Історія успіху випускника К-ПНУ

Історія успіху випускника К-ПНУ

Нещодавно в університеті стартував проєкт «Історія успіху випускника Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка», ініційований відділом навчально-виховної роботи і гуманітарної освіти Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.
Мета проєкту – відновлення діяльності Асоціації випускників університету, сприяння налагодженню комунікації між випускниками, утвердження позитивного іміджу вишу.
Вам цікаво, де працюють випускники університету, в чому секрет їхнього успіху, – про це та інше читайте в рубриці «Історія успіху випускника К-ПНУ».

Пишаємося випускниками Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка!

ЗОРЕСЛАВА ШЕВЧУК: «Самоосвіта, постійне самовдосконалення, набутий досвід і прагнення до нового, незвіданого, – складники успішного майбутнього!»

Шевчук Зореслава Сергіївна – випускниця факультету української філології та журналістики 2013 р. (спеціальність «Українська мова і література», кваліфікація – філолог, викладач української мови і літератури). Кандидат філологічних наук, методист вищої категорії навчального відділу Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Наукові інтереси: питання соціолінгвістики, психолінгвістики, гендерної лінгвістики, лінгвокультурології, стилістики української мови 

Що спонукало Вас обрати фах філолога і стати студентом факультету української філології та журналістики Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка?

Моя мама за фахом філолог. Вона прищепила мені любов до мови. У школі легко давався цей шкільний предмет. Тому зі спеціальністю визначилася одразу. Проте цікавилася й іноземними мовами. А на факультеті української філології та журналістики все поєдналося – українська та англійська. Крім того, старовинне місто не залишило байдужим уже після першого його відвідування. Так я опинилася у Кам’янці-Подільському.

Розкажіть, чим запам’яталися роки навчання на факультеті української філології та журналістики? Кого із викладачів згадуєте?

Чи не найцікавіший період в житті кожної молодої людини. Були і недоспані ночі, і низка конспектів, і спільні підготовки з друзями до іспитів… Навчання цікаве, різноманітне, продуктивне. Пригадую, як хвилювалася перед складанням першого в житті екзамену, з надзвичайним азартом готувалася до проведення першого уроку під час педагогічної практики. Віддаю належне викладачам факультету української філології та журналістики. УСІМ! Їхня фаховість, професіоналізм, уміння зацікавити, щирість і відкритість допомогли мені на початковому етапі становлення як філолога. Радію, що на сьогодні маю змогу поспілкуватися й порадитися з уже рідними для мене викладачами в стінах університету.

Пригадуючи студентські роки, за чим жалкуєте?

Ні про що не жалкую, адже студентство – найпрекрасніша пора юнацтва. Це період самостійності і свободи, творчості, трохи безтурботності… Студентські роки незабутні.

 Ви спілкуєтеся зі своїми одногрупниками? Вони працюють за фахом?

З деякими одногрупниками спілкуюся періодично (на сьогодні за допомогою мережі «Інтернет» таку можливість використовую сповна). Більшість, до речі, працює за фахом (у школах чи в дитячих садочках). Є й ті, які перебувають за кордоном. Значна частина реалізувала себе в інших сферах.

Під час навчання в університеті Ви неодноразово брали участь у різних конкурсах, наукових конференціях тощо, були активною студенткою. Які маєте відзнаки?

Так, під час навчання брала участь у різноманітних заходах, як правило, наукового спрямування. За цей період отримала багато знакових нагород, зокрема була нагороджена дипломом ІІІ ступеня Міжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Тараса Шевченка (2011 р.); дипломами І та ІІ ступеня переможця ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з української мови, літератури (у т. ч. методики їх викладання) (2011 р., 2012 р.); дипломом ІІ ступеня в обласному етапі Х Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика (2010 р.); дипломом за оригінальність виконання творчих робіт у ІІІ етапі Міжнародного конкурсу з української мови ім. Петра Яцика (2010 р.); Почесними відзнаками Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка за досягнення в оволодінні професією філолога, вчителя української мови і літератури та зарубіжної літератури, англійської мови і особистий внесок у забезпеченні високого рейтингу закладу впродовж навчання (2011 р., 2012 р.); грамотою Виконавчого комітету Кам’янець-Подільської міської ради за активну науково-дослідну діяльність з нагоди Дня науки (2011 р.); дипломом за активну участь у роботі Регіональної науково-практичної конференції «Наукові досягнення студентів – рідному університету», присвяченої 93-й річниці від дня заснування Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка (2011 р.); дипломом Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка за вагомі наукові досягнення у 2010-2011 навчальному році (2011 р.) та грамотами за активну участь у науково-дослідній роботі (2011 р., 2012 р., 2013 р.).

У 2012 році здобула перемогу в Конкурсі Стипендіальної програми «Завтра. UA» та була нагороджена стипендією фонду Віктора Пінчука. Брала участь у навчально-ознайомлювальних подорожах «Хвиля освіти» (м. Гамбург, м. Берлін, 2012 р.), «Імперія освіти» (м. Відень, 2012 р.).

Ви маєте досвід роботи в школі. Вам подобалася робота з дітьми?

Так, відразу після закінчення університету – з 2013 р. до 2015 р. – я працювала вчителем української мови та літератури, світової літератури і педагогом-організатором у Борщівському НВК «ЗНЗ І-ІІІ ст. № 3-гімназія імені Р. Андріяшика». Хоча і без досвіду роботи, але відразу виявила бажання працювати з учнями старших класів (10-11 кл.) і жодного дня про це не пошкодувала. Будучи на той час аспірантом кафедри української мови, дуже хотілося мотивувати учнів для роботи в науково-дослідницькій сфері. Результатом нашої півторарічної співпраці було написання кількох наукових робіт з української мови і літератури, участь у науково-практичній конференції у Львові. Крім того, мої учні стали переможцями ІІ (обласного) етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-слухачів Малої  академії наук України.

 Чому Ви вирішили стати науковцем?

Наукою хотіла займатися з першого курсу. Але спробувавши написати свою першу статтю під час підготовки курсової роботи, зрозуміла, що справа нелегка. Вирішальну роль на шляху наукової діяльності відіграла Людмила Марчук, доктор філологічних наук, професор, завідувач кафедри української мови. Вона стала для мене провідником у вирі наукового життя: науково-практичні конференції, семінари, пленуми, перші спроби наукових публікацій, мовні конкурси, освітні подорожі, за кордон, – ось неповний перелік заходів, на яких я «зростала» як молодий науковець. Це вагомий досвід, яким послуговуюся і сьогодні. А результатом плідної співпраці з Людмилою Миколаївною стало написання кандидатської дисертації. У 2017 р. в Східноєвропейському національному університеті імені Лесі Українки я захистила дисертацію на здобуття наукового ступеня кандидата філологічних наук на тему «Вербалізація мовного портрета жінки (на матеріалі сучасної української жіночої прози)» (спеціальність – 10.02.01 – українська мова). Є автором більше 30 наукових публікацій. 

Ваші наукові інтереси охоплюють сучасні напрямки мовознавства, що розвинулися на межі лінгвістики та суміжних галузей (соціології, культурології). Чим Вас приваблює саме така проблематика? Чому?

Дослідження мовних явищ уже давно вийшли за межі суто лінгвістики. Це актуально і перспективно на сьогодні. Цікаво ж простежити, наприклад, якими лексичними конструкціями послуговуються сучасні жінки і чоловіки в різних комунікативних ситуаціях. Цим питанням займаються науковці в галузі соціолінгвістики та комунікативної лінгвістики. Або ж проблема лінгвокультурної ідентифікації символьного наповнення назв жіночого одягу, взуття, аксесуарів сучасної жінки, – цікаве питання для лінгвокультурологів. Сучасні дослідження відкривають нові межі мови, репрезентують усю її багатогранність

Що Вам допомагає в роботі? У чому черпаєте сили, натхнення? Чи маєте час на відпочинок?

Додає сили і надихає моя сім’я. Спілкування з друзями, знайомство з новими людьми, цікаві проєкти активізують, мобілізують і налаштовують на продуктивну роботу. Вагомим для мене є цінний досвід кваліфікованих фахівців та провідних науковців нашого університету, з якими маю можливість співпрацювати. Уміння поєднувати роботу з відпочинком – ще те завдання. Але стараюся.

У чому секрет Вашого успіху? Які плани на майбутнє?

Секрет дуже простий і, мабуть, загальновідомий: працювати і не зупинятися на досягнутому! Самоосвіта, постійне самовдосконалення, набутий досвід і прагнення до нового, незвіданого, – складники успішного майбутнього. Ніколи не варто опускати руки, завжди потрібно рухатись уперед!

Дайте поради студентам університету та абітурієнтам: як правильно планувати свій час, ставити мету, визначати пріоритети?

Сьогоднішня молодь дуже активна, креативна, незаангажована, сучасна. Тому з огляду на такі характеристики раджу майбутнім абітурієнтам і студентам університету не втрачати оптимізму, віри в успішне майбутнє. Правильно визначені орієнтири в житті, наполегливість, творчий підхід і, звичайно, позитивне налаштування, допоможуть посісти достойне місце в освітньому, спортивному чи суспільному середовищі, утілити найсміливіші ідеї та проєкти. Не варто забувати і про відпочинок. У такій гармонії ти – справжній сучасний студент!

Які Ваші побажання alma-mater?

Рідному університету зичу процвітання і зростання, бажаю зберегти свої здобутки, традиції попередників і примножувати нові досягнення. Хай нові вимоги часу успішно вплинуть на навчання і виховання кваліфікованих спеціалістів – фахівців своєї справи, які прославлятимуть рідний виш не лише в Україні, а й у світі. 100 років успіху університету – це лише початок! 

Людмила Горчак, керівник відділу навчально-виховної роботи і гуманітарної освіти