Майбутнє за електронікою

Майбутнє за електронікою

Наша епоха диктує свої реалії. Ми не уявляємо свого повсякденного життя без мобільного телефона, ноутбука, електронної книжки, цифрової фотокамери та інших сучасних пристроїв. Минулого року на фізико-математичному факультеті була відкрита нова спеціальність «Електроніка». Погодьтеся, вона є однією з найактуальніших спеціальностей сьогодення. Щоб краще зрозуміти, що таке електроніка і як навчають фахівців цієї спеціальності, ми вирішили поспілкуватися с Сергієм Васильовичем Оптасюком, кандидатом фізико-математичних наук, доцентом кафедри фізики, який став одним із ініціаторів впровадження напряму підготовки «Професійна освіта. Електроніка» в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка.

– Пане Сергію, в чому полягає актуальність цієї спеціальності?

– Спеціальність, яку ми відкрили, є досить актуальною. Впродовж п’яти-десяти останніх років електроніка почала потужно розвиватися. Щораз спостерігаємо появу нових електронних пристроїв та їх вдосконалені моделі: мобільні телефони, проектори, комп’ютери, планшети – і все це нова елементна база, яка відрізняється від тієї, що була в радянський час.

– Наскільки наша країна потребує спеціалістів цієї галузі?

– Насправді кваліфікованих спеціалістів, які б розуміли сучасну техніку не так і багато. Крім того, є не так і багато вишів, які готують фахівців, котрі займатимуться створенням, ремонтом та обслуговуванням такої техніки. Наприклад, у Києві дуже активно розвивається сучасна елементна база, тому цей напрям підготовки є дуже перспективним і цікавим для студентів. Напрям підготовки «Професійна освіта. Електроніка», який ми ліцензували, належить до професійної освіти. Наші студенти безпосередньо займаються саме електронікою, і тому ми зацікавлені в тому, щоб вони здобували знання на сучасному рівні. Це дозволить нашим випускникам успішно конкурувати на ринку праці. Спеціалісти старшого покоління, які підготовлені ще за радянських часів, не знають сучасної електроніки. Вони не вміють швидко орієнтуватися в її роботі, не знають, як вона функціонує, які операції виконує. Електроніка дуже швидко розвивається. Комп’ютерні та мобільні пристрої щоразу удосконалюються, з’являються нові технології, тому молодь повинна зацікавитися такою спеціальністю.

– Який зв’язок простежується між фізикою та електронікою?

– Основну частину підготовки спеціалістів взяла на себе наша кафедра фізики. Оскільки фізика є основою будь-якої мікроелектроніки, то я вважаю, що в нас є і можливості, і бажання дати абітурієнтам, які до нас прийдуть навчатися, нові корисні знання. Зараз ми активно займаємося створенням сучасної елементної бази для навчальної лабораторії. Для цього закуповуємо сучасне обладнання, яке потрібне для демонстраційних лабораторних робіт. Цього навчального року ми набрали першу групу студентів за цим напрямом підготовки. Вони мають багато спільних інтересів зі студентами-фізиками. Якщо в роботі фізика переважають теоретичні аспекти, то електронники більш практично застосовують свої знання: вони розуміють, як працюють прилади. Таке поєднання співпраці студентів є досить цікавим, адже фізики та електронники легко знаходять спільну мову, успішно реалізовують спільні експерименти.

– Скажіть, будь ласка, де наші студенти зможуть працевлаштуватися після закінчення навчання?

– Звичайно, у сфері професійної освіти. Випускники зможуть викладати в профтехучилищах електроніку. Впевнений, що, здобувши знання з сучасної електроніки, молоді спеціалісти себе чудово реалізують. Річ у тім, що сучасна електроніка тісно пов’язана з програмуванням, а це відкриває ширші простори для самореалізації. Наразі спостерігаємо, що сервісні центри з ремонту різного сучасного обладнання особливо потребують таких фахівців. Також у випускників буде можливість пов’язати свою роботу зі створенням нових електронних пристроїв. Щиро запрошуємо абітурієнтів вступати на фізико-математичний факультет на цю спеціальність. Майбутнє за електронікою.

 Розмовляла Ольга Комарова,
гол. редактор газети