З 9 жовтня до 7 листопада 2025 року відповідно до Плану заходів із моніторингу якості освітньої діяльності та якості вищої освіти на І семестр 2025-2026 н.р. відділ моніторингу якості підготовки фахівців та підвищення їх кваліфікації провів опитування здобувачів вищої освіти через анкету «Освітня програма спеціальності очима здобувача вищої освіти».
Метою цього опитування є виявлення думки здобувачів вищої освіти про якість освітньої діяльності на освітній (освітньо-професійній / освітьньо-науковій) програмі й використання отриманої інформації під час для моніторингу освітніх (освітньо-професійних / освітньо-наукових) програм та вдосконалення освітнього процесу в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка загалом.
До організації та проведення було залучено гарантів освітніх програм, науково-педагогічних працівників випускових кафедр, заступників деканів та директора навчально-наукового інституту з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти та відділ моніторингу якості підготовки фахівців та підвищення їх кваліфікації.
В опитуванні взяли участь 1245 здобувачів вищої освіти денної форми навчання, серед яких 833 (67 %) здобувачі освітнього ступеня «бакалавр», 333 (27 %) здобувачі освітнього ступеня «магістр», 79 (6%) здобувачів освітньо-наукового ступеня «доктор філософії».
Відповідно було задіяно здобувачів вищої освіти історичного факультету – 5,6 % (70 здобувачів); фізико-математичного факультету – 12,4 % (154 здобувачі); факультету фізичної культури – 27,9 % (347 здобувачів); факультету іноземної філології – 4,7 % (59 здобувачів); спеціальної освіти, психології і соціальної роботи – 15 % (187 здобувачів), педагогічного – 16,7 % (208 здобувачів), природничо-економічного факультету – 13,2 % (164 здобувачі) та навчально-наукового інституту української філології та журналістики – 4,5% (56 здобувачів).
За результатами проведеного опитування встановлено, що 98,5 % здобувачів були ознайомлені зі змістом та особливостями засвоєння освітніх програм на початку навчання та 1,5 % здобувачів відповіли, що ознайомлені не були.
Достатній зміст переліку освітніх компонентів (навчальних дисциплін) освітніх програм для якісної професійної підготовки забезпечено, що підтверджують такі відсотки: «достатній» – зазначили 92,4 % опитаних, «недостатній» – 2,1 %, «не знаю» – 5,5 %.
На питання «Чи всі навчальні дисципліни, які Ви вивчаєте (вивчали), є необхідними для Вашої професійної діяльності?» здобувачі освіти відповіли «так» – 84,4 %, «ні» – 8 %, «не знаю» – 7,6 %.
Кількість часу на практичну підготовку в освітній програмі вважають достатньою 89,8 % здобувачів, недостатньою 3,1 %, відповідь «не знаю» зазначили 7,1 %.
Реалізували свої фахові вподобання та здібності під час опанування навчальних дисциплін освітньої програми 95,4 % опитаних здобувачів, інші 4,6 % вважають свої вподобання та здібності нереалізованими.
Правильно структурно та логічно побудований освітній процес за навчальним планом освітньої програми, за якою навчаються здобувачі вищої освіти, відзначили відповіддю «так» 95,7 % опитаних, відповіддю «ні» 3,3 %, інші 1 % відповідей відкритого типу («50/50», «не знаю», «власна думка» та ін.).
Виконували завдання самостійної роботи з навчальних дисциплін навчального плану освітньої (освітньо-професійної/освітньо-наукової) програми 97,5 % опитаних.
Загальну оцінку якості навчально-методичного та інформаційного забезпечення освітнього процесу здобувачами вищої освіти було оцінено на «відмінно» – 55,9 % здобувачів вищої освіти; «добре» – 36,6 %; «задовільно» – 6,1 %, «незадовільно» – 0,4 %.
Отримані результати опитування здобувачів вищої освіти засвідчили достатньо високий рівень якості освітньої діяльності на освітніх (освітньо-професійних / освітьньо-наукових) програмах.
Відділ моніторингу якості підготовки
фахівців та підвищення їх кваліфікації