Результати опитування учасників освітнього процесу в К-ПНУ з питань будь-яких проявів булінгу, сексуальних домагань, утисків, гендерної нерівності, дискримінації та конфліктних ситуацій

Результати опитування учасників освітнього процесу в К-ПНУ з питань будь-яких проявів булінгу, сексуальних домагань, утисків, гендерної нерівності, дискримінації та конфліктних ситуацій

Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти університету спільно із соціально-психологічною службою університету з 01 до 11 травня 2023 р. за сприяння заступників деканів і заступника директора навчально-наукового інституту з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти проводили опитування здобувачів освіти денної форми здобуття вищої освіти через «Анкету виявлення будь-яких проявів булінгу, сексуальних домагань, утисків, гендерної нерівності, дискримінації та конфліктних ситуацій в К-ПНУ».

Участь в опитуванні взяли 569 здобувачів освіти денної форми здобуття вищої освіти (80,8% здобувачів освіти освітнього ступеня «бакалавр», 12,2% здобувачів освіти освітнього ступеня «магістр» і 7,0% освітнього-наукового ступеня «доктор філософії»). Серед опитуваних були здобувачі освіти всіх факультетів і навчально-наукового інституту вишу:

За результатами опитування 97,4% здобувачів освіти знайомі із поняттям «булінг» чи «кібербулінг». На питання «Чи існує проблема булінгу чи кібербулінгу в К-ПНУ?» 95,3% здобувачів освіти відповіли негативно.

Більшість відповідей респондентів засвідчили, що вони не стикалися з приниженнями в К-ПНУ (80,9%). Необхідно звернути увагу на наявність 4,2% відповідей респондентів, які відчували образи та 3% – відповідей респондентів, які піддавалися глузуванню.

Майже всі відповіді респондентів (98,2%) засвідчили, що розуміють різницю між булінгом і конфліктною ситуацією; 92,8% здобувачів освіти не були жертвами булінгу або кібербулінгу (цькування) в К-ПНУ; 3,5% – так, але це був лише жарт з боку друзів; 3,3% –  так, але не сильно, це не вплинуло на здобувача.

90,3% респондентам не траплялось бути свідками знущання в К-ПНУ одних людей над іншими, лише 6,0% – були свідками конфліктів серед здобувачів освіти, 1,4% – були свідками конфлікту між здобувачем вищої освіти і науково-педагогічним працівником.

На питання «Чи мали місце у процесі навчання випадки насилля по відношенню до Вас?» 93,5% здобувачів освіти відповіли негативно.

Значній частині респондентів (89,1% здобувачів освіти) невідомо про прояви сексизму та 94,6% – про факти сексуального домагання у К-ПНУ.

98,6% здобувачів освіти не чули від науково-педагогічних працівників натяків із сексуальним підґрунтям або прямих пропозицій.

 

91,7% респондентів не були свідками нетолерантного ставлення науково-педагогічного працівника до здобувачів освіти.

На думку респондентів, з яких причин деякі здобувачі освіти можуть стати жертвами знущань з боку інших є: 54,5% – невміння себе захистити; 24,5% – зовнішній вигляд; 11,2% – матеріальний чи соціальний статус; 1,8% – національність чи раса; 1,6% – не знають і не стикались з проблемою.

86,7% здобувачам вищої освіти відомо куди можна звернутися, при виявленні проявів булінгу, сексуальних домагань, утисків, гендерної нерівності, дискримінації та конфліктних ситуацій в К-ПНУ.

53,6% респондентів вважають, що потрібно створити в К-ПНУ комісію з виявлення проявів булінгу, сексуальних домагань, утисків, гендерної нерівності, дискримінації та конфліктних ситуацій.

52,4% здобувачів освіти вважають, що покращувати просвітницьку роботу із цих питань не потрібно. З-поміж пропозицій щодо покращення  просвітницької роботи в К-ПНУ варто виокремити такі питання: конфліктні ситуації (10,5% респондентів); прояви булінгу або кібербулінгу (13,2%); дискримінації (2,1%); гендерної нерівності (2,6%); сексуальні домагання (1,8%).

Нагадуємо, що порядок і процедуру врегулювання конфліктних ситуацій в університеті визначено Положенням про врегулювання конфліктних ситуацій у Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка.

Соціально-психологічна служба К-ПНУ надає постійну психологічну підтримку та супровід, щодо безпечного і здорового морально-психологічного клімату в освітньому середовищі університету.

Оксана Логвіна,
психолог соціально-психологічної служби К-ПНУ,
кандидат психологічних наук, доцент

Геннадій Бесарабчук,
керівник навчально-методичного центру
забезпечення якості освіти К-ПНУ, кандидат педагогічних наук