Із початком нового навчального року навчально-методичний центр забезпечення якості освіти К-ПНУ розпочав реалізацію Плану заходів з оцінювання якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в К-ПНУ на І семестр 2022-2023 н. р.
Відтак із 27 вересня по 04 жовтня та з 03 по 12 жовтня 2022 р. за активної участі відділу профорієнтаційної роботи, доуніверситетської підготовки та сприяння працевлаштуванню випускників, заочного відділу, заступників з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти, деканів факультетів/директора навчально-наукового інституту проводилося опитування здобувачів освіти І курсу ступеня вищої освіти «бакалавр» денної та заочної форм здобуття вищої освіти через анкету «Для студентів-першокурсників».
Участь в анкетуванні взяли 480 здобувачів освіти, з яких 86 – заочної форми. Отримані результати засвідчили, що 23% респондентів обрали навчання К-ПНУ через те, що цей заклад вищої освіти знаходиться в м. Кам’янці-Подільському, а 22% обрали К-ПНУ за рекомендацією друзів (знайомих).
Більшість першокурсників К-ПНУ, а саме 26%, уперше дізнались про К-ПНУ із соціальних мереж, а у 22% опитаних – хтось із сім’ї навчався в К-ПНУ. Також отримані результати опитування продемонстрували, що 22% респондентів із дитинства знають про заклад вищої освіти, про нього часто говорять у сім’ї.
Варто наголосити на тому, що 67% опитаних першокурсників вважають Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка гарним закладом вищої освіти і їх усе влаштовує.
Беззаперечно, це зумовлено тим, що 80% опитаних здобувачів освіти обрали спеціальність за власним бажанням.
77% респондентів задоволені тим, що вступили саме на факультет/навчально-науковий інститут К-ПНУ на навчання за обраною спеціальністю.
Серед основних труднощів, з якими зіткнулися першокурсники в К-ПНУ, є проблеми з підготовкою до семінарських, практичних, лабораторних занять – 18% відповідей, та проблеми, пов’язані з адаптацією до навчання в закладі вищої освіти – 18% відповідей. Важливо й те, що 45% здобувачів освіти не відчули особливих труднощів.
У 35% відповідей першокурсники зауважили, що зменшення навантаження на самопідготовку сприяло б їхньому більш комфортному навчанню в К-ПНУ, а 16% респондентів вбачають комфортне навчання в К-ПНУ в покращенні власної успішності.
99% відповідей першокурсників підтвердили, що науково-педагогічні працівники К-ПНУ вчасно ознайомили їх із критеріями оцінювання навчальних дисциплін.
95% опитаних задоволені формами контролю знань на семінарських, практичних і лабораторних заняттях, що використовують викладачі.
92% респондентів позитивно ставляться до використання викладачами модульного об’єктно-орієнтованого динамічного навчального середовища (MOODLE) для проведення семінарських, практичних і лабораторних занять.
Загалом 95% опитаних здобувачів освіти вказали, що викладачі ознайомили їх із графіком і порядком проведення консультацій навчальних дисциплін.
Отримані результати анкетування першокурсників щодо їхнього ознайомлення з тематикою самостійної роботи з навчальних дисциплін вказали на те, що 98% були ознайомлені.
Важливими для здобувачів освіти-першокурсників є своєчасність, об’єктивність та якість проведення контролю результатів їх навчальних досягнень. У 75% відповідей респонденти зазначили, що викладачі не зволікають з оцінюванням результатів.
90% відповідей першокурсників вказали на те, що їх ознайомили з протиправністю наслідків корупційних діянь, натомість 10% респондентів – ще не ознайомлені із зазначеними наслідками.
Отримані результати анкетування продемонстрували наявність у першокурсників ознак проблеми соціально-психологічної адаптації до навчання в К-ПНУ, що суттєво впливає на результативність їх освітньої діяльності. З’ясовано, що для першокурсників у К-ПНУ незвичним є організація освітнього процесу та щоденна кількість занять – 33% та великий обсяг самостійної роботи – 31%.
Найяскравішим моментом зі студентського життя, який запам’ятався першокурсникам, є урочистості щодо початку нового навчального року (50%) та посвята в першокурсники (30%).
Студенти-першокурсники вважають, що ширше використання на заняттях електронних, мультимедійних засобів (51%) та використання більш творчих завдань викладачем у навчальному процесі (45%) сприятимуть поліпшенню їх успішності та якості навчання.
Опитування серед здобувачів освіти І курсу освітнього ступеня «бакалавр» денної і заочної форм здобуття вищої освіти та отримані результати оцінювання засвідчили відповідний рівень якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в К-ПНУ, а також дали можливість виокремити ті аспекти, які потребують відповідного вдосконалення.
Навчально-методичний центр
забезпечення якості освіти