Упродовж листопада-грудня 2021 р. відповідно до Плану заходів з оцінювання якості освітньої діяльності та якості вищої на І семестр 2021-2022 н. р. в К-ПНУ відбулося опитування здобувачів вищої освіти щодо ефективності використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі через анкету «Дистанційні технології навчання в освітньому процесі здобувачів вищої освіти університету в період карантину», у якому взяли участь 686 здобувачів вищої освіти денної та заочної форм I-IV курсів освітнього ступеня «бакалавр» та І-ІІ курсів освітнього ступеня «магістр».
Найбільш активними респондентами були здобувачі вищої освіти факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи (40,5%), педагогічного факультету (22,4%) та факультету іноземної філології (12,2%).
Серед опитаних 485 осіб (70,7%) освітнього ступеня «бакалавр», 201 особи (29,3%) освітнього ступеня «магістр» найбільше відповідей надійшло від студентів І курсу – 274 особи (39,9%), ІІ курсу – 211 осіб (30,8%), ІV курсу – 103 особи (15%), ІІІ курсу – 98 осіб (14,3%).
За формою здобуття вищої освіти респонденти розділилися так: 490 осіб (71,4%) є здобувачами денної форми, а 196 осіб (28,6%) – заочної форми.
В опитуванні, респондентам було запропоновано дати відповідь на запитання щодо кількості навчальних дисциплін у період карантину, які вони вивчають в університеті за допомогою системи MOODLE та інших дистанційних технологій навчання. У 89,5% відповідей респонденти зазначили, що вивчають усі дисципліни в цьому семестрі.
Серед основних найбільш затребуваних на сьогодні технологій дистанційного навчання, які здобувачі вищої освіти використовують в період карантину, є система MOODLE, Viber, електронна пошта, Telegram та ін.
На запитання анкети «Скільки часу на день у Вас займає навчання в період карантину за допомогою системи «MOODLE» та інших дистанційних технологій навчання?», 538 респондентів (78,4%) відповіли: більше 60 хв.
Здобувачі вищої освіти також вказали й на проблеми, які виникали в них під час освітнього процесу з використанням дистанційних технологій, а саме: 43,4%, зокрема в 38% опитуваних виникали проблеми з постійним доступом до мережі «Інтернет», 23% респондентів не могли виконувати завдання з об’єктивних причин тощо.
Здобувачі вищої освіти К-ПНУ вказали, що найчастіше вони виконують завдання самостійної роботи з навчальної дисципліни в період карантину в системі MOODLE 86,2% відповідей (591 особа), а 8,7% (60 осіб) надсилають виконані завдання (сканкопії, фото, відео та ін.) на Viber, електрону пошту тощо.
Позитивним серед отриманих результатів опитування є те, що 71,4% здобувачів вищої освіти наголосили на ефективності навчання в період карантину за допомогою системи MOODLE та інших дистанційних технологій навчання; 18,1% респондентів вважають, що ця система є дуже ефективною, і лише 8,2% вважають таке навчання неефективним.
Звертаємо увагу завідувачів кафедр і гарантів освітньо-професійних програм спеціальностей К-ПНУ, що під час опитування здобувачі вищої освіти подали свої пропозиції щодо підвищення ефективності використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі, з-поміж яких: розширити доступ здобувачів вищої освіти до електронних підручників, збільшити кількість теоретичного матеріалу та навчальних посібників для самостійного опрацювання саме в системі MOODLE тощо.
Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти