Христина Швець – випускниця історичного факультету К-ПНУ 2019 року спеціальності Середня освіта (Історія).
Що спонукало Вас обрати історичний факультет Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка?
Мрія навчатися на історичному факультеті з’явилася в мене ще у 8 класі. Тож, коли настав час вступати після школи, я була певна у своєму виборі – К-ПНУ. Великий вплив мала моя вчителька історії Марина Володимирівна Демчинська, яка прищепила любов до предмета та інтерес до історичних процесів. Я мріяла стати вчителем, бути поряд із дітьми та разом із ними крокувати дорогою знань.
Розкажіть про свої студентські роки. Чим запам’яталося навчання на факультеті? Кого з викладачів згадуєте найчастіше?
Студентські роки були насиченими та дуже цікавими. Пригадую, як до пізньої ночі готувалася до семінарів, писала конспекти з монографій, які брала в бібліотеці на перервах. Особливе місце займала робота над курсовими: це була можливість глибше зануритися в тему разом із науковим керівником, дослідити її. Активно брала участь у студентському самоврядуванні – від «Дня студента» й «Міс факультету» до «Дня історика». Незабутнім досвідом стали археологічна та педагогічна практики. Ці моменти й досі викликають усмішку. Із вдячністю згадую викладачів: Олександра Югу, Володимира Дубінського, Івана Боровця, Сергія Копилова, Валерія Степанкова, Володимира Верстюка, Анатолія Філінюка. Їхня професійність і людяність залишили глибокий слід у моєму житті.
Чи є щось, за чим шкодуєте? Спілкуєтеся з одногрупниками?
Я ні про що не шкодую, радше сумую за тими роками. Вони подарували мені друзів, які сьогодні стали колегами та підтримкою. З одногрупниками зв’язок підтримую через соціальні мережі. Сучасні можливості дозволяють «бачитись» на відстані, але не бачитись роками.
Які навички Ви здобули під час навчання?
Найбільше університет вплинув на моє становлення як особистості. Я подолала страх публічних виступів, навчилася відстоювати власні судження.
Які предмети, на Вашу думку, потребували більш глибокого вивчення?
На мою думку, це історіографія, спеціальні історичні дисципліни. У своїй педагогічній практиці я бачу, наскільки знання з цих предметів важливі для зацікавлення учнів науковими дослідженнями, написанням робіт у МАН.
Де Ви працюєте зараз? Що входить у Ваші обов’язки?
Працюю в Хмельницькому приватному ліцеї «Мої обрії» вчителем історії та громадянської освіти. Також я є ментором із духовно-морального виховання, координатором програми від Міжнародного альянсу з розвитку християнської освіти та класним керівником 9-го класу. Минулого року я брала участь у сертифікації педагогів гуманітарного напряму (історії та громадянської освіти), що стало важливим кроком у професійному розвитку. Успішно подолавши таке випробування, відчуваю ще більшу відповідальність за справу, який присвячую час та сили. Разом із учнями беру участь у конкурсах МАН та «Перший крок у науку», конкурсі-олімпіаді «Юні знавці Біблії». Приємно, що в науковій діяльності мене та учнів підтримує викладач, кандидат історичних наук Іван Боровець, який уже кілька років є членом наукової спільноти нашого ліцею. Тішить те, що учні досягають гарних результатів: є переможцями міських, обласних та всеукраїнських конкурсів та олімпіад.
Ліцей «Мої обрії» заснований на християнських цінностях. Тому велика увага приділяється духовно-моральному вихованню, формуванню характеру учнів. Беручи участь у нарадах, методичних зустрічах, я можу налагоджувати якісні зв’язки з колегами, батьками та дітьми. Це сприяє досягненню мети ліцею – формувати цілісну особистість на засадах християнських цінностей із міцними академічними знаннями та здатністю вчитися впродовж життя.
Що допомагає Вам у роботі? Чи маєте час на відпочинок?
Мене підтримує родина, часті роздуми над біблійними текстами, Боже благословення, а також атмосфера співпраці й натхнення в колективі мотивує до дій. Час для відпочинку теж знаходжу – він потрібен, щоб відновлювати сили: похід з друзями в гори, відпочинок біля басейну.
У чому секрет Вашого успіху? Які плани на майбутнє?
Секрет простий – я працюю у сфері, яка мені до душі. А коли робиш те, що любиш, то й результат приносить радість. У своїй педагогічній діяльності я активно впроваджую інноваційні технології, що роблять навчання більш динамічним і доступним для учнів. Зокрема, використовую Kahoot для гейміфікації та перевірки знань, Mentimeter для інтерактивних опитувань і збору думок, LearningApps для створення різноманітних вправ і завдань, а також Google Форми для перевірки домашніх робіт та узагальнення результатів навчання. Ці інструменти не лише допомагають урізноманітнити уроки, а й забезпечують постійний зворотний зв’язок, підвищують мотивацію та формують у дітей навички роботи із сучасними цифровими ресурсами. Планую вдосконалювати навички написання наукових робіт і впроваджувати інноваційні технології (ШІ) в освітній процес.
Яку пораду дасте студентам та абітурієнтам?
Навчіться відрізняти головне від другорядного та правильно розставляти пріоритети.
Пам’ятайте, що успіх приходить із часом і досвідом.
Дійте послідовно – маленькі кроки щодня ведуть до мети.
Не бійтеся просити допомоги – у Бога та людей.
Ваші побажання alma mater.
Бажаю університету зберігати та примножувати свою вагомість у світі, що швидко змінюється, і надалі забезпечувати покоління якісною, актуальною освітою.
Пресцентр