Упровадження сучасних систем дистанційного навчання є важливим для якісного освітнього процесу ЗВО. Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка сьогодні використовує багатофункціональне середовище MOODLE, у якому забезпечено активну комунікацію між студентами і викладачами. Платформа дистанційного навчання – це програмне забезпечення, яке можна використовувати не тільки для розміщення навчальних матеріалів, а й для комунікації між студентами, між студентами та викладачами. За необхідності можна контролювати виконання завдань, запланованих для студентів. Тобто інструменти дистанційного навчання – це спеціалізовані програмні середовища, які дозволяють інтегрувати та опрацьовувати різні формати медіафайлів, підтримують міжнародні стандарти електронного навчання, мають інструменти для підтримки різних платформ дистанційного навчання, можливість використовувати шаблони та забезпечувати високу якість курсів.
У К-ПНУ використовують систему управління навчанням MOODLE (Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) – модульне об’єктно-орієнтоване динамічне середовище навчання, відкрита система управління навчанням, орієнтована на організацію взаємодії між викладачем та студентами, і яка також використовується для організації дистанційних курсів.
Середовище MOODLE засноване на PHP на базі SQL, має модульну архітектуру. MOODLE є достатньо гнучкою системою: викладач може самостійно створювати дистанційний курс та керувати ним, тобто автор курсу має можливість контролювати доступ до своїх курсів, використовувати часові обмеження, створювати власні системи оцінювання знань, контролювати надсилання на перевірку виконаних студентами завдань, фіксувати завдання, надіслані із запізненням, дозволяти або забороняти студентам перескладання контрольних завдань, перевіряти роботи на наявність запозичень (наприклад, курсові, дипломні роботи) тощо.
Система MOODLE надає зручні засоби управління контентом і різні форми організації занять. Дистанційний курс може містити різні елементи: лекції, практичні завдання, семінари, тестування, відеоконференції, форуми, чати тощо. Відтак можна використовувати текст, презентації, таблиці, схеми, графіку, відеоматеріали, покликання на репозитарій, допоміжні файли та інші матеріали. За результатами виконання студентами завдань викладач може виставляти оцінки і давати коментарі.
Оскільки систему MOODLE орієнтовано на застосування в дистанційному навчанні, вона має великий набір засобів комунікації. Можливості, які надає система, дозволяють забезпечити індивідуальну роботу викладача з кожним студентом.
Система управління навчанням MOODLE має безліч функцій, що полегшують процес оцінювання знань студентів. Контроль знань здійснюють у системі за допомогою окремого модуля, який пропонує багато видів тестів, надає можливість перетестування з дозволу викладача як групою, так й індивідуально за користувачем, можливість захисту від списування шляхом рандомізації питань у тестових завданнях, організації бази даних питань для використання їх у тестах. Система має механізми зберігання поточних оцінок кожного студента за всіма дистанційними курсами, встановлення шкали оцінювання та можливість створення індивідуальної формули розрахунку успішності студента.
На основі сервісів системи служб «Google App для освіти» в К-ПНУ впроваджують систему єдиного авторизованого доступу до внутрішніх інформаційних ресурсів, одним із яких є модульне об’єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище MOODLE. На сьогодні в середовищі MOODLE К-ПНУ зареєстровано 7352, з яких – 389 користувачів із правами доступу «Викладач» та 4450 студентів, які активні протягом останнього навчального семестру.
Отже, MOODLE – це система для створення інформаційного та освітнього середовища закладу вищої освіти, яка насамперед орієнтована на інтерактивну взаємодію між учасниками освітнього процесу, для організації дистанційного навчання, яку активно використовує Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка в освітньому процесі.
За інформацією центру інформаційних технологій