Упродовж листопада–грудня 2021 р. відповідно до Плану заходів з оцінювання якості освітньої діяльності та якості вищої на І семестр 2021-2022 н. р. в К-ПНУ відбулося опитування здобувачів вищої освіти щодо якості організації поточного, підсумкового (семестрового) контролю здобувачів вищої освіти університету із застосуванням дистанційних технологій навчання в період карантину через анкету «Організація поточного, підсумкового (семестрового) контролю здобувачів вищої освіти університету із застосуванням дистанційних технологій навчання в період карантину», у якому взяли участь 754 здобувачі вищої освіти денної та заочної форм здобуття вищої освіти I-IV курсів освітнього ступеня «бакалавр» та І-ІІ курсів освітнього ступеня «магістр».
Найбільш активними учасниками опитування стали здобувачі вищої освіти факультету спеціальної освіти, психології і соціальної роботи 36% та педагогічного факультету 23%/

В опитуванні взяли участь здобувачі вищої освіти денної та заочної форм здобуття вищої освіти: денна форма – 75%, заочна форма – 25%, серед яких найбільше було здобувачів вищої освіти освітнього ступеня «бакалавр» 73%.
На думку респондентів, серед засобів дистанційної комунікації найбільш ефективними для проведення поточного, підсумкового (семестрового) контролю в період карантину є платформа MOODLE, а також сервіси відеотелефонного зв’язку Google Мeet та Zoom.

Зауважимо, що здобувачі вищої освіти в 95% відповідей вказали, що їх було поінформовано про особливості проведення поточного, підсумкового (семестрового) контролю в університеті із застосуванням дистанційних технологій навчання.

Серед типів завдань для проведення поточного контролю результатів навчання для здобувачів вищої освіти є найбільш ефективними такі:
– автоматизовані тести для контролю та самоконтролю навчальних досягнень здобувачів вищої освіти;
– різнорівневі індивідуальні та групові завдання (звіт, презентація, проєкт, відеозапис тощо) з наданням зворотного зв’язку про результати перевірки навчальних досягнень здобувачів вищої освіти за матеріалом, що вивчається;
– завдання, форма яких адаптована до виконання засобами дистанційних технологій навчання.

У 81% відповідей здобувачі вищої освіти надають перевагу проведенню підсумкового (семестрового) контролю результатів навчання у формі семестрового екзамену шляхом виставлення підсумкової оцінки за семестровий екзамен способом пропорційного перерахунку семестрових оцінок у підсумкову оцінку за згодою здобувача вищої освіти й науково-педагогічного працівника та затвердження цього рішення кафедрою, яка забезпечує викладання цієї дисципліни.

На запитання «Наскільки, на Вашу думку, є ефективним проведення поточного, підсумкового (семестрового) контролю в період карантину за допомогою системи MOODLE та інших дистанційних технологій навчання?» 74% опитаних вважають ефективним, 18% вважають дуже ефективним, і лише 8% вважають неефективним.

Звертаємо увагу керівників структурних підрозділів і гарантів освітніх програм спеціальностей університету, що під час опитування здобувачі вищої освіти подали різні пропозиції щодо підвищення ефективності використання технологій дистанційного навчання в освітньому процесі, з-поміж яких: публікувати навчальні матеріали на платформі MOODLE, виділяти більше часу для виконання завдань, в разі нестабільного інтернет-з’єднання.
Продовжуємо й надалі працювати над удосконаленням якості освітньої діяльності та якості вищої освіти в університеті.
Навчально-методичний центр забезпечення якості освіти