Результати опитування здобувачів вищої освіти через анкету «Організація освітнього процесу в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка»

Результати опитування здобувачів вищої освіти через анкету «Організація освітнього процесу в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка»

Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти університету (разом із його структурними підрозділами – навчальним і заочним відділами) спільно із заступниками деканів факультетів з навчальної роботи та забезпечення якості вищої освіти, відповідно до Плану заходів з оцінювання якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка на І семестр 2021-2022 н. р., провів опитування серед здобувачів вищої освіти денної та заочної форм здобуття вищої освіти I-IV курсів освітнього ступеня «бакалавр» та І-ІІ курсів освітнього ступеня «магістр» через анкету «Організація освітнього процесу в Кам’янець-Подільському національному університеті імені Івана Огієнка». Опитування здійснювалося упродовж листопада–грудня 2021 р., а результати розміщено на офіційному вебсайті навчально-методичного центру забезпечення якості освіти в рубриці «Анкетування» розділу «Загальні результати».

Участь в анкетуванні взяли 1453 здобувачі вищої освіти, серед яких найбільше було здобувачів вищої освіти з педагогічного факультету – 31,7% (461 особа), факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи – 31,5% (458 осіб) та природничо-економічного факультету – 14,9% (216 осіб).

Серед опитаних 76,9% (1 117 осіб) навчаються на освітньому ступені «бакалавр», 23,1% (335 осіб) – на освітньому ступені «магістр». Найактивнішими були першокурсники – 35,7% (518 осіб), студентів ІІ курсу – 31% (450 осіб), ІІІ курсу – 16,9% (245 осіб), ІV курсу – 16,5% (240 осіб).

За формою здобуття вищої освіти найбільше респондентів було з денної – 79,4% (1 154 особи), менше –із заочної 20,6% (299 осіб).

Важливим є виявлений під час анкетування факт, що 94,1% (1 367 осіб) респондентів ознайомлені з Положенням про організацію освітнього процесу в К-ПНУ та з Правилами внутрішнього розпорядку К-ПНУ – 93,9% (1 365 осіб).

85,8% (1 247 осіб) респондентів відповіли, що деканат і кафедри проводили для них консультацію з питань організації освітнього процесу та лише в 14,2% відповідей (206 осіб) – консультацію не проводили.

Зауважимо, що 91,9% (1 336 осіб) використовують в освітньому процесі електронний розклад занять для навчальних груп, що свідчить про важливість удосконалення електронного освітнього середовища в університеті.

Важливими є отримані показники поінформованості здобувачів вищої освіти про силабус і комплекс навчально-методичного забезпечення дисципліни – 87,1% (1 266 осіб), а також 80,5% (1 169 осіб)  ознайомлені з Європейською кредитною трансферно-накопичувальною системою та її критеріями оцінювання результатів навчання.

Серед опитаних 86% (1 249 осіб) відоме поняття «Академічна мобільность» та умови її реалізації в університеті.

 

На належний рівень якості навчально-методичного забезпечення освітнього процесу спеціальностей університету вказують 93,9% (1 365 осіб) респондентів.

 

Зауважимо, що 63,8% (927 осіб)  використовують в освітньому процесі ресурси електронної бібліотеки університету, а 36,2% (526 осіб) – не послуговуються. Звертаємо увагу завідувачів кафедр, науково-педагогічних працівників та працівників бібліотеки на необхідності збільшення кількості сучасних електронних ресурсів локального й мережевого доступу на вебсайті бібліотеки університету.

Одним із важливих результатів, які було отримано під час опитування, є виконання в університеті норм Закону України «Про вищу освіту» в частині реалізації індивідуальних освітніх траєкторій навчання здобувачів вищої освіти, основним інструментом формування яких є навчальні дисципліни, що утворюють освітні компоненти за вибором здобувачів вищої освіти освітніх програм спеціальностей університету. Порядок вибору навчальних дисциплін регламентує Положення про порядок реалізації права на вибір навчальних дисциплін здобувачами вищої освіти в університеті (нова редакція). Це підтвердили 82,4% (1 197 осіб) респондентів, які його реалізували, натомість 17,6% (256 осіб) – не реалізували таке можливість.

Для постійного удосконалення освітнього процесу в університеті необхідний зворотній зв’язок зі здобувачами вищої освіти, тому опитування сприяє покращеню якості освітньої діяльності та якості вищої освіти у виші. Важливо, що 68,2% (991 особа) респондентів вважають, що опитування потрібно здійснювати після вивчення кожної навчальної дисциплін, а 31,8% (462 особи) дотримуються іншої позиції. Це підтверджує необхідність продовження роботи з удосконалення системи опитування якості освітнього процесу в університеті.

Звертаємо увагу керівників структурних підрозділів та гарантів освітніх програм спеціальностей університету, що під час опитування здобувачі вищої освіти подали різні пропозиції щодо підвищення якості організації освітнього процесу, зокрема: збільшити кількість сучасної навчальної та навчально-методичної літератури з окремих навчальних дисциплін, збільшити кількість практичних занять із фаху, покращити організацію і проведення заходів з реалізації права на вибір навчальних дисциплін тощо.

Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти