В українській системі освіти все частіше мовиться про вдосконалення форм і методів навчання, подачу матеріалу нетрадиційними методами. Один з них студенти філологічного факультету К-ПНУ імені Івана Огієнка мали змогу перевірити на собі. Це стала лекція-екскурсія в прекрасне місто Чернівці, що відбулася 24 вересня під керівництвом кандидата філологічних наук, доцента Олега Анатолійовича Рарицького. Поїздка мала на меті практично показати студентам-магістрантам інтенсивність зазначеного навчально-виховного виду діяльності.
Велике враження на нас справила екскурсія в літературно-меморіальному музеї Ольги Кобилянської. У п’яти експозиційних залах, просякнутих надзвичайною енергетикою життєвої історії незвичайної людини, зберігаються особисті речі письменниці. Ми мали можливість детально ознайомитися з тим невеличким світом-космосом, в якому були написані одні з найкращих творів Ольги Кобилянської.
Не менш вражаючою стала подорож у світ видатного українського композитора і поета, одного з основоположників української естрадної музики – Володимира Івасюка. У музеї представлені оригінальні речі сім’ї Івасюків, величезна бібліотека Михайла Івасюка – батька Володимира, подарунки поета від друзів-колег. З метою популяризації імені композитора музей проводить чимало цікавих заходів і виставок, заохочуючи як відомих діячів українського культурного процесу, так і тих, хто тільки ступає на цю ниву.
Ще одним приємним сюрпризом стала зустріч з доктором філологічних наук, професором, лауреатом премій ім. Сергія Єфремова та Василя Стуса, науковим співробітником відділу компаративістики Інституту літератури імені Тараса Шевченка НАН України, членом Національної спілки письменників України Елеонорою Степанівною Соловей на презентації авторських книг «Життя у притчах і листах» та «Притча про поетів». Невимушена атмосфера створила цікавий діалог з аудиторією. Елеонора Степанівна вичерпно відповіла на всі запитання та поділилася своїми подальшими планами.
Дорога додому порадувала мелодійною українською піснею від нашого невеликого філологічного колективу.
Тому з упевненістю можна сказати, що за найменшої можливості не потрібно нехтувати подібними видами роботи. Адже вони урізноманітнюють навчальний процес, збільшують цікавість до предмета, набагато краще розширюють світогляд студентів, і просто дарують море незабутніх емоцій та вражень.
Магістранти факультету української філології