На крилах творчості до професійного вдосконалення

На крилах творчості до професійного вдосконалення

29 лютого на кафедрі теорії та методик дошкільної освіти К-ПНУ відбувся семінар-практикум «Формування мистецько-творчої компетентності дітей дошкільного віку: теоретико-практичний аспект», учасниками якого стали здобувачі вищої освіти 1-3 курсів бакалаврату, педагоги-практики Дунаєвеччини (Комунальна установа Дунаєвецької ради «Центр професійного розвитку педагогічних працівників») і Кам’янця-Подільського, науково-педагогічні працівники кафедри.

Тріада «студент-викладач-стейкголдер/ роботодавець» плідно спрацювала на результат.

Науковці висвітлили різні аспекти теми семінару: «Актуальність та наукові підходи до формування мистецько-творчої компетентності в дошкільному віці» (Галина Ватаманюк, Ірина Газіна); «Розвиток творчого потенціалу дошкільників у різних видах діяльності» (Наталія Каньоса); «Регіональний аспект формування творчої особистості» (Катерина Демчик); «Творчий саморозвиток вихователя як передумова розвитку творчої особистості дитини» (Іванна Пукас);  «Шляхи підготовки майбутнього фахівця до формування мистецько-творчої компетентості дитини» (Леся Галаманжук).

Педагоги-практики поділилися власним досвідом і напрацюваннями з теми семінару. Здобувачі вищої освіти створювали проєкти, перетворювалися в акторів різних видів театру, презентували творчі ідеї залучення дітей до різних видів мистецтва.

Загальне захоплення викликало обговорення методу «Входження в картину» (за американською програмою «Стратегія візуального мислення»), який демонструє можливості об’єднання логічних та образних компонентів креативного мислення. Здобувачі освіти ознайомилися з картиною сучасного місцевого фотографа і художника Петра Ігнатьєва «Політ на повітряній кулі», після чого їм було запропоновано спробувати відчути зображувану подію, ніби зробили крок за раму картини.

Студенти складали картину з пазлів, вслухалися в її «звучання», розподіляли ролі й об’єкти в пейзажі (сонце, будинки, птахи, тварини, річка, зелений бір і квітуча галявина).

Кульмінацією семінару стала хореографічна робота здобувачів освіти з досвідченим майстром танцю художнього колективу Зразкового ансамблю народного танцю «Горличка» Кам’янець-Подільського Центру дитячої та юнацької творчості Галиною Бурейко, яка відкрила майбутнім вихователям чимало таємниць Терпсіхори, які стосуються дітей дошкільного віку.

Студенти збагнули не тільки красу і значущість руху під музику, специфіку танцювальних жанрів у дошкільному віці (полька, вальс, сюжетний і коловий танок, комунікативні танки, святкові флешмоби), принципи добору музичного супроводу та танцювальної атрибутики, костюмів і їх елементів, ази рухової творчості, а й стали безпосередніми учасниками таких традиційних подільських танцювальних композицій як «Варенички», «Кривий танець», «Сонечко», «Подільський віночок».

 

Колектив кафедри теорії та методик дошкільної освіти висловлює щиру вдячність усім учасникам семінару за плідну працю, шквал позитивних емоцій, професійний результат!

Кафедра теорії та методик дошкільної освіти