Наука не має зайняти позицію очікування миру,
наука має всіма своїми засобами наближати мир
адресовано скептикам, що вважають: «не час для проектів»
Пропонуємо поміркувати над тим, що є ПРОЕКТ у режимі реального часу
ПРОЕКТ як інструмент вирішення проблем
ПРОЕКТ як засіб боротьби з хаосом, а відтак:
ПРОЕКТ ЯК ЗБРОЯ в умовах сучасних військових і пов’язаних із ними життєвих та цивілізаційних викликів.
Науковий складник будь-якого проекту – це валідне підґрунтя і точний розрахунок із проекцією на конкретний результат.
На цьому етапі НАУКА має взяти на себе додаткове навантаження: науково обґрунтований проект у контексті сучасних реалій, потужного вітчизняного спротиву – це наша громадянська позиція, наші колективні зусилля помножені на:
- варіативність та доцільність підходів до вирішення проблем;
- системність, чітку логістику дій;
- доцільну міжгрупову, міжособистісну соціальну взаємодію та ін.
І головне – поліфункціональність: хтось проектує, хтось організовує, хтось реалізує (нас багато і в кожного різні можливості). Така синергія, як результат об’єднання зусиль усіх та кожного, здатна творити дива.
Навчитись проектувати – це навчитись думати системно та прагматично в межах можливих людських і матеріальних ресурсів, у реаліях конкретної ситуації, центруючись на очікуваному результаті (див. проектне мислення).
Тому немає тем, які не можна було би перетворити у проекти. Закономірно, що сьогодні на авансцену виходять нові актуальні проблеми, пов’язані з реалізацією оборонних, безпекових функцій, соціальних, життєвих, здоров’язберігальних проблем усіх та кожного. Фундаментальні наукові доробки щодо проблематики, пов’язаної з конфліктогенними ситуаціями, кризовими станами людини, групи, держави мають бути переосмислені в режимі реального часу і слугувати орієнтиром для доцільних дій, моделей поведінки.
Отож, наука не може посісти позицію очікування і повернення до традиційних функцій!
Шановні викладачі, шановне студентство!
адресуємо тим, хто наразі має таку можливість
З огляду на складну ситуацію, що призвела до вимушеного призупинення навчання, ми закономірно призупинили і нашу розпочату роботу з розгортання проектної діяльності в К-ПНУ.
У ситуації, коли будь-яке планування є малоперспективним, маємо разом приймати рішення щодо можливостей роботи в цьому напрямі.
Якісно виконувати роботу на своєму місці в межах своїх професійних функцій – є також актуальним і це також внесок у нашу спільну ПЕРЕМОГУ на всіх фронтах.
Якщо в когось з нашої університетської спільноти, а також з тих, хто з нами працював на першому організаційному занятті (58 осіб), буде бажання і головне – можливість долучитися до процесу планування роботи на перспективу (сподіваємося близьку), просимо прочитати цей текст і в будь-який спосіб заявити про свою позицію, висловити зауваження, побажання.
Пропонуємо програму занять з організації проектної діяльності К-ПНУ, зокрема підготовки групових та індивідуальних проектів у межах оголошеного конкурсу.
З урахуванням логіки колективного/групового навчання та ваших попередніх запитів і конкретних рекомендацій нами розроблено базову програму: 6 занять на 2 тижні.
Наша провідна теза: ефективна проектна діяльність – це якісна наука і сучасна якісна освіта
Водночас необхідно врахувати такі позиції:
Зважаючи на те, що проектна діяльність К-ПНУ – це наша колективна праця, запропонована програма може бути змінена, реагуючи на ваші проблеми, які будуть виникати у процесі підготовки проектів.
Маємо розуміти, що управління проектною діяльністю не може вибудовуватися за моделлю вертикального впливу та підпорядкування, у його основі має бути домінанта горизонтальної моделі взаємовідносин, тобто партнерської взаємодії. Це передусім визначає суть КОМАНДНОЇ роботи. А тому від небайдужості та активності кожного буде реально залежати наш спільний усіх.
Долучайтеся до коригування програми, вносьте пропозиції щодо змісту занять, пропонуйте своє бачення її оптимізації. Ми зацікавлені в результативності нашого спільного навчання, у тому, аби реалізувати наші/ваші очікування і головне – успішно провести конкурс проектів та «запустити» систему проектної діяльності К-ПНУ.
Задля цього буде створено дискусійний майданчик на платформі Moodle, яка, за умови вашої активності, надасть нам можливість налагодити неперервну комунікацію, спільно регулювати процес.
Актуальною залишається можливість комунікувати через корпоративну пошту з керівниками відділів, які модерують проектну діяльність К-ПНУ(Тетяна Франчук franchuk@kpnu.edu.ua, Тетяна Сторчова storchova.tetyana@kpnu.edu.ua, Оксана Почапська pochapska.oksana@kpnu.edu.ua).
Будуть інші ідеї щодо комунікації – неодмінно впровадимо.
Пам’ятаймо: якщо немає співпраці – то немає і проектної діяльності, а її імітація – це згаяний час та неодмінно розчарування.
ПРОГРАМА
І заняття. Загальна сутність та логіка проектної роботи
Поговоримо про таке: Чому проектні технології максимально співвідносяться зі стандартами інноваційної (компетентнісної) освіти (оволодіємо проектними технологіями – оволодіємо засадничими основами сучасної якісної освіти).
Проектні технології у навчанні. Як у межах освітнього процесу, будь-якої навчальної дисципліни можна «виростити» проект?
Чому проект у контексті освітньої діяльності – це цікаво, ефективно, слугує реальним засобом особистісної самореалізації, досягнення успіху не лише студента, а й викладача.
ІІ заняття. Технологія розробки проекту, його циклограма
Поговоримо про таке: Проект починається з ідеї. Як вона генерується, які умови навчальної діяльності породжують ідеї?
Логіка переводу ідеї у прогноз кінцевого результату. Поетапність проектування, розробки конкретного проекту, його змістове забезпечення. Особистісна орієнтованість проекту, критерії ефективності. Моделювання кістяку проектної роботи та подальше нарощування змістово-технологічних активів.
Аналіз конструктивного та деструктивного підходів до формування локальних проектів.
ІІІ заняття. Колективна робота в інтерактивному режимі
Апробуємо таке: Спільна робота над проектами відповідно до запитів та пропозицій студентів, викладачів. Спроби колективного аналізу ефективності різних проектів (з інтернет-джерел, власної практики) колективного моделювання їх елементів. Виявлення проблем у цьому контексті та розроблення варіантів їх вирішення. Порівняльний аналіз різних підходів до розроблення мініпроектів у межах запропонованої проблематики.
ІV заняття. Формування команд для розробки та реалізації проектів
Поговоримо про таке: Що є команда і чому від її якості залежить ефективність спільної роботи, досягнення очікуваного результату. Хто є лідером у команді і як його визначати. Принципи добору членів команди, розподіл обов’язків, формування системи взаємовідносин, колективної відповідальності (команди для ситуативних проектів та довготривалої проектної роботи, наприклад, у межах уже сформованих наукових об’єднань К-ПНУ, як-от: проблемна група, науковий гурток, науковий центр, тощо). Критерії якості командної роботи, мобільні діагностичні методики. Алгоритми та методика командотворення. Логіка та поетапність процесу командотворення, сутність та важливість його стартового етапу.
V заняття. VІ заняття. Тренінги, майстер класи
Апробуємо таке: Рекомендації для правильного написання проектів та отримання грантів, їх практична реалізація. Алгоритм написання грантової заявки – покрокова інструкція.
Процес колективного написання проекту/ів у рамках наперед заданої проблематики.
Ще раз акцентуємо увагу на тому, що розгортання проектної діяльності в університеті – це наша спільна справа, а тому головна умова успіху полягає в тому, наскільки вона реально стане СПІЛЬНОЮ, а ми, як масштабна КОМАНДА (команда команд), об’єднаємося навколо ідеї сприяння конкурентоспроможності кожного з нас, а відтак й університету на сучасному ринку освітніх послуг.
Задля цього маємо розуміти, що все, що пропонують відділ наукової роботи, відділ міжнародних зв’язків, відділ фандрайзингу, є орієнтовним і, передусім, виноситься на ваш розгляд, є об’єктом спільного коригування з метою максимального врахування потреб та інтересів кожного.
Тому очікуємо ваших:
- оцінних суджень, які вкажуть на рівень сприйняття/прийняття програми спільної підготовки до проектної діяльності, підготовки індивідуальних та групових проектів;
- конкретних пропозицій з удосконалення програми (внесення тем, питань, як і вилучення неактуальних);
- проблем для спільного обговорення в межах більш локальних дискусійних майданчиків;
- пропозицій від викладачів, студентів щодо можливостей бути внесеними у різні проектні групи (з наявним дослідницьким потенціалом), як і пошук групами додаткових членів команд (які вже працюють або перебувають на етапі створення) відповідно до потреб. Це особливо актуально для проектів з міжпредметною проблематикою;
- пропозицій долучитися до спільного викладання, а також проведення тренінгів, майстер-класів у межах реалізації зазначеної вище програми тих, хто має теоретичні знання та досвід участі в розробленні проектів різного типу.
Закономірно, що коригування є актуальними і в процесі реалізації програми, однак, як і в будь-якому проекті, надважливим є правильний СТАРТ. Тому очікуємо вашої активності вже зараз.
Колективний інтелект + емоційна єдність – це гарантований успіх нашої спільної справи!
Разом ми – сила!
Відділ наукової роботи
Відділ міжнародних зв’язків
Відділ фандрайзингу