обговореннях. Заходи, що відбулися та відбуватимуться в межах проекту «Школа Відкритого Розуму», покликані сприяти інтернаціональній згуртованості сучасної молоді, розбудові суспільства без кордонів.
Юлія Боднар, студентка групи Zh1-B13