Переможниця загальноуніверситетського рейтингу студентів Іванна Ткачук: «Робити всі справи потрібно послідовно. Головне, щоб вони були улюбленими»

Кажуть, що талановита людина – талановита в усьому. Переконуюсь в цьому, поспілкувавшись з Іванною Ткачук – студенткою, яка зайняла першу позицію в загальноуніверситетському рейтингу успішності. Крім навчання, одночасно на двох спеціальностях, у неї ще вистачає часу на роботу, написання віршів, подорожі, дослідження печер, спортивний туризм. І це ще не повний перелік захоплень Іванни. “Студентському меридіану” вдалось дізнатись деякі секрети планування часу.

–     Ти не лише навчаєшся, а й працюєш. Це пов’язано з твоєю спеціальністю?   

–          Так. Із третього курсу працюю старшим лаборантом на кафедрі фізики. Я допомагаю викладачам під час занять, контролюю справність приладів, слідкую за технікою безпеки і порядком у лабораторії. Ще додатково займаюся репетиторством.

–          Чому вирішила здобувати другу освіту? Адже таке поєднання і його якісне виконання потребує багато сил

–          Я не концентрую свою увагу лише на чомусь одному. Фізика мені подобається, тому вирішила вивчати ще щось, що з нею пов’язано. Обрала саме таку технічну спеціальність, яка у наш час досить перспективна. Навчання у цих двох напрямках взаємопов’язане. У сукупності знання, які я отримую, допомагають краще опанувати ці дві професії.

–          Розкажи, будь ласка, про свій вклад у наукову діяльність фізико-математичного
факультету.

–          З другого курсу Криськов Цезарій Андрійович (кандидат фізико-математичних наук, доцент, завідувач кафедри фізики – прим. авт. ) запропонував мені долучитися до розробки  державного науково-дослідного проекту зі створення ефективних напівпровідникових термоелектричних матеріалів. Тема дослідження: «Синтез, отримання і термоелектричні властивості масивних матеріалів на основі багатокомпонентних сполук Ag-Pb-Sb-Te (LAST)».

–      Звідки така любов до фізики?

–          Ще зі школи.  У фізиці вбачала можливість пізнавати світ і робити відкриття, адже сучасні можливості створюють усі сприятливі для цього умови.

–          Який у тебе підхід до навчання?

–          Особливими секретами не ділюся, тому що вони відсутні. Те, що нам говорять на лекціях,  я легко запам’ятовую. Для якісного опанування якоїсь теми завжди шукаю додаткову інформацію, яка б розширила мої знання. Якщо щось незрозуміло, консультуюся з викладачами. Активна співпраця і самоосвіта стають у пригоді.

–     А на дозвілля часу вистачає?

–     Звісно! (сміється).  Я не цікавлюсь лише чимось одним. Мені потрібний рух вперед. Намагаюся брати участь у всьому, аби проявляти і розвивати свої таланти, реалізуватися у житті. Пишу вірші на різну
тематику, але найчастіше про кохання. Мені подобається фотографувати, дивитися футбол, вишивати, читати художню літературу. Цікавлюся новинками науки і техніки. Найбільше часу серед усіх своїх захоплень приділяю спортивному туризму і спелеології (наука, яка вивчає печери). Я займаюся цим з першого курсу в Хмельницькому спелео клубі «Атлантида». Ми вивчаємо породи та мінерали, рекомендації щодо орієнтування і виживання у печерах. За свою практику я досліджувала такі печери: «Кришталева» (Тернопільська область), «Вертеба» (Тернопільська область), «Буковинка» (Чернівецька область), «Атлантида» (Хмельницька область). Ще мені подобається допомагати іншим. Відкладаючи свої справи, стараюся зробити все можливе, аби бути корисною. Завдяки цьому вдосконалюю себе і свої знання. Пропагую серед студентів активність, керуючись таким девізом: «Робити всі справи потрібно послідовно. Головне, щоб вони були улюбленими».

–     Як ти відновлюєш свої сили й енергію, адже після наполегливої праці потрібно відпочивати?

–  Щоб стабілізуватися, мені достатньо поговорити з цікавою людиною, піти на прогулянку, під час якої можна фотографувати навколишній світ. Для мене важлива підтримка близьких і друзів.

–   Які плани на майбутнє?

–          Я дуже боюся думати про це. Розумію, що потрібно буде вирішувати, чим займатися далі. З одного боку хочу вчителювати, бо мені це подобається, легко вдається знайти спільну мову з дорослими та дітьми. Планую вступати в аспірантуру. У будь-якому випадку мені важливо працювати, щоб не сидіти на місці.

Ірина Хижа

6 хвилин читання знімають стрес

Учені з Оксфордського університету дійшли висновку, що читання книг не тільки підвищує інтелект людини, а й позитивно позначається на фізичному й психічному здоров’ї.

МРТ головного мозку людей виявило, що під час читання сторінок про запахи, ландшафти або смаки в мозку людини активізуються ті самі ділянки, які працюють і за умови реальних відчуттів. Цікаво, що цей ефект зникає, якщо дивитися телевізор або грати у відеоігри. Ефективним є тільки читання. Читати далі

Зустріч, яка мотивує

Хороші зустрічі в Університеті Огієнка стали вже гарною традицією. Так, 1 лютого, ректор нашого вишу Сергій Копилов зустрівся з пані Віславою Каліста, магістром польської філології. Пані Віслава Каліста працює у нашому місті за направленням Міністерства Народної Освіти Республіки Польща. Вона долучилася до нашого освітнього процесу і з радістю та натхненням проводить розмовні клуби зі слухачами Лінгвістичного Центру та студентами факультету іноземної філології. Сергій Анатолійович подякував пані Віславі за її вагомий внесок у нашу спільну справу, адже вивчення іноземних мов з носіями є основою ефективності навчання.

Переклад був наданий викладачкою кафедри слов’янської філології та загального мовознавства Наталією Стахнюк (кандидат філологічних наук).

Такі зустрічі надихають та залишаються у скарбничці важливих подій Університету.

Прес-служба університету

“Ввімкни світло”. Максим Сльозкін. #студенти

Студентство – найяскравіший період життя, який сповнений гарними подіями, новими відкриттям й пошуками себе. Щороку до студентської сім’ї Університету Огієнка долучається багато першокурсників.
Про життя-буття першокурсників погодився розповісти студент історичного факультету Максим Сльозкін. За рішенням Вченої ради історичного факультету Максима перевели на бюджетну форму навчання, адже він успішно склав сесію й зарекомендував себе як здібний, старанний студент. До того ж Максим Сльозкін став першим абітурієнтом 2016 року, який подав електронну заяву до Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.
–     Розкажіть нашим читачам про себе. Звідки Ви приїхали на навчання?

–   Я приїхав з Ізяслава, навчався в Ізяславському НВК «ЗОШ І-ІІІ ст.» №5 ім. О. П. Онищука. На історичний факультет Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка вирішив вступати ще в 9 класі. Ще в школі я захоплювався методикою викладання вчителя історії, який теж є випускником нашого університету.
–  Ви були рекомендовані на державне місце навчання на іншу спеціальність, та все ж обрали історичний факультет.
–  Я поставив собі мету – навчатися саме тут. Бачу в цій спеціальності великі перспективи.
–   Півроку навчання вже позаду. Як перша сесія?

–     Першу сесію склав успішно. Та й від навчання тільки найкращі враження. Мені дуже пощастило з групою: ми дружні й допомагаємо один одному.

–   Поділетесь враженнями про навчальний процес на факультеті з майбутніми студентами?

–   На історичному факультеті потужний викладацько-професорський склад. До першокурсників викладачі ставляться з розумінням та всіляко допомагають їм. До того ж в університеті є сучасна матеріально-технічна база, що робить навчання цікавим.

–      Які маєте хобі?

–    У вільний час люблю читати книги. Література допомагає впорядкувати думки й розслабитися.

–    Ким бачите себе після закінчення навчання в університеті?

–    Звісно, ще рано про це говорити, але надалі я планую закінчити магістратуру й аспірантуру і присвятити своє життя викладацькій роботі.

–      Що побажаєте вступникам?

–  Бажаю, щоб кожен чітко розумів, ким він себе бачить у майбутньому. Найважливіше – це серйозна підготовка до ЗНО й успішне складання, а також правильний вибір професії.

 

Ліля Надвідна

День відкритих дверей в К-ПНУ

28 січня 2017 року Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка зустрів понад 80 абітурієнтів, які завітали на День відкритих дверей.

З інформацією про зовнішнє незалежне оцінювання, про спеціальності університету й правила прийому перед першокурсниками виступив А. Л. Глушковецький, відповідальний секретар приймальної комісії. Читати далі

Миколі Солопчуку посмертно присвоїли звання “Почесний громадянин міста Кам’янця-Подільського”

На черговій сесії депутати міської ради посмертно присвоїли звання “Почесний громадянин міста Кам’янця-Подільського” Солопчуку Миколі Сергійовичу.

Нагадаємо, декан факультету фізичної культури Кам`янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка, кандидат педагогічних наук, професор Микола Солопчук пішов із життя 6 листопада 2016 року.

ДОПОМОЖЕМО УСІМ ЧИМ МОЖЕМО!

ДОПОМОЖЕМО УСІМ ЧИМ МОЖЕМО!

 

У зв’язку із сильними обстрілами Авдіївки випускник нашого вишу Народний депутат України Володимир Мельниченко звернувся до академічної громади університету з проханням якнайшвидше долучитися до збору допомоги авдіївчанам. Народний депутат зазначив, що зараз із міста евакуйовують тисячі людей, які залишились без даху над головою та засобів для існування. Для допомоги підходить все:  одяг, продукти харчування , засоби першої необхідності.

Просимо приєднатись усіх не байдужих! Володимир Мельниченко зробить усе, щоб якнайшвидше передати зібране нужденним.

 Звертатися у відділ навчально-виховної роботи та гуманітарної освіти або у каб. 102 міської ради. Читати далі

Запрошуємо Вас взяти участь у VІІ Міжнародній науковій конференції

Запрошуємо Вас взяти участь у VІІ Міжнародній науковій конференції “Мова, культура і соціум у гуманітарній парадигмі”.

Конференція відбудеться 5-6 жовтня 2017 року в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка.

[gview file=”https://meridian.kpnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/5/2017/01/Мова-культура-2017-1.doc”]

Читати далі

Стипендії. Точка зору студентства

Дискусія з приводу стипендіальної реформи, яку зараз запроваджують в Україні, продовжується вже другий місяць. Це нововведення викликало неабияку хвилю, якщо можна так сказати, панічного негативу.

Тож що такого є в цій реформі?

По-перше, треба зазначити, що тепер стипендії призначатимуться відповідно до рейтингу, який визначатиметься на підставі результатів успішності студента впродовж останнього семестру. Процедура нарахування балів за таким рейтингом визначається навчальним закладом.

Другим цікавим моментом є те, що розмір стипендії дещо підвищився. Так, мінімальна стипендія в навчальних закладах III-IV рівня акредитації становитиме 1100 грн, підвищена стипендія, яку отримуватимуть відмінники навчання, складатиме 1600 грн. Але, для отримання підвищеної стипендії студент залікову сесію повинен скласти на відмінно.

Також Міністерством освіти було визначено низку спеціальностей, які отримуватимуть академічні стипендії в підвищеному розмірі. Для таких спеціальностей, як: середня освіта – фізика, математика, біологія, інформатика, хімія; спеціальна освіта – біологія, фізика та астрономія; науки про землю; прикладна механіка, прикладна фізика та наноматеріали; авіаційна та ракетно-космічна техніка; суднобудування; матеріалознавство; електроенергетика, металургія, атомна енергетика, електротехніка та електромеханіка; енергетичне машинобудування; гідроенергетика, теплоенергетика, нафтогазова інженерія та гірнича справа – мінімальна стипендія становитиме 1400 грн, а підвищена – 2036 грн.

Основним мінусом, як вважає більшість cтудентів, є те, що згідно із цією реформою мінімальну стипендію будуть отримувати не 75% студентства, а всього 40 – 45%.

Ми вирішили поспілкуватися зі студентами нашого вишу й дізнатися, як реагували вони на впровадження нової системи стипендій в Україні.

Так, Артур Святий, студент 2 курсу історичного факультету спеціальність «Історія» вважає, що встановлення «порогу» для отримання академічної стипендії в 43 % є справедливим, тому що саме такий відсоток студентів, на його думку, з відповідальністю ставиться до навчання. В запровадженій реформі бачить тільки плюси – «передусім не будуть витрачатися гроші з державного бюджету на студентів, які не мають бажання вчитися, і це  певною мірою збереже державні кошти, а будуть вони витрачені на більш корисні справи».

Вікторія Савосто, студентка 2 курсу історичного факультету спеціальність «Історія» зазначила, що «проводити   такі зміни в середині навчального року недоречно. Щодо планки, яка встановлена для отримання академічної стипендії(43 %), – згідна, тому що в такий спосіб стипендію будуть отримувати справді ті студенти, які доклали значних зусиль для успішного складання іспитів і заліків й заслуговують на неї». Зауважила, що якщо вона не ввійде в межі рейтингу й не отримуватиме стипендії, то, можливо, знайде собі роботу, тоді навчання в пріоритеті для неї не буде.

Протилежну думку має студент 2 курсу факультету іноземної філології Желдак Дмитро. Зазначає,  що встановлення «порогу» для отримання академічної стипендії є несправедливим. На його думку, це чергове намагання влади скоротити обсяги виплат стипендій задля власної вигоди. Крім того,каже Дмитро,  нелогічно збільшувати розмір стипендії й водночас зменшувати кількість стипендіату. Звідси випливає, що в одних забирають, а іншим додають. Найбільший мінус цієї реформи полягає в тому, що «кількість одержувачів стипендії зменшиться. Також немає ще конкретної формули, за якою визначатимуть, хто отримуватиме стипендію, а хто – ні; не створена ще та планка, за якою буде справедливо нараховуватися стипендія студентам».

Максим Сльозкін, Діана Грушанська

Збірник «Іван Огієнко і сучасна наука та освіта. Серія філологічна» зареєстрований у наукометричній базі Copernicus

 

 

Дорогі колеги!

Збірник «Іван Огієнко і сучасна наука та освіта. Серія філологічна» Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка зареєстрований у наукометричній базі Copernicus.

Запрошуємо Вас взяти участь у підготовці XIV випуску збірника, приуроченого до 135-ої річниці від дня народження Івана Огієнка. Читати далі