Говорити – читати – сприймати

Говорити – читати – сприймати

Не є зайвим знову нагадати про такі засадничі для будь-якої людини речі, як мовлення, читання й сприймання, особливо на засіданні студентського Ораторського клубу!

30 січня відбулася ювілейна зустріч поціновувачів красномовства. Два роки плідної діяльності Ораторського клубу об’єднали представників різних факультетів університету. Розмаїття тем, вирій емоцій, поєднання мотивів та інтересів – усе це Ораторський клуб, усе це – наші учасники та поціновувачі.

Цього разу планували поговорити про академічну доброчесність, толерантність і про те, чому варто читати. Але життя внесло свої корективи:  три доповіді стосувалися читання й скоромовлення. Одразу зауважимо, що визначити переможця було нелегко: всі ораторки гарно володіли матеріалом, показали високу культуру мовлення та вправність у використанні невербальних засобів.

Вкотре порадувала аудиторію Анжела Хан, директор студентського клубу. Її зацікавлення японською літературою та культурою передалося всім, хто слухав і обговорював доповідь «Чому варто читати твори Харукі Муракамі». Ораторка назвала й обґрунтувала п’ять причин познайомитися з творчістю японця, а саме:

  1. Цікавий сюжет, яким він завжди заінтриговує читача.
  2. Покликання на гарну музику, зокрема – джаз і класику.
  3. Увага до дрібниць побуту японців, через які читач пізнає їхню культуру.
  4. Прості рецепти приготування екзотичних страв, за якими хочеться почати куховарити. Тут, як і в інших життєвих проявах, відчувається споконвічна японська ритуальність.
  5. Якість та оригінальність тексту, що відчутно навіть у перекладі.

Все це разом створює відчуття подорожі, яка не потребує матеріальних витрат та приносить задоволення й користь (110 балів зі 125).

Катерина Ковальчук, студентка IV курсу факультету іноземної філології, також не новачок у справах ораторства. Свій виступ вона присвятила цінності читання, попередньо розпитавши слухачів про їх читацькі вподобання, кількість прочитаних останнім часом творів, причини звернення до друкованих текстів (з’ясувалося, що члени клубу – завзяті читачі). Згодом Катерина назвала власні мотиви читання: відкриття «нового світу, нового життя», розвиток розумових і творчих здібностей та мовлення, покращення навичок письма, збагачення словникового запасу тощо. Виступ проходив у формі живого спілкування з аудиторією, щирим захопленням темою, бажанням заохотити до читання літератури – тієї, яку дівчина вважає найкращою (111 балів).

Першокурсниця Єлизавета Нетеча спробувала відповісти на запитання «Чому так важко читати скоромовки?». Присутні мали змогу впевнитися в цьому, вимовляючи складні тексти українською та англійською мовами. Дівчина розповіла про дослідження Массачусетського технологічного інституту щодо фізіологічних перешкод швидкому мовленню. Єлизавета порадила вправи для вдосконалення мовленнєвого апарату, показала відео зі зразками правильного скоромовлення. Вона здивувала слухачів тим, що навчатися такого мовлення можна завдяки реп-композиціям. Можливо, варто спробувати? (111 балів).

Маємо надію, що наступної зустрічі, яка відбудеться 20 лютого, ми заслухаємо такі ж захопливі й цікаві виступи. Тож запрошуємо студентство до нашого Клубу!

Тетяна Білоусова, керівник ораторського клубу

Анжела Хан, член ораторського клубу