Практика студентів факультету фізичної культури: реальний досвід учителювання та розширення педагогічних знань

Практика студентів факультету фізичної культури: реальний досвід учителювання та розширення педагогічних знань

16 лютого на факультеті фізичної культури пройшов захист практики здобувачів вищої освіти 4 курсу, спеціальності 014 Середня освіта (Фізична культура)  денної форми навчання.

За результатами «Виробничої педагогічної практики в основній (базовій) середній школі» відбулася звітна конференція. Приємно ще раз відзначити, що студенти К-ПНУ отримали   досвід  практичної підготовки, який дуже важливий у професійній діяльності.

Факультетський керівник практики, старший викладач кафедри теорії і методики  фізичного виховання Олена Клюс щиро подякувала всім керівникам за професіоналізм та спільну роботу: кандидату психологічних наук, доценту кафедри психології освіти Наталії Панчук (керівник з психології), доценту кафедри педагогіки та управління навчальним закладом Олені Дудко (керівник з педагогіки), асистенту кафедри теорії і методики фізичного виховання Сергію  Потапчуку (керівник з фаху), кандидату педагогічних наук, доценту кафедри легкої атлетики з методикою викладання Леоніду Гурману (керівник з фаху), старшому викладачу кафедри спорту і спортивних ігор Ірині Райтаровській  (керівник з фаху).

Студенти поділилися враженнями:

Данило Ніколаєв: «Проходив виробничу педагогічну практику в основній (базовій) середній  школі в Кам’янець-Подільському ліцеї №3. Це дало мені можливість здобути власний педагогічний досвід, нові знання у сфері роботи з учнями. Також мені вдалося знайти спільну мову з педагогічним колективом і з учнями, вдало організувати освітній прцес.

Перший урок, який я провів самостійно, був сповнений хвилювання, але вже наступні уроки проходили успішніше, учні активно працювали, сумлінно виконували завдання та навчалися новим вправам , уважно вислуховували мої пояснення, а особливо коментарі щодо отриманих похвал. Варто зазначити, що для того, щоб я зміг проводити у цьому класі уроки фізичної культури потрібно було бути впевненим, змотивованим та вміти комунікувати з учнями.

Успішно пройти практику допомогли знання, отримані під час занять в університеті. Я вважаю, що для того, щоб підвищити рівень підготовки студентів до педагогічної практики,  необхідно більше звертати увагу на практичну частину навчання».

Владислав Іванов: «Я проходив виробничу практику на базі Кам’янець-Подільського ліцею № 16, під час якої навчився: складати плани-конспекти для учнів різної фізичної підготовки, використовувати різноманітні засоби та методи проведення  тренувань, аналізувати свої помилки та інших, проводити заняття в навчально-ігровій формі. А також, я засвоїв нові способи організації освітнього процесу, виконав усі індивідуальні завдання, обговорив результати з викладачем.

Було досить цікаво проходити практику, адже вона дала змогу закріпити всі набуті знання в університеті, виробити організаторські здібності, самовдосконалитись і переконатись у правильності вибору професії.

Отже, дякую всім викладачам, організаторам та керівникам цієї практики за змогу навчатись у досить не простий сьогодні час».

Максим Мельник: «Проходження педагогічної практики дало мені можливість набути новго педагогічного досвіду, здобути нові знання та засвоїти основні вимоги щодо оформлення  шкільної документації. Мені вдалося знайти спільну мову з педагогічним колективом та з учнями класу.

Я виконував різноманітні завдання: складав плани-конспекти для учнів різної фізичної підготовки, проводив уроки фізичної культури, здійснював самоаналіз своїх уроків, а також аналізував уроки інших практикантів, індивідуальні завдання для  своєї  наукової роботи, постійно консультувався та обговорював  результати з  керівниками практики.

Завдячую керівництву університету за можливість проходити  практику, яка дала впевненість у моїх силах стати  вчителем».

Костянтин Терезюк: «Звідки почати, як не з найголовнішого? Практика в Кам’янець-Подільській СЗОШ I-III ступенів №5 була найбільш цінним досвідом у моєму навчанні. Я вивчив багато нового про освіту та розвиток учнів, а також організацію роботи педагогічного колективу, відчув себе учасником команди й отримав багато нових знайомств і друзів серед вчителів.

Крім того, я зрозумів, наскільки важливо бути терплячим і відповідальним під час роботи з дітьми, зміг побачити реальні результати своєї праці, що було надзвичайно задовільно.

Загалом, я вважаю, що проходження практики дає можливість отримати реальний досвід учителювання та розширити свої знання про педагогіку. Щиро дякую педагогічному колективу СЗОШ I-III ступенів №5 та викладачам К-ПНУ».

Вячеслав Луцев: «Моя практика в ліцеї, як вчителя фізичної культури, була надзвичайно цікавою та пізнавальною. Я отримав багато корисного досвіду, який допоможе мені в подальшій професійній діяльності. Викладання фізичної культури – це не просто проведення тренувань та фізичних вправ. Як вчитель, я повинен бути готовим до того, щоб навчити своїх учнів не тільки фізичному здоров’ю, а й основам здорового способу життя, звертатти увагу на розвиток учнів у всіх аспектах життя. Це дуже важлива  і відповідальна робота, яка потребує всебічних знань і постійного самовдосконалення. Під час практики, я також відчув важливість налагодження взаємовідносин з учнями та їх батьками, що допоможе побудувати довіру та створити позитивний клімат для навчання та розвитку.

Дякую своїм викладачам та керівництву університету за організацію і проведення практики, за можливість відчути себе вчителем».

Радіємо успіхам наших  здобувачів вищої освіти і бажаємо  їм подальших професійних звершень!

Олена Клюс,
кандидат наук з фізичного виховання та спорту,
старший викладач