#Навчаємо та навчаємося дистанційно

#Навчаємо та навчаємося дистанційно

Результати опитування науково-педагогічних працівників університету про дистанційні технології навчання в освітньому процесі в період карантину

На шпальтах університетської газети в рубриці «#Навчаємо та навчаємося дистанційно» систематично публікуються відомості про особливості організації освітнього процесу в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка в умовах карантину за допомогою технологій дистанційного навчання.

Упродовж квітня-травня 2020 року ректорат університету ініціював проведення моніторингу використання технологій дистанційного навчання шляхом опитування науково-педагогічних працівників за допомогою анкети «Дистанційні технології навчання в освітньому процесі науково-педагогічних працівників університету в умовах карантину», до якого долучилося 118 науково-педагогічних працівників із усіх факультетів університету. Найбільш активними учасниками опитування були науково-педагогічні працівники факультету іноземної філології (31%), факультету фізичної культури (20%) та факультету української філології та педагогічного факультету (10,9%).

 

Опитування серед науково-педагогічних працівників показало, що найпопулярнішою і найбільш затребуваною технологій дистанційного навчання в університеті на сьогодні є система «MOODLE», яка випередила Viber, Електронну пошту, Skype, Zoom та ін.

Респонденти зазначили, що за допомогою дистанційних технологій навчання в основному викладають 3-4 навчальні дисципліни, які заплановані цього семестру, та лише 6% науково-педагогічних працівників викладають усі заплановані цього семестру дисципліни.У своїх відповідях на питання «Скільки часу на день в період карантину у Вас займає викладання однієї навчальної дисципліни за допомогою системи «MOODLE» та інших дистанційних технологій навчання?» 68% респондентів вказало варіант «більше 60 хв.».Науково-педагогічні працівники університету в своїх відповідях вказали й на проблеми, що виникали під час використання дистанційних технологій навчання, серед основних – неритмічність комунікації зі здобувачами вищої освіти та відсутність постійного доступу здобувачів вищої освіти до Інтернету.

Приємним є те, що більшість учасників опитування, а саме 80% науково-педагогічних працівників вважають, що навчання в період карантину за допомогою системи MOODLE та інших дистанційних технологій навчання є ефективним.Серед пропозицій, які вказали під час опитування науково-педагогічні працівники, зазначено: необхідно постійно практикувати та розвивати елементи дистанційних технологій навчання в університеті; розширити перелік платформ для організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання, зокрема Microsoft Teams – простір для групової роботи в Office 365, Zoom, eduMEET, Google-Hangouts, Discord тощо; організовувати та проводити в університеті курси, семінари, майстер-класи для здобувачів вищої освіти та науково-педагогічних працівників з питань використання технологій дистанційного навчання; дистанційні технології зробити обов’язковими компонентами освітніх програм і навчальних планів із поступовим переходом на виокремлення повноцінної форми дистанційного навчання на рівні із денною формою (або дуальною) тощо.

Проведене опитування дає змогу проаналізувати використання дистанційних технологій навчання в освітньому процесі науково-педагогічних працівників університету в умовах карантину, визначити завдання та умови його вдосконалення.

Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти